از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

نشست خبری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد

سید احمد حسینی ماهینی | سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

این نشست که با حضور اهالی رسانه برگزار شد، مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی جشنواره و ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر جشنواره ضمن خیرمقدم به حضار گفت: «رویکرد ما برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره است. بارها بحثی در مورد تغییرات آیین نامه و مقررات جشنواره شده است. یکی از تغییراتی که امسال بحثش مطرح می شد، حذف سیمرغ های فنی بود که با این مقوله مخالفت شد

جشنواره فیلم فجر

 

چرا که این افراد بیشترین نقش را در شکل گیری کیفیت فیلم ها داشتند و همیشه کم تر از دیگران دیده شدند به همین دلیل ما جایزه این بخش را حذف نکردیم . ما سعی کردیم تغییرات حداقلی باشد و ساختار سال گذشته حفظ شود . یکی از تغییرات ایجاد شده، کم شدن تعداد آثار راه یافته به بخش مسابقه بود. سال های قبل هم از این مقوله شکایت می شد که می توانست تاثیر منفی در داوری بگذارد. سال قبل ما 33 اثر در بخش رقابتی داشتیم که در کیفیت داوری و دقت در ده روز داوری تاثیر منفی می گذاشت. تعداد بالای فیلم های جشنواره فجر جشنواره را از حالت رقابتی خارج می کند. امسال 22 اثر سینمای داستانی امسال انتخاب شدند که فکر می‌کنیم داوری‌ها را دقیق‌تر می‌کند».

وی افزود: «فیلم کوتاه داستانی رسما امسال به جشنواره اضافه شد و هیات داوران یک فیلم کوتاه داستانی را به عنوان بهترین فیلم انتخاب می‌کنند. امسال برای اولین بار این اتفاق افتاده است. امسال یک فیلم انیمیشن به بخش اصلی جشنواره فیلم فجر راه یافته است . سیمرغ بهترین فیلم اول و فیلم هنر و تجربه هم خواهیم داشت و آثاری که دارای ویژگی‌های هنرو تجربه باشند در این بخش هستند.»

دبیر جشنواره فیلم فجر ادامه داد: «تلاش کردیم شور و حال جشنواره در تمام مراکز استان ها باشد. برای کودکان و گروه مدرسه ای تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا نمایش رایگان فیلم های کودک و نوجوان برای این گروه سنی در نوبت صبح میسر شود. فیلم ها با حضور هنرمندان وعوامل سازنده اثر در سینمای های کشور اکران می شوند هرفیلمی که نمایش مردمی داشته باشد صاحبان اثر با مردم فیلم را تماشا می کنند».

دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در ادامه در مورد بخش های جنبی جشنواره توضیح داد: «در افتتاحیه سه مراسم بزرگذاشت خواهیم داشت که قبلا هم اعلام کردیم. مراسم نکوداشتی هم برای مرحوم علی معلم برگزار می‌کنیم. او منتقد، داور و هم هیات انتخاب، مدیر بخش نشست های خبری جشنواره فیلم فجر، مدیر مسئول یکی از مهم ترین نشریات سینمایی بوده است. امسال برای اولین بار در خدمت او نیستیم و باید برایش نکوداشت برگزار کنیم»

داروغه زاده در مورد سینمای اهالی رسانه گفت: «در همه جشنواره های حرفه ای سالن مخصوص رسانه ها داریم که فقط صاحبان آثار و اهالی رسانه حضور دارند. قبل از اینکه برج میلاد افتتاح شود همین روند بود و ما سالن اهالی رسانه و مهمانان با توجه به کثرت متقاضی از طرف مهمانان و اصحاب رسانه مشکلات و ازدحام جمعیت به وجود می آمد که مخل فعالیت حرفه‌ای رسانه‌ها می‌شد... همه شکایت داشتند که چرا فضا رسانه‌ای نیست. امسال برای مهمانان، مدیران فرهنگی و اعضای خانه سینما، سینماگران و... پردیس سینمایی باغ کتاب را در نظر گرفته آیم که از ساعت 7 شب نمایش فیلم ها برای این بخش از مهمانان آغاز می‌شود. برای رسانه ای ها با هدف این که سالن آنها کیفیت خوبی داشته باشد ما پردیس ملت را انتخاب کردیم. این دگرگونی برای ما هم سختی داشت. ما تلاش کردیم مشکلات رفاهی و کاری برطرف شود و وظایفمان را خالصانه انجام دهیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی