از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

پیام بران خاموش: مدیریت جهانی ایران.

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

سال ها است که ایران با موضوعی: به نام قاچاق عتیقه  و اسناد تاریخی و: کتب قدیمی روبرو است. و این موضوع چهار دوره مشخص دارد : دوره پیشدستی  برای: انتقال میراث فرهنگی ایران به خارج از کشور، دوران بی خبری ایرانیان،  دوران  قاچاق رسمی  و: دوران مبارزه با قاچاق این دستاورد های تمدنی ایران. بطوریکه میتوان این چهار  دوره را به: دوران قبل از صفویه، دوران قاجار ، دوران پهلوی و دوران انقلاب اسلامی نیز تقسیم کرد .

  دوران قبل از صفویه ، که تقریبا به زمان جنگ های صلیبی و: یا حمله مغول بر می گردد، خود شامل دو مرحله می شود: مرحله فرار دانشمندان از دست مغول، و همراه بردن کتب و اشیاء عتیقه، و دوران جنگ های صلیبی که: غارت کتب و سوزاندن یا ازبین بردن انها بوده است. بعبارت دیگر: وقتی که مغول ها به ایران حمله کردند، به علت بی سوادی و بی تمدنی خود، با هر چه مظاهر تمدن اسلامی و ایرانی بود، به شدت برخورد می کردند و: شایع هم شده بود که کتابخانه ها را اتش می زنند، و داشنمندان را به عنوان: جادوگر و کیمیاگر می سوزاندند.

 لذا دانشمندان ایرانی سه گروه شدند: عده ای راه مبارزه را انتخاب کردند مانند: شیخ حسن جوری و سربداران، عده ای راه نفوذ را انتخاب کردند مانند: خواجه نصیر و بقیه راه فرار را برگزیدند، و از راه حلب و شام به اروپا رفته، و مدارکی را نیز با خود بردند. البته سعدی مدارک خود را در همانجا ایجاد کرد! نوشتن گلستان در شهر حلب و: شعر اول آن کتاب، گویای این مدعا است: به آن سال که ما را احوال خوش بود، از هجرت 676بود! یعنی همان سالی که مغول، در پشت دروازه قران شیراز، خیمه زده بود سعدی در حلب، به کار گل مشغول بود!

  نفوذ آهسته دانشمندان به اروپای وحشی: قرون وسطی باعث بیداری انان و آغاز رنسانس گردید. اما دراین عصر به دو دلیل یافته های ایرانیان، به نام اروپایی ها ثبت شده: دلیل اول که ایرانی های می ترسیدند ب:ه دست مغول ها شناسایی شوند، دلیل دوم هم کلیسا، هرچیزی را از مسلمان نجس می دانست و نمی پذیرفت. لذا همه ابزار علمی مانند زیج و اسطرلاب، بنام اروپایی ها ثبت شد و: حتی علامت گذاری در ریاضیات و پزشکی و نجوم، که با حروف ابجد نوشته می شد، کاملا ازبین رفت و به لاتین تبدیل شد.

  پس از رنسانس اروپا ی صنعتی، به دنبال ادامه این کار به ایران می آمد و: کتب و اشیاء عتیقه را می برد، که دوران بی خبری ایرانیان شروع می شود. همه کتب و اشیا به زبان لاتین ترجمه، و بنام کوپرنیک و کپلر و گالیله منتشر می شد. و این روش تا زمان پهلوی ادامه داشت. زیرا قاجار نه تنها از این کار جلوگیری نمی کرد، بلکه همراه کتب و عتیقه جات، سرزمین ایران راهم به انها واگذار می کرد! تا شاید بتواند استقراضی نماید، و به سفر اروپا مشرف شود.

  اما پهلوی مخصوصا اشرف، به اهمیت این اشیا پی برده بود، ولذا برای خروج انها، خود اقدام می کرد، و درامد سرشاری از ان بدست می اورد. دعوت از پرفسور ادوراد برون، کشف پاسارگاد و تخت جمشید و: تهیه مقدمات جشن های دوهزار و پانصد ساله، همه اهمیت این میراث فرهنگی را بالا می برد، و قیمت ان بیشتر می شد. لذا کتیبه های داریوش و امثال ان، بصورت فله ای به امریکا و اروپا، قاچاق و به قیمت های زیادی فروخته می شد.

  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دو جریان عمده اتفاق افتاد: اول اینکه هرنوع انتقال این میراث فرهنگی، جرم و قاچاق محسوب شد، و از خروج انها جلوگیری گردید. دوم اینکه برای اشیاء سرقت شده نیز، اقداماتی شد تا برگردانده شود. اما این اشیا بقدری زیاد بود که: تمام موزه های اروپا و امریکا را پر کرده بود. حتی کشورهای عربی هم با تغییر برخی از انها، توانسته بودند برای خود تاریخ سازی کنند. بعنوان نمونه حضرت ابراهیم ع که فارسی زبان بود، و در روز 13بدر بت ها را شکسته بود، تبدیل شد به یک عرب شد: که در شهر ناصریه به دنیا امده بود. غافل از انکه ناصریه، تا قبل از قادسیه، عرب نبود ونام ایلام داشت. انها حتی ایلام راهم عیلام می نوشتند، تا هیچ شکی باقی نماند..


Message to silence: World's management.

消息沉默:世界的管理。
多年来,该国的主题:书籍,老面孔:古董和历史文献的走私。它有四个不同的阶段:在波斯文明的成果打击人口贩运过程中:期待文化遗产的传播国外,伊朗的黑暗时代,正式交易期间。因此,它可以采取四个时期:前期萨法维,卡加,巴列维和伊斯兰革命也分。萨法维时代之前,几乎到了十字军东征的时候,要么返回蒙古人入侵,包括两个步骤:步骤从蒙古人的科学家离开,并与书本和古董的破坏,并在十字军东征说:抢劫和焚烧书籍或消除它们。换句话说:当蒙古人入侵伊朗,文盲,他们的文明,伊斯兰教和伊朗的文明被严重:这是常见的库燃烧,和科学家为:魔法师和炼金术士烧毁。因此,科学家三组:有的选择像谢赫·哈桑出来Sarbedaran战斗,选择某种方式影响,如纳西尔等人选择了逃避,并通过阿勒颇和大马士革去欧洲,并且也采取了证据。当然,还有萨阿迪您的文档创建!戈勒斯坦在阿勒颇和写诗的第一本书,讲述这种说法:这是我们有良好的条件年度,移民是676!同年,蒙古人,在设拉子的Qoran门,萨阿迪曾在帐篷阿勒颇,他被投入到工作中!科学家减缓野生欧洲:中世纪和早期文艺复兴的觉醒他们。不过这次的原因有两个发现伊朗人,欧洲人登记:首先是因为伊朗人担心(B)蒙古人的鉴定,第二次因为教会知道一切的污秽,而不是由穆斯林接受。因此,所有科学仪器,如星座和星盘,被记录为欧洲人,甚至在数学,医学,天文学,写由辅音音素文字标记和拉美成为完全消失。工业复兴欧洲,正在寻求继续这项工作来到伊朗:书籍和古董的范围内,这黑暗时期开始伊朗人。所有的书籍和文章翻译成拉丁文,叫哥白尼和开普勒和伽利略发表。并且过程一直持续到一侧。卡加因为不仅不阻止,还用书和古董,波斯托付给他们我的路!贷款可能,并加以俯瞰前往欧洲。但阿什拉夫巴列维尤其,这些对象的重要性被发现,然后他们离开他们的动作,并从它获得巨大收入。邀请爱德华·布朗教授,帕萨尔加德和波斯波利斯的发现:我们的主2005百年庆典做准备,都提高了文化遗产的重要性,其价格上升。大流士之类的铭文,是加权美国和欧洲,贩运和销售的高价格。伊斯兰革命之后,发生了两个主要分支:第一,文化遗产的任何转让,被认为是犯罪和贩运,并离开被阻止。其次,被盗的对象,要返回的行动。但是这样的事情,以至于他不得不填补欧洲和美国的所有的博物馆。即使是阿拉伯国家改变他们中的一些人能够使自己的历史。亚伯拉罕的例子波斯语言,第13天打破了偶像巴德尔,被变成了出生在城市纳西里耶阿拉伯人。纳西里耶已经忘记了,胜利之前,伊拉姆名字不是阿拉伯人。他们甚至写了拦拦我的路,毫无疑问。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی