From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

سهم صنایع دستی از مجوز ۱/۵ میلیارد دلاری برای بهبود کسب و کار مناطق روستایی

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر
وقف‌چی مطرح کرد:

سهم صنایع دستی از مجوز ۱/۵ میلیارد دلاری برای بهبود کسب و کار مناطق روستایی/ توسعه صنایع دستی و فرش نیاز هنرمندان است

سرویس فرهنگی
رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس اعلام کرد که صنایع دستی از مجوز برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای بهبود کسب و کار در مناطق روستایی، بهره‌مند خواهند شد.
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبات مجلس در قالب طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، گفت: از آنجا که این طرح مورد توجه و حمایت مجلس است، نمایندگان درصدد رفع ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان برآمدند به همین دلیل به تازگی در صحن علنی به منظور حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستباف عنوان "صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی" به "صندوق توسعه صنایع دستی و فرش و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی" اصلاح شد چراکه با اضافه شدن عبارت توسعه صنایع دستی و فرش، این طرح شفاف‌تر شده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز هنرمندان بیشتر بر توسعه صنایع دستی و فرش است، افزود: حمایت از فرش و صنایع دستی از ضرورت‌های امروز جامعه ایرانی است چراکه علاوه بر ایجاد اشتغال ارزآوری بالایی برای کشور به همراه دارد.

وقف‌چی بیان کرد: در این طرح وظایفی به دولت، صندوق کارآفرینی امید و سازمان میراث فرهنگی جهت حمایت و تامین مسائل مالی این صندوق محول شده است.

وی ادامه داد: علاوه برموارد فوق از صنایع دستی حمایت‌های دیگری نیز می‌شود که به‌عنوان نمونه می‌توان به اجرای قانون برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بهبود کسب و کار و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر اشاره کرد.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس ادامه داد: با جامع‌تر شدن این طرح شمولیت آن نیز بیشتر می‌شود در حالی در گذشته عناوین فرش و صنایع دستی در این طرح نبود./

  • سید احمد حسینی ماهینی

سهم صنایع دستی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی