From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

جنبه های مختلف خودگردانی

سید احمد حسینی ماهینی | دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

آیا خود گردانی یا خود اتکایی مفید است یا مضر؟ اکنون پس از سال ها تجربه خود گرانی در فلسطین، ثابت شده که این دولت خود گردان نیست. بلکه کسان دیگری هستند که آن را می گردانند: اگر عربستان و یا اسرائیل و امریکا، کمک های مالی خود را به ان قطع کنند، هیچ کاری از دست ان برنمی اید .در همین اعتصابات معلمان سرزمین های اشغالی، معلوم شد که حقوق معلمان، به پایین ترین وجه ممکن پرداخت می شود. زیرا انها قشر زخمتکشی هستند که: به کودکان استقلال و آزادی و مقاومت را یاد می دهند، و این امری نیست که مورد تایید تشکیلات خود گردان باشد.

 درحالیکه اگر واقعا خود گردان و خود اتکا بود، باید بالاترین حقوق و دستمزد را به معلمان پرداخت می کرد، تا آنان در رفاه کامل باشند. علاوه بر حقوق معلمان، باید به انها حق سفره یا حق میانجی گری و: مساعدت های مالی هم پرداخت کنند. زیرا که معلمان در سر زمین های اشغالی، نه تنها تدریس می کنند بلکه مانند: همه جای دنیا که مردمان فقیری دارد، باید کمک های مالی هم بکنند. یعنی به دلیل ماهیت شغلی همه مردم و: مخصوصا شاگردان از انها انتظار دارند: به کودکان بی بضاعت کمک کنند. کودکانی که از راه دور می آیند، معمولا نه کفش سالم دارند و نه لباس کافی، و اعلب هم گرسنه به راه می افتند و دچار سوء تغذیه هستند.

  در کردستان عراق هم همینطور است. آنهاییکه ادعای خود گردانی یا خود اتکایی دارند، بیشترین ظلم را بر مردم اطراف خود روا می دارند. کردهای ساکن در اربیل، شاید اگر در اقلیت نباشند در حد اکثریت هم نیستند، ولی همه امتیاز ها به انان داده می شود! اعراب و ترک ها و حتی فارس ها، شهروندان درجه دو یا سه محسوب می شوند! اعراب که اکثرا از مناطق جنوبی می آیند، به مشاغل پست همچون باغبانی و رفتگری مشغول می شوند. کار های سنگین و طاقت فرسا به ترک هایی که: از محدوده کرکوک و امثال ان هستند، داده می شود و فارس ها هم گرچه ادعا می شود: هم زبان هستند ولی اغلب به آنها، به دیده جاسوس نگاه می کنند و: در مشاغل حساس جایی برای انها در نظر نمی گیرند. و گاه می بینیم یک جوان بی تجربه کرد زبان، سرپرست چندین مهندس فارس هستند که اغلب، از ایران آمده و در: پروژه های بزرگ آنها مشغول کار هستند. حتی از امتیاز زبان کردی، برای رمز گویی هم استفاده می کنند: یعنی اغلب کردی صحبت می کنند تا: دیگران از نقشه های آنان خبردار نشوند.

  این مشکل چندانی نیست، مشکل اصلی از انجا ناشی می شود که اکنون، این خود گردانی و خود مختاری کرد نشین ها، باعث چالشی بزرگ برای چهار کشور: ایران و عراق و ترکیه و سوریه شده است. البته خود کردها این موضوع را نمی دانند، یا به ان علاقه نشان نمی دهند، ولی امریکا و داعش و اسرائیل، از این نقطه ضعف استفاده می کنند. مخصوصا اخیرا هم که روسیه، به انها اضافه شده است. این هماوایی باعث ازبین رفتن: تمام زحمات روسیه در جنگ با داعش شده است. و ممکن است اعتبار خود را، در ایران نیز ازدست بدهد.

  چرا که روسیه به همراهی چین، به دنبال اتحاد نظامی با ایران هستند تا بتوانند: پیمان ورشو را برای مقابله با نفوذ: پیمان ناتو احیا نمایند. ولی با عدم پذیرش ایران تا کنون، کاری از پیش نبرده اند و این موضع گیری روسیه میتواند: آن را باز هم عقب تر ببرد. البته موضوع خود گردانی یا خودمحتاری، در شوروی سابق امری پذیرفته شده بود. همانطور که می گویند: شوروی از کلمه شورا گرفته شده، یعنی کشور شوراها و مقصود از شوراها را، در روسیه بعداز فروپاشی به فدرال تغییر وجه دادند. یعنی روسیه فعلی بجای کلمه شوروی، از کلمه فدراتیو یا فدرال استفاده کرد. ولی عملا خواستار است که جایگزین آن شود.

   در حکومت فدراتیو، معمولا روابط خارجی با حکومت مرکزی است، و ارتش نیز یک ارتش مرکزی است. در حالیکه به مرور از این تعاریف خالی می شود. یعنی مثلا در کردستان عراق، حتی روابط خارجی نیز مستقیما صورت می گیرد، ارتش ان هم بنام پیشمرگه مستقل است. و برعکس در جمهوری فدراتیو روسیه، یا فدرال آلمان نه تنها ارتش و: روابط خارجی از مرکز هدایت می شود، بلکه حتی برای اداره دفاتر احزاب و ساز مانها هم، از مرکز مدیر اعزام می شود: تا خط مشی مرکزیت را پیاده کند.

جنبه های مختلف خودگردانی و خود اتکایی

自主性和自立不同方面

是自律还是自力更生有益还是有害?现在,经过多年的巴勒斯坦自治政府的经验昂贵证明,事实并非如此。还包括其他,这将返回:如果沙特阿拉伯或以色列和美国,其资金削减它,可以做什么呢教师,罢工在被占领土,人们发现,教师的工资,偿还了尽可能。因为他们辛苦劳作的教孩子独立自由和性类和自组织未被批准。不过,如果你真的是自主和自力更生,最高的薪水支付给教师,让他们在完全舒适。除了教师的工资应该给他们以正确的方式或调解的权利:支付的财政援助。在被占领土的教师,不仅要教会,但像无处不在的世界,穷人需要财政援助,以做。由于工作的性质和所有的人:特别是他们希望帮助贫困儿童的学生。谁来自远方的孩子,通常不是健康的鞋,没有足够的衣服,往往饥饿和营养不良在秋天。在伊拉克库尔德斯坦,太。这些谁声称自己或自力更生,最大的不公平给他周围的人都有效。库尔德人在埃尔比勒,你可能会在如果你不是在大多数少数,但所有的收视率给他们!阿拉伯人,土耳其人和波斯人,是二等公民,三!阿拉伯人,谁大多来自南方,从事粗活,如园艺和校工。繁重的工作,并要求离开认为:基尔库克和其他类似的范围,给予波斯人,即使他们声称是:语言,但是它们往往被视为观看和刺探敏感职位对于他们的地方不考虑。有时我们看到一个涉世未深的库尔德人,波斯语几个工程师元首谁往往来自伊朗和大项目,他们正在努力。即使该评级库尔德语,口令,如果他们使用:你们中的大多数说话了:人不知道他们的计划。这个问题是有限的,主要的问题在于这样一个事实,现在,库尔德自治政府和自决,造成重大挑战四个国家:伊朗,伊拉克,土耳其和叙利亚。当然,库尔德人不知道或者不喜欢它,但美国和以色列的伊斯兰国利用的弱点。尤其是最近,俄罗斯,他们补充说。这将导致损失异口同声:在战斗的俄罗斯的一切努力。并可能你的信誉,失去了在伊朗。由于俄罗斯,随着中国,寻求与伊朗的军事同盟,使他们能够:对付华沙条约的影响:北约复苏。但随着伊朗拒绝到目前为止,还没有赢得任何东西,而且俄罗斯可以再忍受他的身后。当然,自我管理或自治,是在原苏联接受。正如他们所说:苏联从安理会作出,该国议会和俄罗斯苏维埃的目的​​崩溃联邦政府改变这种方式之后。这意味着,而不是目前的俄罗斯苏维埃联邦联邦或使用这个词的那个。但实际上,要求将其取代。在联邦,通常与中央政府的外交关系和军事是中央军。虽然这些定义的审查是空的。也就是说,在伊拉克库尔德地区,甚至是外国的关系直接进行,也被称为独立自由斗士军队。相比之下,俄罗斯联邦,或者联邦德国不仅是军队和关系驱动的偏心,也为办公行政大楼晨报双方,中心调度管理器:为贯彻落实中央的政策。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی