From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

پیشگیری در حوزه اقتصاد مقاومتی.

سید احمد حسینی ماهینی | چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

اقدامات پیشگیرانه در حوزه اقتصاد مقاومتی، از اهمیت بالایی برخوردار است. در اقتصاد مقاومتی ما نباید مردم را رها کنیم: تا هر کاری بکنند و بعد به انها بگوییم که، این کار جرم بوده یا آن کار اختلاس محسوب می شده! یا دیگری مفسده و امثال آن . این خلاف رای و نظر انبیا الهی و: حتی نص صریح قرآن است، زیرا خداوند بر افراد جاهل یا دیوانه، حرجی ندارد یعنی کسی که از یک موضوع خبر نداشته، به جرم نا اگاه بودن محاکمه نمی شود. بنده شاید در محاکم، بیش از همه حضور داشتم و می دانم بسیاری از: این اختلاس گران بزرگ و کوچک، بعد از دستگیری با مفاهیم اختلاس و امثال آن آشنا شدند! و اولین بار این موضوع به عنوان: متهم به انها تفهیم شده! و این یعنی افراد را بخاطر جهلشان محاکمه می کنند، نه بخاطر نیت شان، در حالیکه در قوانین موضوعه هم، افراد اگر عملی انجام دادند که: قصد و نیت مجرمانه در آن نبود، نمی توان آنها را محاکمه کرد.

    در این گونه موارد دانایان باید محاکمه شوند! که چیزی را می دانستند و به آنها نگفتند تا گرفتار شوند. مانند اینکه نابینایی در کنار چاه باشد، و ما به او گوشزد نکنیم . حضرت علی ع فرموده(اخذ الله علی العلماء ان لا یقاروا علی کظه الظالم) که خداوند از دانایان تعهد گرفته است. نادان ها فقط یک جرم دارند و آن اینکه: تنبلی کردند و دنبال یادگیری نرفتند، حتی اگر بدنبال بوده ولی آگاه نشده باشند، این جرم هم بر آنان بار نمی شود. لذا محاکمه افراد با قوانین و مقرراتی که، متهم برای اولین بار است که آن را می شنود، یک محاکمه نا عادلانه است، و با رد مال باید خاتمه یابد. یعنی همین که آگاه شد باید حق الناس را برگرداند. از همین جا اهمیت اقدامات پیشگیرانه مشخص می شود: یعنی بسیار هستند کسانی که هم اکنون، حتی دادگاه و محاکمات را تماشا می کنند، ولی در حال انجام اختلاس هم می باشند! و این افراد باید آموزش ببینند تا در آینده، از این جرم ها و مفاسد جلوگیری شود. البته کسانی که قصد مجرمانه دارند، یعنی با اطلاع و اشراف کامل دست به: بیت المال می برند یا حق الناس را ضایع می کنند، باید محاکمه شوند.

    اما این امر شروطی دارد که اولین آن، اطمینان از آگاهی و نیت مجرم است. یکی از راههای آگاهی دادن هم آموزش همگانی است. 1400سال پیش امام صادق فرموده است: (الفقه ثم المتجر) اول مسائل فرهنگی بعد مسائل اقتصادی، ولی ما اصرار داریم آنها بروند هرکاری می توانند بکنند، و بعد اشتباهات او را بهانه کنیم و دستگیرشان نماییم از سوی دیگر هر آموزشی نمی تواند منبع قرار بگیرد، بنابر این کسانی که کلاس های بازار یابی و: اقتصاد یا کسب و کار امریکایی یا اروپایی را می خوانند، یا در این کشورها دوره می گذرانند، از نظر ما نا آگاه هستند. زیرا احکام خدا را نمی دانند، بلکه احکام غربی ها را می دانند. لذا فردی مانند خاوری که تحصیلکرده است، به خاطر اختلاس در ایران محاکمه می شود، ولی در کانادا بعنوان یک نخبه اقتصادی مشغول فعالیت است. بسیاری از اعضا فرقه بهائیت، سلطنت طلبان و یا یهودیان ایرانی، از نخبگان اقتصادی آمریکا و اروپا و حتی اسرائیل هستند.

     ولی از نظر قوانین اسلامی، کسب و کار آنها حرام است، و نخبگی آنها هیچ ارزشی ندارد. بنابر این باید همان قوانینی را که با آن محاکمه می شود، همان را یاد بگیرد، و از ان اطلاع داشته باشد، نه اینکه با قوانین غربی تجارت کند و: با قوانین اسلامی مجازات شود. مثلا در قوانین غربی بهره گرفتن اشکالی ندارد، کل دروس مدیریت مالی در دوران: فوق لیسانس و دکترا فقط براساس سود و: بهره و ارزش فعلی و ارزش آینده می باشد. که ما اگر یک دلار پول داریم، کجا سرمایه گذاری کنیم که سود بیشتری بگیریم. و اگر به کسی قرض دادیم موقع پس گرفتن، ارزش آن روز را پس بگیریم! اما در اسلام بهره حرام است، و اگر کسی قرض می دهد حتی نباید: انتظار برگشت اصل آن را داشته باشد، زیرا قرض را به خدا می دهد نه به اشخاص، چون اشخاص اگر داشتند که قرض نمیکردند! (المفلس فی امان الله)  

    حالا اگر ورق برگشت و: اتفاق عجیبی افتاد و شخص پولدار شد، اشکالی ندارد بیشتر پس بدهد. ولی از ابتدا نباید طی شود. با این اوصاف همه بانکهای ایران، غیر شرعی هستند ولو اینکه اسم بانکداری اسلامی را یدک می کشند. زیرا از وام زوج های جوان، وام اشتغال وام ضروری و درمانی، بیشترین بهره را گرفته و سه برابر موجودی چک و سفته دریافت می کنند، و ضامن های زیادی می خواهند! ولی در وام های میلیاردی، هیچ ضمانتی اخذ نمی شود، وبرای پس گرفتن آن حتی حاضر به طرح دعوی هم نیستند، گویا اصلا بیت المال را برای حیف و میل اختراع کرده اند. بنابر این آموزش احکام اسلامی در تجارت و کسب و کار، مخصوصا قانون مجازات های اسلامی، باید قبل از شروع هر کسب و کاری به افراد آموزش داده شود . اتحادیه های صنفی موظف باشند از علما استفاده کنند ، و بیخود برای خود توحیه نکنند که همه پیز را می دانند و: در صورت لزوم وکیل مبرز استخدام می کنند! 

Prevention in the field of resistance economy.

防止电阻经济领域。

在最为重要的经济实力预防措施。人们不应该放弃我们的抵抗在经济:做一切,然后告诉他们,这被认为是犯罪或者贪污的工作!或其它破坏,等等。对神圣先知的投票和古兰经甚至信神的人知道或疯子,不是在吃苦谁不知​​道的一个问题,不能对被指控不知情尝试。我可能会在法庭上,更比目前我知道很多的游说者,大,小,贪污被捕后,因此成为熟悉的概念!并在第一时间问题为:被告理解他们!这意味着,人们对审判他们的无知,而不是因为他们的意图,而法律是,人如果你这样做:没有犯罪意图,它们不能被起诉。

    在这种情况下,应该明智的尝试!他们没有被告知他们知道被抓。如失明相处得很好,我们不告诉他。 。哈兹拉特·阿里说(安拉已经采取知识质押无知只是一个犯罪的,那就是:他们是懒惰,不求学习,即使他们没有意识到搜索,但它并没有大众给他们,让审判。人的法律和法规,负责第一次听到它,审判是不公平的,并且属性必须结束。应该注意的人返回的权利。从这里,介绍预防措施的重要性是:非常人谁现在,连看法院和法庭,而且还正在进行贪污,而这些人需要在未来接受教育,预防犯罪和腐​​败的过程中,那些。该犯罪意图,即具有完整的知识和贵族:品牌或人浪费公共资金的权利,他们应该受到审判。

    但是,这是它的第规定,确保犯罪人的知识和意图。公众教育是提高认识的一种方式。 1400多年前,伊玛目萨迪克说:)经济事务后的第一个文化问题,但我们敦促他们采取任何他们能做的,然后他的错误为借口,逮捕我们,另一方面任何培训不能源放置,让那些在市场营销类和经济学阅读美国或欧洲或业务,或花时间在这些国家,我们不知道的。对于上帝的诫命不知道,但西方人知道规则。因此,受过教育的人,如中间,将试图在伊朗贪污,但在加拿大作为经济精英工作。巴哈伊信仰的许多成员,君主或伊朗犹太人,从经济精英的美国和欧洲,甚至以色列。

     但在伊斯兰法的角度,它是被禁止的业务,他们的精英们没有价值。因此,同样的法律由审判应该是学习相同的,并且意识到这一点,而不是西方的法律和贸易伊斯兰法律的制裁。例如,在西方规则的整个过程中采取好吧,财务管理:硕士学位或博士学位正是基于利润:利息和现值和未来值。如果一元钱,我们有,我们在这里投资我们的利润。如果我们采取天后贷款及时退出值得!但利息是被禁止的伊斯兰教,如果有人甚至不贷:返回期望,因为职责,上帝的它是真实的,不是个人,比如如果他们没有借个人! )

    现在,如果你打开​​:奇怪的事情发生了致富的人,给予更多的还行。但是,从一开始就应该结束了。然而,所有伊朗银行,是即使他们携带伊斯兰银行的名称是非法的。由于新婚夫妇贷款,按揭贷款和必要的就业,医疗,最大的好处,以及捷克的三倍,并获得本票及担保人很想!但是,数十亿的贷款美金,无担保提供的,而对于那些回报甚至不愿意打官司,如果在所有,侵吞公共资金已经发明。根据贸易和商业伊斯兰法的教学,尤其是伊斯兰刑法,应该教给人们之前,要启动任何业务。工会必须使用他们的学者,并想知道没有理由让我知道,所有的眼豆豆:如果有必要,聘请一个多才多艺的律师!

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی