From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

آیا در زمان حضرت علی ع هم، گوگل وجود داشت؟

سید احمد حسینی ماهینی | پنجشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

عده ای معتقدند که گوگل، محصول هزاره سوم است و: ربطی به مسائل قبل از آن ندارد. ولی این جمله از چند جهت بی معنی است: زیرا باید دانست لفظ گوگل به معنی: چشم چرخاندن و نظر کردن است. وما در زبان مشهدی و بسیاری از اقوام، آن را داریم که البته گفته شده ریشه فارسی دارد. نظر کردن یا چشم چرخاندن هم، امری تازه نیست. سعدی می فرماید: یا رب نظر تو برنگردد. برگشتن روزگار سهل است. یعنی خدایا در چشم چرخاندن خودت، به ما هم نظری کن اینطور نباشد که: ما از حوزه نظر خدا دور بمانیم.

 امام خمینی ره هم می فرماید: عالم محضر خدا است، در محضر خدا گناه نکنید. یعنی دیدگان یا ابصار خدا در: همه جا هست و همه چیز را می بیند. بصیر یکی از صفات الهی است و در قران هم آمده که او شما را می بیند ولی شمار اورا نمی بینید زیرا چشمان شما ظرفیت کم است (لاَّ تُدْرِکُهُ الأَبْصَارُ وَهُوَ یُدْرِکُ الأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ). البته اینکه مکانیزم دیدن چگونه است؟ شاید مثل گوگل مپ باشد! یعنی میتوان گفت تمام جهان در دیدگاه خداوندی است، ولی هرگاه بخواهد می تواند: زوم کند و آن را بزرگتر از دیگران ببیند. ما میدانیم که دیدگان خدا بسوی ما است، ولی دوست داریم که نگاه ویژه به ما داشته باشد، یعنی مشکلات ما را ببیند و راه چاره آن را، برایمان اس کند! تا در ذهن ما مانند جرقه جایگزین شود.

امام جعفر صادق هم می فرماید: معجزه خدا را ببینید که: با جسم چربی به اندازه ای کوچکتر از تخم مرغ، همه اطلاعات تصویری آسمان و زمین را ذخیره می کنید! و منظور ایشان اشاره به چشم چرخاندن آدمی، در آسمانها و کهکشان ها و بر روی زمین، در زندگی معمولی است. ایشان در کتاب توحید مفضل، سخنانی دارند که بسیاری از آنها برای امروز ما روشن شده. ولی هنوز بسیاری برما پوشیده است: زیرا همه چیز را همه کس دانند و: همه کس هنوز به دنیا نیامده اند.

حضرت علی ع می فرماید: هرچه می خواهید از من بپرسید(سلونی قبل ان تفقدونی ) ومن همه آنها را جواب خواهم داد. حتی ایشان می فرماید من به راههای آسمان، و موجودات آن آشنا ترم تا موجودات و علوم انسانی و زمینی. و این یعنی اگر کسی یا موجودی در آسمان، راه خود را گم کند میتواند از: حضرت ایشان می پرسد. یا می فرماید: من آنقدر تاریخ اقوام گذشته و آینده را دقیق می دانم، که گویا در بین آنها زندگی کرده ام! اینهمه گفتار حضرت علی ع، شاید تا قبل از موتور جستجو گر مشکل درک می شد. ولی الان بسیار قابل فهم است که: یعنی امامان و معصومین ما داری مخزن کامل اطلاعات بودند، و روش جستجو در ان را هم داشتند.

برای درک بهتر این موضوع باید بدانیم که دراختراع اولیه کامپیوتر ما مواجه با دستگاههای بزرگ و حجیم جمع آوری اطلاعات و دسته بندی و ذخیره و بازیابی آنها بوده ایم ولی بر اثر پیشرفت و استفاده از مواد سیلیکان و کوارتز و غیره این حجم کاهش یافت تا به آی سی های امروزی رسید فلش مموری ها ابزار ذخیره ساز هر روز کوچکتر و پر توان تر می رسند و شاید روزی برسد که به اندازه سلول های مغز بشری باشند ولی آن روز نزدیک نیست در حالیکه مغز بشر و سلولهای عصبی موجود هستند و بوده اند!

بعنوان نمونه وقتی پیامبر از دنیا رحلت می فرمود چند لحظه ای غلی غ را خواست و در گوش مبارکش نجوا نمود. بعد مردم پرسیدند چه گفت؟ فرمود پیامبر علم دنیا و آخرت همه را به من آموخت. در واقع پیامبر پسورد یا رمز عبور یا کلید دروازه  شهر علم را در آن لحظه داد. مشابه و قدر نازل آن  برای همه اتفاق می افتد، که گاهی با یک کلمه، تلنگری به انسان وارد می کند که: بسیاری از مجهولات او روشن می گردد. 

اینها نشان می دهد کپی برداری از: عملکرد مغز، خود عملکرد آن را به فراموشی سپرده! و کاری که مغز و چشم و اعصاب انسان می تواند انجام دهد را، اصلا از دایره خارج کرده است. مانند کودکی که وقتی یک اسباب بازی پیدا می کند، پدر و مادرش را فراموش می کند.  

اینترنت و دنیای سایبر هم از روی سلول های عصبی، و عملکرد مغزی الگو برداری شده است. ولذا نباید فراموش کرد که موتور های جستجو گر، فقط همین شکل گوگل هستند و بس، آنها از قدیم اینطور نبوده اند و بعدا هم، همینطور باقی نخواهند ماند. و این برش زمانی ما را نباید دچار خود خواهی، یا غرور علمی و تکنوکراتی نماید.

İmam Əlinin vaxt, Google orada idi?

是伊玛目阿里的时候,有谷歌?
有人说,谷歌是第三个千年的一个产品:相关性面前的问题。但是,这句话是没有意义的有以下几个原因:因为谷歌的词必须被理解为:眼睛正在转向和评论。而我们Mashhadi语言和很多人,据说它具有波斯根源。或转动眼球,是不是新的。萨阿迪说,他不回或粘贴你的意见。返回的时间是很容易。在耶和华眼中,转向自己,我们现在不认为我们从神领域望而却步。
 
霍梅尼也说,世界是上帝的存在,不是罪在上帝面前。眼睛或上帝的愿景:无处不在,看到的一切。巴希尔是神在古兰经的属性之一说,她看见了你,但看不到他,因为你的眼睛的低容量的()。然而,这一机制是描述如何?它就像谷歌地图!也就是说,整个世界在神面前的,但任何时候都可以缩小,看到它比其他的大。我们知道神的眼光投向了我们,但我们很乐意有特殊的外观,我们看到了问题并纠正它,不是我们!在我们的心中像火花来代替。
伊玛目贾法尔萨迪克说:看到上帝的奇迹出现了:脂肪体对鸡蛋的尺寸更小,所有图像数据存储的天地!他指出,旋转对人眼和星系在天上的,地上的,在平凡的生活。在他的一神教MUFADDAL的书,说今天很多人都清楚地告诉我们。尽管如此,许多穿着我们:他们什么都知道,每个人都:没有人尚未诞生。
伊玛目阿里说:无论你要问我(),我会回答他们的所有。他甚至告诉我天堂的行事方式,和熟悉的术语,人类与科学和地球。这意味着,如果一个或在天空中,他可能会失去他们的方式:他问他。或者说:我是过去的如此谨慎的历史和未来的亲戚知道了,因为如果我生活在他们中间!但是哈兹拉特·阿里,也许是搜索引擎的话来理解这个问题。但现在它是非常可以理解的万无一失阿訇和我们没有一个完整的坦克,而且它有一个搜索方法。

例如,当先知去世你说的耳朵有福工作耳语和非片刻问道。问的人说些什么之后?他教我的世界和今后的所有先知。事实上,先知密码或密码或钥匙到城市的门是在那一刻。随着透露相似,它发生在每个人,有时一个字,翻转到人类,很多未知数,他是清楚的。
这表明大脑功能的复制,性能忘了!并能做到的大脑,眼睛和神经是什么人,这是不可能的圈子。比如当孩子发现一个玩具,忘记了他的父母。
互联网与神经细胞和脑功能的网络世界为蓝本。因此,人们不应该忘记,搜索引擎,而不仅仅是谷歌这条路上,他们没有这么老了以后,也依然存在。而这个时候,我们不应该削减自私,或科学和技术官僚的骄傲。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی