از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

مدل مدیریت در اقتصاد مقاومتی

سید احمد حسینی ماهینی | شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

هرنوع مدیریت برای خود نیاز به یک مدل دارد که، برای همه قابل فهم و دارای زمینه های اجرایی، و تکرار پذیری باشد. یعنی هرکس در هرکجای دنیا بخواهد آن را تجربه کند برای او امکان پذیر باشد . والا امری معجزه یا خارق العاده خواهد بود. زیرا در تعریف معجزه گفته شده که: امری که دیگران از انجام ان عاجز هستند. برعکس این موضوع اصول علمی و تجربی قرار دارد، مثلا آب در هر سرزمین یا شرایطی باید در: صد درجه به جوش بیاید و هرکس، در هر کجا خواست باید ان را تجربه و آزمایش کند.

 اصول مدیریتی هم کار بردی است، و باید قابل پیاده کردن در همه مکان ها و: زمان ها در شرایط مساوی باشد. و همه بتوانند از ان استفاده کنند و: مشکلات مدیریتی خود را برطرف نمایند. اما متاسفانه مدیرت و اصول مدیرتی غربی، اصلا این امکان را ندارد و فقط خود: غربی ها باید آن را پیاده کنند تا درست از آب در آید .این موضوع مانند داستان مثنوی مولوی است! که می گوید خطاطی سه جور برای مردم نامه می نوشت، یکی طوری واضح می نوشت که: هم خودش میتوانست بخواند و هم دیگران، اما دومی  طوری می نوشت که: فقط خودش می توانست بخواند نه دیگری ! سه دیگر طوری می نوشت که نه خود خواندی و نه دیگری!

 اصول علمی باید واضح باشد، و همه بتوانند آن را بخوانند. در صورتیکه اصول مدیریت و بازرگانی و: حتی روانشناسی و جامعه شناسی غربی، طوری است که فقط خودشان می فهمند! برای همین است که هر کنفرانسی یا کلاسی برگزار می شود، باید استاد پروازی از آن جا بیاید و توضیح دهد. اخیرا هم که وزیر صنعت گفت: باید مدیر هم از خارج بیاوریم.  یعنی حالا که زبان آن ها را نمی فهمیم، و خودشان باید بیایند و توضیح دهند، پس بهتر است خودشان هم اجرا کنند! درست مانند مرحوم مهندس بازرگان، که قبل از نعمت زاده چنین حرفی زده بود! و گفته بود: ما گوشت را می دهیم دست گربه، و خودمان میو میو می کنیم. یعنی از بس آنها میو میو کردند و ما نفهمیدیم. یا مانند شاه عباس  چوب را می دهیم به چوگان بازان، و می گوییم این گوی و این میدان.

  اما مدیریت شرقی، چه مدیریت اسلامی نامگذاری کنیم یا: مدیریت جهادی و یا مقاومتی، همه براساس تجربیات هزاران ساله است. یعنی چیزی نیست که در قاب شیشه ای، یا فقط در لوله ازمایشگاهی باشد. و فقط پرفسور های من درآوردی! از ان سر در بیاورند. یکی از این الگوهای مدیریتی ما، مدیریت بقاع متبرکه و یا امامزاده ها هستند. که در همین زمان خود ما، در شرایط سخت تحریم جهانی، نه تنها خود را اداره می کردند، بلکه به مردم و فقرا هم رسیدگی می کردند. که در راس آنها بارگاه ملکوتی امام رضا ع است.

  مساجد و معابد، بازار و زمین کشاورزی، همه از ابزار هایی هستند که سالیان سال، بشر شرقی روی ان کار کرده و زندگی خود را اداره نموده و: تداوم ان را پایدار کرده است.  اصل کلی در این مدیریت مقاومتی، رعایت عدالت است. فاطمه زهرا س می فرماید: خداوند عدالت را برای آرامش دلها واجب کرده است . یعنی وقتی عدالت باشد، مردم خیالشان راحت است که: به آنچه زحمت می کشند دست پیدا می کنند. و حاصل دسترنج آنان دستمزد دیگری نمی شود. اینهمه بیکاری  و بحران در دنیا، محصول بی عدالتی است .

   یکی از این بی عدالتی ها این است که: برخی افراد ده ها و یا شاید صد ها شغل دارند، و از هزاران جا دستمزد می گیرند، در حالی که آن مشاغل و دستمزدها، حاصل زحمت دیگران است. به قول معروف پرونده را یکی پیگیری می کند، ولی دیگری زیر بغل می زند و می برد و پاداش می گیرد. اگر مردم دنیا بدانند : هرکاری بکنند دستمزدش را به موقع و: درست می گیرند از همه ساده تر، حد اقل به سراغ کشاورزی می روند. زمین  وآب و بذر رایگان است، ولی عده ای آن را در انحصار خود گرفته، و به دروغ  خود را مالک آن می دانند.  انها خداوند را قبول ندارند، چون خداوند فرموده زمین و آب و آدم را من خلق کردم! وهیچ کس دیگری صاحب ان نیست. ولی آنها حصار دور زمین می کشند، و خود را مالک آن می خوانند. یا مانند افغان ها رود هیرمند را بر: سیستان و بلوچستان می بندند و یا: مانند ترکیه می خواهند دجله و فرات را، از سوریه و عراق بگیرند.

نموذج الإدارة فی اقتصاد المقاومة

在性的经济管理模式

每种类型的管理需要一个模型,对于所有的插件和行政领域,并反复。这意味着,任何人,在世界任何地方,才有可能让他体验到的。否则,这将是一个奇迹,还是超自然的。因为奇迹的定义被认为是:东西别人是不能胜任的。这是违背科学原理和实验,例如水或情况在每个国家必须为百度煮沸任何人,在任何地方和测试将不得不去体验一下吧。管理原则得到应用,并在所有的地方应该进行,时间是在平等的条件。每个人都可以使用它作为:管理问题自行解决。不幸的是管理和内容管理原则西方,不要让你的唯一。西方必须实现它来实现这就像鲁米的玛斯纳维的故事!写3种书法,说的人,这样一个明显写道,他能读懂自己和他人的,但后者写了那么他可以阅读只是没有了!其他三个这样既不会叫,也没有写喽!科学原则要明确,每个人都可以阅读。如果业务和管理的原则,甚至西方心理学和社会学,是这样的,只是他们明白!这就是为什么任何会议或班级举行,飞行教员一定要来这里解释。最近,工业部长说,应该请从国外带来的。现在,他们不理解的语言,他们应该来解释自己所以最好是跑!就像已故的迈赫迪巴扎尔甘,谁Ne'matzadeh之前袭击了再说!并告诉我们给猫的肉,我们自己喵。以致众人做了,我们没有喵。还是喜欢沙阿阿巴斯将坚持马球选手,告诉柜员和领域。但东方的管理,此谓伊斯兰管理或管理圣战或阻力,都是基于几千年的经验。这是不是该玻璃板,或者只是在试管。我的教授只是做!从表中的一端。我们的一位管理,管理或圣人陵墓的图案是圣洁的。同时我们自己,在困难的全球制裁,不仅跑了,但人民和穷人会被照顾。伊玛目礼萨对那个王国的最高圣地。清真寺和寺庙,市场和农业用地,这些都是多年来,东部人力和体面的生活和工作就可以了工具:它的连续性是稳定的。在这个性管理的一般原则,主持正义。法蒂玛说扎赫拉神正义得到了强制性的平静的心。当正义得到缓解人们挥汗如雨,他们获得什么。而他们的劳动工资的结果不会是另一回事。然而,失业和危机的世界,不公的产物。其中一个不公正的是,有些人有几十或者数百个就业机会,并付了一千,而就业和工资,他人的劳动成果。俗话说进了追赶的情况下,但其他人,并把他的腋窝和奖励。如果人们知道:不管他们按时真正是最容易,最不进入农业。土地,水和种子是免费的,但它的一些已经被垄断,并且假装知道它的主人。他们不接受上帝,因为上帝吩咐亚当,我已经创建了土地和水!没有人拥有它。但他们杀死地球周围围栏,并把它称为自己。还是喜欢赫尔曼德河上的阿富汗人:锡斯坦 - 俾路支斯坦关闭或如土耳其希望底格里斯河和幼发拉底河,叙利亚和伊拉克。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی