From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

بارزانی در تهران: از خاک اقلیم علیه ایران استفاده نمی‌شود

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با روحانی، رئیس جمهوری و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد. شمخانی گفت که امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی است و اقلیم باید جلوی فعالیت "گروه‌های ضد انقلاب" را بگیرد.

Iran Hassan Rouhani und Nechirvan Barzani (picture alliance/abaca/Iranian Presidency)


حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه (۱ بهمن/۲۰ ژانویه) با نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق  دیدار کرد. در این دیدار روحانی روی تمامیت ارضی عراق تاکید کرد و گفت که "جمهوری اسلامی ایران پیوسته از عراق متحد و یکپارچه، حمایت و پشتیبانی می‌کند".

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

رابطه جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق به ویژه بعد از برگزاری همه‌پرسی برای استقلال کردستان عراق تیره شد. به گفته کارشناسان مهم‌ترین هدف سفر کنونی نیچروان بارزانی به ایران عادی‌سازی مناسبات با تهران است.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با روحانی صریحا گفت: «ما خواهان عراقی واحد و یکپارچه هستیم و معتقدیم که همه طرف‌ها باید به قانون اساسی عراق پایبند بوده و در جستجوی حل مشکلات در چارچوب قانون اساسی باشند.»

بارزانی در گفت‌و‌گو با روحانی از جمله به این موضوع هم اشاره کرد که از خاک اقلیم کردستان عراق به کسی اجازه داده نخواهد شد، برای هر گونه تهدید احتمالی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند و این از "خطوط قرمز اربیل" است.

  • سید احمد حسینی ماهینی

بارزانی در تهران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی