از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

علمای کلام، مقصر حوادث بحرین!

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر

علمای کلام، مقصر حوادث بحرین!

بحرین سرزمین با سابقه در: اسلام و ایران است، ولی سیاست استعماری آن را دچار: سرنوشت نامعلومی کرده است. البته سیاست استعماری همان: ظلم ظالم است که: وجود منظلم یا ظلم پذیر را می طلبد. یعنی سیاست استعمار پیر انگلیس، بدون همکاری داخلی، آن هم در سطوح بالا امکان پذیر نبود. لذا باید به دنبال جای پای کسانی بود که: این بحرین را به بحران تبدیل کردند.

اولین متهم آن شاه ایران است، که تن به قضا داد  و در حالیکه در ظفار، کشتار راه انداخته بود، دراین جا دنده دموکراسی اش گل کرد! و حاضر شد برای جدایی از خاک ایران، به رای گیری ساختگی اعتماد کند.

اما متهم دوم علما بودند، علمایی که فتوا دادند: جدایی از ایران وظیفه شرعی، و قانونی مردم بحرین است. و این خطرناکتر از اولی بود، زیرا اگر مردم حاضر نمی شدند، و در رای گیری شرکت نمی کردند، چنین موضوعی هم ضرورت نداشت، اما باید دید که چه کسانی مردم بحرین را به شرکت در: انتخابات جدایی از ایران، تشویق و یا در واقع حضور آنان را، شرعی و قانونی جلوه دادند.

یکی از راه های شناخت این افراد، استفاده از همین روش های امروزی است . چه کسانی یا چه علمایی به مردم، برای شرکت در انتخابات فرمایشی،  خط می دهند ؟ به هر حال نمی توان منکر شد که مردم، در انتخابات بحرین شرکت می کنند، و رای دهندگان، خارجی یا از اجنه و ارواح نیستند. و برای شرکت این همه مردم درانتخابات، هرچند به زعم مخالفان انگشت شمار، یک توجیه لازم است.

بنابر این همانطور که امروزه، در بحرین تنور انتخابات، گرم نگه داشته شده، ادامه روند گذشته است. و باید این ریشه ها شناخته و قطع شود. بدیهی است نقش آخوند های درباری آل خلیفه، و مفتی های عربستان سعودی، در این جا بسیار برجسته است، اما باز هم کافی نیست .مردم نیاز به تایید علمای خارجی، یا علمای وابسته ندارند.

مردم هرچند هم کوته فکر و کج اندیش باشند، بالاخره آینده و آخرت برای آن ها مهم تر است. مخصوصا در کشوری مانند بحرین، که اکثریت شیعه دارد و: تاریخ علاقمندی آنان به اسلام قابل بحث و رد کردن نیست. .یطور مثال وقتی در گذشته، نگاه می کنیم یکی از علمای برجسته که: مردم را تشویق به جدایی از ایران کرد، آیه الله سیستانی بود.

ایشان و دیگر علمای نجف، شاید به این نتیجه رسیده بودند که: رژیم شاه یک رزیم کافر است، و برای تضعیف آن باید بحرین، از بدنه ایران جدا شده و: به عالم عرب وصل شود!  همین توجیه هنوز وجود دارد! یعنی هنوز هم مانند صدام وجود دارند که: ایران را مجوس بداند و شرعا تکلیف کند که : بحرین به ایران متصل نشود!

اما باز هم مهم نیست، زیرا اولا مردم آگاهی پیدا کرده اند که: رژیم جمهوری اسلامی در ایران است، و از بسیاری از جهات از رژیم های عربی، به اسلام نزدیک تر است. و حتی جواب آل سعود و مفتی های آنان را هم میدهند! زیرا در آن موقع می گفتند: ایران برادر اسرائیل است ولی، حالا می بینند که عربستان برادر اسرائیل است .

پس متهم سومی وجود دارد! آن هم علمای کلام یا: کسانی که فقط حرف می زنند و: در عمل هیچ کاری نمی کنند هست! کسانی که می دانند مردم بحرین، مظلوم تر از مردم فلسطین هستند! ولی به فلسطین کمک نظامی می کنند، اما به مردم بحرین کمک نظامی نمی کنند! و حتی مرز ها را می بندند تا: کسی از بحرین وارد آن جا نشود. کسانی که با کمال شجاعت، از لبنان و عراق وسوریه دفاع می کنند، ولی در مورد بحرین کوتاه می آیند

البته آن ها دلایل خود را دارند! مثلا می گویند بحرین کشور مستقل است، و باید مشکلات خودش را شخصا حل کند. و اگر ما بخواهیم کمک کنیم، دخالت در آن کشورها می شود.

ما به دلایل دیگری هم دست پیدا کردیم، که بسیار بدتر از این دلایل است! آن ها ارتباط با همسایگان را، بهانه می کنند و می گویند: دولت بحرین وجود خارجی دارد، قانونی است و ما نباید با دولت آن مبارزه کنیم! وبه همین دلیل مبادلات فرهنگی و ورزشی، با دولت دارند و بدتر از ان شاید از عربستان پول می گیرند که: از دولت بحرین حمایت کنند! 

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی