From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

رفع خطر و مقاوم سازی پاساژهای ناایمن در قلب طهران

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱ ق.ظ | ۰ نظر


رفع خطر و مقاوم سازی پاساژهای ناایمن در قلب طهران/ سهم اصناف در ایمنی قلب طهران ستودنی است

شهردار منطقه 12 تهران گفت : در پی ایجاد نهضت تعطیلی پاساژها و مراکز ناایمن در قلب طهران با هدف افزایش زندگی ایمن برای شهروندان ، ضمن اخذ ده ها دستور از مقام محترم قضایی به جهت پلمپ و رفع خطر املاک ناایمن برابر مصوبات کمیته رفع خطر ، با برگزاری جلسات متعدد با هیئت مدیره این املاک ، اقدام به راهنمایی ، آموزش و همکاری با ایشان به منظور رفع خطر از مراکز صنفی آنها نموده که در این بین برخی از این مراکز یا پلمپ گردیده و یا درنوبت پلمپ قرار گرفته اند .

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران ، پیمان حسین محسنی شهردار این منطقه با اعلام این مطلب گفت : هدف اصلی ما از این اقدامات تلاش به جهت حفظ ایمنی و افزاش ضریب امنیت در بافت فرسوده و ناپایدار بالاخص در حوزه فعالیت های تجاری و اقتصادی است و در این خصوص از هیچ اقدام قانونی کوتاهی نخواهیم کرد .

وی افزود : وجود صدها واحد صنفی و پاساژ ناایمن در منطقه 12 باعث گردید تا ضمن اتخاذ سیاست های سلبی ، رویکردهای ایجابی ، آموزشی و حمایتی نیز به جهت اهمیت حفظ کالبد اقتصادی منطقه در دستور کار قرار گیرد و در این راستا حمایت ، همراهی و مشارکت خود واحدهای صنفی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است .

محسنی افزود : مسیر در پیش گرفته شده بازگشتی ندارد و تنها راه آن ایمنی حداکثری و مقاوم سازی این املاک است .

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته گفت : به عنوان نمونه پاساژ اخوان ، حکیم هاشمی و مراکز دیگر که به صورت جدی در طرح های ما ،  سازمان آتش نشانی و سازمان مدیریت بحران قرار داشته و دستور مقام قضایی نیز به منظور رفع خطر و پلمپ اخذ گردیده بود ، با همکاری خود صنوف مستقر ، فرآیند ایمن سازی آن آغاز و انجام شده که این نشان از درک ایشان نسبت به حساسیت بسیار جدی مقوله ایمنی دارد .

وی طی مراحل مقاوم سازی و رفع خطر داوطلبانه صنوف مورد نظر را گامی موثر به جهت تحقق زندگی ایمن و بدون خطر در قلب طهران دانست و ادامه داد : جمعآوری موانع و تخلیه کالا از ورودی و راهروهای کل پاساژ با هدف تسریع در فرآیند دسترسی و امداد رسانی احتمالی ، عقد قرارداد و بکارگیری نیروی متخصص (آتش‏نشان مقیم 24 ساعته) به منظور کنترل سریع حوادث احتمالی ، اصلاح سیم کشی های خطرناک قبلی و بروز رسانی سیستم برق پاساژ ، تهیه و نصب خاموش کننده های آتشنشانی مورد نظر و استقرار آن در طبقات ، ارائه تعهد محضری توسط نماینده هیأت مدیره و کسبه پاساژ جهت ادامه فرآیند اصلاحی و پذیرش مسؤولیتهای مرتبط ، تعهد به اجرای سایر بندهای موجود در دستورالعمل بهره برداری ظرف مدت 3 ماه ؛ از عمده اقدامات صورت گرفته در این پاساژ ها می باشد .

شهردار قلب طهران در پایان ضمن ابراز امیدواری به ادامه روند ایمن سازی و رفع خطرها  با اشاره به سالگرد حادثه تلخ پلاسکو گفت : این حادثه سرشار از درس ها و  عبرت ها است و ما بعنوان متولیان امور شهری نمی بایست آسوده باشیم تا لحظه ای که یک سازه ناایمن در شهر است .

وی ادامه داد : همه ما مسئول هستیم تا زندگی ایمن ، پر امید و سرشار از حس زندگی را به شهروندان هدیه کنیم ، چه در لباس آتش نشان ، شهرداری و یا واحدهای صنفی و این دقیقا مسئولیت اجتماعی ما در قبال جامعه ایمن است . 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی