از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

تحریف بزرگان

سید احمد حسینی ماهینی | سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶، ۰۶:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

دوران های اقتصادی

همانطور که زندگی انسان، فراز و فرود دارد، زندگی جمعی و تاریخی هم دارای نقاط: اوج و فرود است این ها از نظر هر کسی، یا حمعی فرق می کند مثلا کشتار و سیع اسرائیلی ها، در فلسطین، اوج قدرت صهیونیست ها و شادی دائمی آنها است.


 یعنی هر فرودی برای فلسطین، یک اوج برای اسرائیل است. طبیعتا اوج فلسطینی ها زمانی خواهد بود که: اسرائیل نباشد. و آن 22سال آینده محقق شود. برخی از این فراز و فرود ها، به عرصه اقتصادی و زندگی، تلاش و تولید بشری مربوط می شود. تقریبا می توان گفت: توالی اوج و فرود اقتصادی هم، دست کمی از دیگر موضوعات بشری ندارد. بستگی به تعریف  ممکن است ارزش یا ضد ارزش هم باشد. از نظر انبیا الهی، ساده زیستی و قناعت، پرداختن به عبادت و معنویات یک اوج برای: خوشبختی انسان است. زیرا خداوند می فرماید غصه روزی خود را نخورید، ما آن را به شما می دهیم! بلکه بروید سراغ عبادت. اما این موضوع از سوی مترفین، سرمایه داران و ثروتمندان، همیشه مورد تمسخر بوده است. در زمان حضرت موسی، قارون با لباس های گرانبها ظاهر می شد، و مردم آرزو می کردند مثل او: صاحب گنج و ثروت باشند. اما خداوند در یک روز در مقابل چشمان همه مردم، او و اموالش را به ارامی در زمین فرو برد! که قارون کاری نتوانست بکند. بعد مردم گفتند خوب شد جای او نبودیم! این زینت فروشی ها، تبختر ها، مخصوصا از سوی افرادی که خود را منسوب: به انبیا میدانند انحراف بزرگی در تاریخ ایجاد می کنند. مردم در یک چاله ای دچار می افتند که: دائم زیاده خواهی می کنند، و هرگز از خواستن سیر نمی شوند و: باعث تحریف بزرگان هم می شوند ! علما مخصوصا مراجع دینی، باید بدانند که تاکید زیاد بر رفاه، اشتغال و تولید چاله ای است که مرتدان، برای نیروهای مذهبی کنده اند. زیرا روزی همه دست خدا است، و او به اندازه معلوم می فرستد. لذا دولت را مقصر فقر مردم دانستن، اشتباه است. و این اشتباه باعث می شود: دولت در برنامه ریزی ها، جهت اصلی را گم کند. کوچکتر ها هم باید دقت کنند، از آن جهت که کوچک هستند، درک درستی از بزرگی بزرگتر ها ندارند. لذا باید آنها را هم کوچک کنند! تا قابل دسترسی باشد، هاشمی رفسنجانی یکی از کسانی است که: خیلی ها مجبورند او را کوچک کنند، تا همقد او شوند! کنگره بزرگداشت یا سالگرد ارتحال، از آن جمله جاهایی است که خطر: این گونه کارها زیاد است. باید مواظب بود که افراد، نظرات شخصی خود را به عنوان دیدگاه: هاشمی مطرح نکنند. تا از بخواهند او را کوچک کنند، به امید آنکه خود را بزرگ نمایند. یکی از تحریف های بزرگی که در حق ایشان شد، شاید خود ایشان هم مقصر بود، اینکه وی را شخصیتی لارج! معرفی کنند! که با زهد و تقوا میانه ای نداشت، و مردم را بیشتر مادی می دید، تا معنوی. در دوران سازندگی این تحول صورت می گیرد! یعنی ناگهان هاشمی رهبر پابرهنه ها، و مستضعفان و نویسنده کتابهایی چون: امیر کبیر و کارنامه استعمار سیاه، تبدیل به بنگاه دار بزرگی می شود که: از زیر عبایش هزاران پروژه: نان و آب دار برای اطرافیان بیرون می زند! باغ پسته پدری، آنقدر بزگ می شود که طنز نویسان می گویند: یکدفعه دیدیم نقشه ایران در باغ پسته ماست! ساده زیستی کاملا زیر سوال رفته، پروژه های اربیل و کانادا و انگلیس و.. مورد بحث قرار گرفته! و ارقام نجومی حسابها، منتقدان را حساس کرد که باز گفته شد: ایشان اینهمه را از قدیم داشته! واکنون نیز می بینیم سالگرد ایشان را با بحث: اغتشاش یکی کردند و: سحنرانی نبود که بنام ایشان از اغتشاش تحلیلی نکند! و حق را هم به اغتشاش گران ندهد.

  • سید احمد حسینی ماهینی

تحریف بزرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی