از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

اقدام بنیامین نتانیاهو "سیرک مسخره"

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در کنفرانس مونیخ اقدام بنیامین نتانیاهو را "سیرک مسخره" خواند.

پیش از سخنان آقای ظریف، بنیامین نتانیاهو قطعه‌ای در کنفرانس نشان داده و ادعا کرده بود "بخشی از پهپاد ایران" است که اسرائیل هدف قرار داده است.

آقای ظریف گفت که این نمایش "مسخره" ارزش پاسخگویی ندارد و او می‌خواهد به موارد مهم‌تر از جمله بحث امنیت در خلیج فارس بپردازد.

اینجا بیشتر بخوانید: نتانیاهو در اجلاس مونیخ 'قطعه‌ای از پهپاد ایران' را نشان داد

او خواهان یک آرایش جدید امنیتی میان کشورهای حوزه خلیج فارس شد و هشدار داد که ادامه این وضعیت ممکن است به بحران منجر شود.

وزیر خارجه ایران با رد ادعای نخست‌وزیر اسرائیل درباره اینکه تهران به دنبال گسترش نفوذ نظامی خود در منطقه است، تاکید کرد که ایران به دنبال "قوی‌تر شدن منطقه" است.

پیش‌تر در همین اجلاس، آقای نتانیاهو که "خطر نفوذ ایران در منطقه" سخن می‌گفت، هنگام بالاگرفتن یک قطعه فلزی، وزیر خارجه ایران را صدا کرد و خطاب به او گفت: "آقای ظریف، این را می‌شناسید؟ باید بشناسید. این متعلق به شماست. می‌توانید با خود یک پیام برای ستمگران در تهران ببرید: اراده اسرائیل را امتحان نکنید."

آقای ظریف در اجلاس مونیخ اسرائیل را به "تجاوز گسترده به حقوق همسایگان خود" متهم کرد و گفت به طور پیوسته به سوریه حمله می‌کند؛ "اما وقتی سوریه یک بار جرأت کرده و جنگنده اسرائیلی را هدف قرار داده، انگار که چه فاجعه‌ای اتفاق افتاده است."

هشت روز پیش در دهم فوریه، ایران و اسرائیل وارد تقابل جدی در سوریه شدند که در چند سال گذشته سابقه نداشت.

صبح روز دهم فوریه، ارتش اسرائیل اعلام کرد که به دنبال ورود یک پهپاد ایرانی به اسرائیل، ضمن ساقط کردن این پهپاد به اهدافی سوری و ایرانی در سوریه حمله کرده است. دست‌کم یک جنگنده اف-۱۶ اسرائیل در جریان این حملات ساقط شده است.

مقام‌های ایرانی با رد ادعای اسرائیل درباره ساقط کردن یک پهپاد ایرانی، اسرائیل را به "دروغگویی" متهم کردند.

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی