From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

فلسفه ای که بعد از 12قرن اشکار می شود!

سید احمد حسینی ماهینی | سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

   با مطالعه حکم انتصاب تولیت جدید آستان قدس رضوی، مخصوصا در بعد کمک به فقرا امری که 12قرن پیش، پایه گذاری شده بود امروز آشکار می شود. شاید روزی که امام رضا ع به مرو و مشهد فراخوانده شد، همه گفتند چرا اینهمه آزار و اذیت به امام رضا ع وارد می شود؟ و او را از خانواده و بستگانش در مدینه جدا می کنند؟ و به آنسوی ماوراء النهر یعنی: مرو و خجند و طوس می برند؟  امروز معلوم شد که امام رضاع آمده است تا: قطب اقتصادی بزرگی بنام ایشان، و در جوار مرقد ایشان برای کمک: به فقرا ماوراءالنهر تشکیل شود.

   شاید ایران کشور شیعه باشد، ولی سادات و علویان در همه جا پراکنده هستند، و اگر رهبری مناسبی داشته باشند، که از انان حمایت کند ذخائر بزرگی از نیروی انسانی: پاک و مطمئن را ایجاد می کنند، که میتواند اساس تمدن نوین در جهان باشد. ولی متاسفانه رهبران مسلمان اعم از شیعه و سنی، فقط در فکر حفظ کلاه خود هستند تا باد نبرد! و فریاد هل من ناصر حسینی را، فقط برای کربلا و روز اربعین می دانند! در حالیکه از نواده  امام رضا ع پرسیدند: زیارت امام حسین ع دارای ارزش بیشتری است، یا زیارت امام رضا ع؟  فرمود زیارت امام رضا برتر است، زیرا برای زیارت امام حسین ع، همه مردم اعم از شیعه و سنی  ومسلمان و غیر مسلمان می روند، ولی فقط شیعیان خاص به زیارت امام رضا ع می ایند.

   شیعیان اغلب از نظر مالی ضعیف هستند، زیرا مایل نیستند حق و ناحق کنند و مال یتیم بخورند، و یا مال حرام در زندگی انها داخل شود، به همین جهت اغلب در آرزوی زیارت امام رضا ع از دنیا می روند. سریال جدیدی که از صدا و سیما پخش می شود: نشان می دهد نه فقط سادات هند بلکه همه شیعیان و سادات جهان که امام رضا را دوست دارند ، در شرایط سخت زندگی می کنند. و سفر انها به مشهد وزیارت امام رضا ع، چون باید با پول حلال باشد، به یک رویا می ماند. البته زیارت خانه خدا و امام حسین ع این طور نیست، زیرا در قرآن امده هرکس مستطیع باشد، و امکان سفر و خرج در راه داشته باشد، حج بر او واجب می شود.

  اما از انجا که زیارت امام رضا ع، حج فقرا نام گرفته این است که علاقه انها را بیشتر کرده است. همه کسانی که نمی توانند به زیارت خانه خدا در مکه برون،د و یا به زیارت امام حسین ع در عراق موفق شوند، حداقل انتظار خود را زیارت امام رضا ع قرار می دهند. این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم خود، به چنین موضوعی می پردازد. برخلاف کشورهای خاورمیانه و غرب، که اغلب دارای جمعیت کم و مساحت زیاد هستند، در شرق و همسایگان امام رضاع ،جمعیت غوغا می کند: چین و هند و پاکستان و اندونزی، شاید سه چهارم جمعیت جهان را داشته باشند، که به امام رضا هم نزدیکترند.

  پیشنهاد ما این است که کانال ترانزیتی رایگان، برای این مسافران ایجاد شود. یعنی همانطور که در اربعین حسینی همه میتوانند: با حداقل هزینه عازم شوند و سفر اربعین، نه تنها برایشان هزینه ندارد، بلکه پذیرایی و اسکان هم رایگان است، آستان قدس هم در ایام شهادت امام رضا ع، خط ترانزیتی زائران پیاده موجود را توسعه، و برای هر کشوری خطی ایجاد کند تا: اشخاص زائر وقتی در این خط وارد می شوند، دیگر هزینه ای پرداخت نکنند یا: لا اقل مجبور نباشند که هزینه پرداخت نمایند.   مثلا یک خط ترانزیت بین مشهد و ارومچی چین، یکی بین مشهد و دهلی نو و: حتی بین تمام پایتخت ها ایجاد شود. این خط ترانزیت باید امکان پیاده روی یا: حمل مسافر رایگان را داشته باشد. دولت حتی نباید دراین روزها، از مسافران ویزا طلب کند یا گذرنامه بخواهد. فقط میتواند محدوده مشخص کند، تا اگر کسی از این محدوده خارج شد، مانند مسافر عادی با ان برخورد شود . این تحول عظیم از تفکر جوان و فعال: تولیت جدید بر می آید و هزینه های انهم قابل تامین می باشد. زیرا می توان در مسیر حرکت، به هیات ها، کمک مالی کرد، یا انها راتشویق کرد تا با ایجاد ایستگاه های صلواتی و: استفاده از کمک های مردمی، زائران را پوشش بدهند. مسلما خود امام رضا هم بود، رضایت می داد تا بجای انباشتن طلا در گنبد و بارگاهش، به مسافران در راه مانده کمک شود. و زائران فقیر لااقل سالی یکبار بتوانند به: زیارت مشرف شوند و یا برخی از انان، حداقل در طول عمر خود زیارتی داشته باشند.

A philosophy that becomes evident after the 12th century!

即12世纪后见分晓一个理念!通过研究法令,任命了新的受托人Astan圣城Razavi的,尤其是在帮助之后,12世纪以前,该基金会是今天透露穷人。也许有一天马什哈德伊玛目礼萨圣陵被称为梅尔夫,每个人都被骚扰为什么伊玛目礼萨进入?而从他的家人和亲戚在麦地那他分开?超越河中地区,即:马福和苦盏和特什是谁?今天才知道,伊玛目礼萨已经到了:他是伟大的经济援助,并靠近他的神社求助:形成穷人奥克。也许,伊朗是什叶派国家,但萨达特和Alevis到处散落,如果你有一个好的领导者,支持他们的人力资源大池:清洁,并确保,这可能是现代文明的世界的基础。不幸的是,什叶派和逊尼派穆斯林领导人,就在保持他的帽子战斗风的思想!我推,喊纳赛尔·侯赛因在卡尔巴拉只知道第四十天!虽然日达伊玛目(AS)的孙子问伊玛目侯赛因神社作为一个更大的价值,或者伊玛目礼萨AS朝圣?他说,伊玛目礼萨的朝圣优越,因为伊玛目侯赛因的朝圣之旅,和平是他,所有的人,无论是什叶派和逊尼派穆斯林和非穆斯林的趋势,但伊玛目礼萨AS的只有某些什叶派圣地来。什叶派穆斯林经常在经济疲软,因为他们不想吃的对与错,以及孤儿的财产,或非法进入他们的生活,所以常常向往伊玛目礼萨模具的朝圣之旅。一系列新的电视和无线电广播的:该展会不仅印度,但所有的什叶派萨达特和萨达特,伊玛目礼萨的世界,和他们一样,生活在困难的条件下。而他们的旅程伊玛目礼萨的马什哈德圣地,因为它应该是合法的钱,仍然是一个梦想。当然,宗教仪式和伊玛目侯赛因没有,因为每个人都在古兰经,以及旅行和在路上度过,朝觐是他义不容辞。但由于伊玛目礼萨的圣地,被称为朝觐穷人增加了他们的兴趣。所有那些谁不能参观神的殿在麦加布朗,D或访问伊拉克伊玛目侯赛因神社成功,至少他预计伊玛目礼萨的一天朝圣。在其执政的最高领导人的伊斯兰革命,受到这种交易。不同的是中东和西方,往往具有较低的人口和面积都很高,而在伊玛目礼萨,混战人口的东邻居:中国,印度,巴基斯坦和印度尼西亚,也许是世界上人口的四分之三伊玛目礼萨的密切。我们提供免费运输通道,为旅客创造。也就是说,第四十侯赛尼谁能:以最小的成本和为首的四十行,不但不会花费他们,而且餐饮住宿是免费的,即使是在伊玛目礼萨作为证词圣地的日子,香客走了现有过境路线发展,并在此行的朝圣者,当他们进入,他们不再缴纳或不为任何国家线性的人数:至少不必支付费用。例如,马什哈德和乌鲁木齐,中国一马什哈德和新德里,甚至之间的传输线全部大写之间产生。过境线应能行走或运送旅客免费。政府应该连这些天,旅客寻求签证或护照的愿望。仅在指定的范围内,因此,如果有人在这个范围之外,如要处理的普通乘客。年轻,思想活跃这种大规模的改造:新受托人只供给来和成本。因为它可以在各代表团,财政援助的方向移动,或者他们被鼓励创造一个自由电台:用捐款来支付朝圣者。伊玛目礼萨肯定,您同意,而不是积累金穹顶和他的法院,以帮助滞留旅客。并至少每年一次向穷人朝圣者:穆沙拉夫朝圣,或者其中的一些,至少不会在你的一生朝圣。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی