From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

حمل ونقل همگانی

سید احمد حسینی ماهینی | شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۴۹ ق.ظ | ۰ نظر

سومین همایش حمل ونقل همگانی

سومین همایش توسعه مبنتی بر حمل‌ونقل همگانی با سخنرانی عباس آخوندی وزیر مسکن و شهر سازی، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و برخی مسؤلین دیگر برگزار شد.

ایران در انتقال از دوره روستانشینی به شهر نشینی طی دهه های اخیر با چالشهای عمیق و اساسی رو به رو شده است. به طوری که بسیاری از مبانی ارزشی  سرمایه‌های معنوی و مادی و  از جمله سرمایه‌های بین‌نسلی کشور در معرض تهدید قرار گرفته است. یکی از جنبه‌های مهم این چالش‌ها تهدیدات کالبدی در شهرها و نواحی پیرامونی است که به شکل سکونت‌گاه‌های نامناسب و غیر رسمی بروز نموده است. رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی این ویژگی را دارد که در عین حال که ارزش‌های فرادست جامعه از جمله انسان‌مداری و سایر ارزش‌های انسانی را در بر دارد از راهکارها و شاخصه‌های بارز کالبدی نیز برخوردار است به عبارت دیگر توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی می تواند رویکرد مهمی در حفظ و ارتقاء ارزشی کشور در عین برخورداری از کالبدی سزاوار زندگی انسان‌های این مرز و بوم بوده در عین حال به توسعه اقتصادی جامعه نیز یاری رساند.
سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی که در دو دوره‌ی قبل با عنوان همایش شهرسازی ریل‌پایه برگزار گردید، به تاکید بر محورهای دو همایش قبل پرداخته خواهد شد و اقداماتی که تا کنون انجام شده است شرح داده می‌شود و در انتهای فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد.
لازم به ذکر است که با توجه به زمان اندکی که تا برگزاری این همایش فرصت باقیست، کمیته علمی و اجرایی، عدم دریافت مقالات علمی در این زمینه را تصویب نمود و یقینا در همایش چهارم، فرصت ارسال مقالات علمی و داوری آن برای متخصصین عزیز، فراهم خواهد گردید.


  • سید احمد حسینی ماهینی

حمل ونقل همگانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی