از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

حفاظت محیط زیست اسلامی

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

مهربان بودن با طبیعت بدون مقدمه، یک دروغ بیش نیست.مقدمه آن هم مهربان بودن با انسان است. یعنی اگر امر دایر باشد بر: بقای طبیعت یا بقای انسان، شکی نیست که بقای انسان اولویت دارد. مگر اینکه بقای انسانی، برای خود انسان ها مضر باشد. در دستورات الهی و یا در ایات قران، یکی از مهمترین هدایای خدا به انسان، لقب اشرف مخلوقات دادن است .

   این صفت عالی نشان از: مقام عالی انسانیت دارد که: خدا می فرماید ای بشر ما تمام زمین و اسمان را، در تسخیر تو گذاشتیم . یعنی یک مقدمه کامل این است که: همه چیز آماده و مهیا باشد. همانطور که اشاره شده: زمین گهواره انسان است.برخی ایه( الم نجعل الارض مهادا) را به :گردش زمین نسبت می دهند و می گویند: معلوم می شود قران گفته زمین می چرخد.

  بله، برخلاف القائات غربی ها، چرخ فلک یا گنبد گردون یا همین گهواره بودن زمین را، اسلام از هزار سال پیش گفته و:تعجبی هم ندارد که خدا بداند : زمین می گردد.چون خودش آن را خلق کرده! گرچه  مسلمان ها گهواره را،در حال حرکت درست کردند، ولی غربی ها تخت بچه درست کردند!زیرا معتقد بودند زمین ثابت است! ومتاسفانه اکنون تخت بچه جای گهواره را گرفته است.

 اما برخی دیگر از فلاسفه  و مفسرین گفته اند: مهد یا گهواره فقط حرکت نمی کند، بلکه هرچه را کودک لازم دارد، در خود جمع کرده. مادر نه فقط با دست گهواره را حرکت می دهد، بلکه لباس کودک نازنینش را در آن می پوشاند، زیر انداز و روانداز ش را درست می کند.کودک را در آن شیر می دهد و: بر بالین او آواز می خواند. و آیا خدا بر بندگانش از یک مادر، مهربان تر نیست؟

پس زمین و هر انچه در آن است، برای بشر خلق شده. حالا اگر کسی مانع استفاده بشر از: این همه نعمت های الهی شود یک مانع الخیر است. خدا سیستم را طوری طراحی کرده که: اگر بشر درست استفاده کند، نه تنها زیانی به طبیعت نمی رسد، بلکه آن را بارور تر هم می کند.

   مثلا در اسلام گوشت سگ برای: خوردن انسان حرام است، ولی گوشت گوسفند بهترین غذای او است.ولی بشر به افراط و تفریط افتاده! گاهی گوشت سگ  و خوک، حتی خرچنگ ، سوسک و مار را برای خود حلال می داند و: گاهی حتی برای سر بریدن یک گوسفند، حساسیت به خرج می دهد! یعنی حیوانات اهلی را برای: کشتن جایز نمی داند ولی حیوانات حرام گوشت را، برای خوردن جایز می شمرد.

   در حالیکه در چرخه غذایی، حیوانات حلال گوشت سریعا جایگزین می شوند.مثلا شما ببینید سگ ها، سالی دوبار و هر بار هفت توله به دنیا می آورند. یعنی بایستی رشد آنان تصاعدی: به توان هفت باشد، در حالیکه چنین نیست! و برعکس گوسفندان سالی یک شکم، و هربار هم یک بره به دنیا می اورند، ولی تعداد شان از سگ ها بیشتر است.

    بنا بر این اگر بر اساس دستور: همان کس که این دنیا و زمین و آسمان را ساخته، عمل کنیم چرخه معیوب نخواهیم داشت. اما اگر از خودمان قانون در آوردیم، می بینیم که همه اکو سیستم را به هم می زنیم.حتی لایه اوزون را هم سوراخ می کنیم.

حفاظت از محیط زیست هم، باید اسلامی شود یعنی اینکه: باید همه موارد شرعی و قانونی انجام شود تا: به توسعه پایدار جهانی برسیم. اگر دستور اسلام بر پایه: کاشت نهال است، به آن عمل شود و اگر ، دستور برای کار های نجاری و: استفاده از چوب است آن هم عمل شود. مهمترین اصل در استفاده هم این است که: افراط و تفریط نشود. یعنی عده ای نگویند فقط: گیاهخواری کنیم و عده ای هم بگویند: فقط گوشتخوار باشیم!

     مثلا پیامبر فرموده که: استفاده از گوشت به مقدار زیاد، انسان را قسی القلب می کند، یا به قول امروزی ها چربی خون را بالا می برد. ولی از آن طرف هم فرموده که: هر کسی در هفته یکبار حداقل گوشت مصرف کند. ذبح قربانی، در همه مراسم، و پخش آن بین مردم توصیه شده تا: مردم با گوشت تازه و گرم غریبه نباشند. و مستحب است کسی که قربانی می کند، خودش هم از گوشت قربانی بخورد.

   در تاریخ هم می بینیم که: برخی پیامبران چوپان بودند یا: برخی نجار و لباس دوز و.. این ها نشان استفاده صحیح از: طبیعت است و تا امروز طبیعت را، برای ما حفظ کرده بود. بدبختی بشر از موقعی شروع شد که: غرب ادعای خدایی کرد و: خدایی غیر از سرمایه داری را قبول نکرد.

آنوقت این سرمایه داری، قانون های جدیدی گذاشت و: اکوسیستم جهان را به هم زد. برخی جنگل ها را بیابان کرد و: برخی مراتع را ساختمان. شاید استان یزد، یکی از سر سبزترین استان های ایران، در گذشته بوده و حتی در سفرنامه مارکوپولو، به جنگلی بودن آن اشاره شده! اما در دوران جنگ های اول و دوم، بقدری از این جنگل ها بهره برداری کردند تا :بطور کلی به بیابان تبدیل شد.

اکنون نیز شمال ایران، مخصوصا حد فاصل گنبد و گرگان، همین وضعیت را پیدا کرده و: اگر سرمایه داران نخواهند کمک کنند، شمال ایران هم به بیابان تبدیل شده و: ماسه های آن تبدیل به ریز گردها خواهند شد. 

对环境的保护?

作为性质温和的副手,没有比一个谎言。介绍了亲切的男人了。如果它被证实的生存或人性的生存,毫无疑问,人类的生存是当务之急。除非人类的生存,是对人体无害。神圣秩序或古兰经,上帝的礼物之一到人,它是标题的生物。

   这个最高级的显示人类是至高无上的:上帝说我们是人,全地,和你留下来征服。这是一个完美的介绍:一切准备就绪,准备。如前所述:地球是人类的摇篮某些诗句()来:地球属性,并说古兰经是已知的地球。

  是的,不像西方的尔虞我诈,旋转木马或​​摇摆天上的圆顶或这个世界,伊斯兰教在一千多年前,说:毫无疑问,上帝知道:土地是因为他创造了它。 !虽然穆斯林的摇篮,向右移动,但西方人的婴儿床是正确的,因为他们相信地球是固定的!不幸的是,现在是摇篮婴儿床。

 但一些哲学家和评论家说,摇篮或婴儿床只是不动,但无论孩子需要在总。摇篮不仅移动,但母亲的婴儿衣服Naznynsh盖,垫子和毛毯可以使洛杉矶给孩子的乳房:临床她唱。上帝,母亲的仆人,没有更多的仁慈?

地球和它的一切,人类被创造。现在,如果有人阻止人类使用:这些都是神的祝福海尔哈纳是一个障碍。上帝设计了一个使用人权的制度,而不是一个单独的语句不自然的没有,但也使得它更富有成效。

   在伊斯兰教中,例如,狗肉吃人是被禁止的,但羊肉是对他最好的食物。 ,但堕落的人走极端!狗肉和猪肉,有时甚至螃蟹,昆虫和蛇知道你的车,有时甚至杀头一只羊,易患花!对于家畜:杀死动物,但不允许禁吃的肉考虑允许的。

   而食品周期,清真动物快速更换。例如,你可以看到每年两次的狗,每次生下七个小狗。也就是说,他们成倍增长:是7个,而不是这样!而不像每次腹部羊一年,他们生出了羊肉,但他们的数量已经超过狗。

    因此,根据谁造天,地,世界上同一个人,我们经营将有一个恶性循环。但是,如果我们排除我们自己,我们可以看到,所有的生态系统撼动。 ,即使在臭氧层破洞做。

环保也应该是顺序的,必须在所有情况下和法律来完成,以实现全球的可持续发展。如果伊斯兰教是基于:种植,实践中,如果下令做木工和使用是由相同的行为。最重要的原则是使用了不走极端。只是一些副歌的:我们是素食主义者,甚至有人说我们只是肉!

     例如,先知说:使用大量的肉,没心没肺的人,还是今天的报价提高血液中的脂肪。它也说,每个人都应该吃肉,每周至少一次。杀死受害人,在所有的事件,并且它的人之间分配建议人们用新鲜肉烫,而不是陌生人。贷款是谁的人已经牺牲了自己吃祭肉。

   历史上我们可以看到,一些先知牧羊人或一些木匠和衣物,适当的剂量等,这表明今天的环境的性质,我们将继续保持。人类的苦难开始了:西自称是神和资本主义之神没有接受。

那么资本主义,新的法律作出:全球生态系统破坏。一些森林到沙漠和一些建筑的范围。也许亚兹德省,一是伊朗的环保省份,在过去,甚至马可·波罗的游记,被称为森林!但在第一和第二,所以这些森林被利用来:荒漠化一般。

目前,伊朗北部,特别是穹顶和伊朗之间,有这样的状态,如果不是资本家的帮助下,伊朗北部荒漠化和沙就会变成微小的花粉。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی