From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

ادراک و موقعیت ژئو پلیتیک

سید احمد حسینی ماهینی | سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵ ق.ظ | ۰ نظر

      درک انسان از عالم خارج، مانند انعکاس تصویر در آینه است، یعنی مفهوم ذهنی انسان، انعکاس موقعیت جغرافیایی و طبیعی و سرزمینی، یا همان ژئو پلیتیکی است. برای همین، با اینکه مفاهیم عالیه و انتزاعی در ذهن ها، شبیه هم هست ولی هرگز مثل هم نیستند. یکی از این مفاهیم موضوع: دین و مذهب و خدا است. که در سه حوزه جغرافیایی، سه نوع برداشت از خدا و دین وجود دارد: خدای شرق و خدای غرب و خدای خاورمیانه، که با هم تفاوت اساسی هم دارند. و این هم معلول سیالیت و: روانی جمعیت در محدوده جغرافیایی می باشد.

     خاورمیانه مرکز تمدن جهان و ظهور پیامبران الهی بوده، و لذا به دیدگاه آنان، بسیار نزدیک است. ولی شرق و غرب که دور تر بوده اند، یا دورتر شده اند، از این مفاهیم خالی هستند و: در خط افراط یا تفریط قرار گرفته اند. حتی از لحاظ منایع زیر زمینی و رو زمینی و: ثروت های خدادادی و موجودات نیز، خاورمیانه در تعادل کامل قرار دارد: نزدیک به 70 درصد انرژی حهان، از خاورمیانه تهیه می شود و گلوگاه اقتصادی، و مورد توجه همه جهان است. از همه مهمتر مرکز تقسیم جهان به شرق و غرب، جنوب و شمال است. یعنی وقتی بگوییم جنوب آمریکا یا جنوب شرقی آسیا، آن را مقید و تعریف کرده ایم، ولی وقتی فقط می گوییم شرق یا غرب، این مطلق گرایی مربوط به خاورمیانه و مخصوصا: خلیج فارس و ایران و تهران است.

 غرب و غربی، به تمام مردمی گفته می شود که: در غرب ایران یا خاورمیانه هستند. شرق یا شرقی هم افراد یا: مکان هایی هستند که در شرق خاورمیانه و یا ایران هستند. از آن دقیق تر در داخل خاورمیانه، ایران مرکزیت دارد و در ایران هم، تهران مرکز هست. یعنی وقتی می گوییم جنوب ایران، شامل تمام شهرهایی می شود که: در حنوب تهران هستند و وقتی می گوییم: شمال ایران، تمام مکان هایی است که در شمال تهران قرار دارد. و به همین سیاق شرق و غرب ایران هم، با تهران سنجیده می شود.

این موضوع از قدیم هم همینطور بوده است، یعنی ری یا شهر ری که نام قدیم تهران بوده است، از ایام قدیم هم همین معنی را داشته است. و در تاریخ صدر اسلام هم دقت کنیم، اهمیت حاکمیت بر: ری چندان زیاد بوده که این سعد، پسر سردار فاتح ایرانی، برای به دست گرفتن حکومت ری، فرزند پیامبر و نوه رسول خدا، یعنی امام حسین ع را در صحرای کربلا به شهادت می رساند. بنابر این برداشت اصلی از دین و خدا و پیامبر هم، در همین راستا است.

 لذا برداشتی که آل سعود یا دیگران، از دین اسلام یا یهودیت و مسیحیت و: حتی بودایی و برهمایی دارند، هیچکدام درست نیست. و باید برای اینکه بدانند درست هست، یانه به مرکزیت آن یعنی: تهران یا قم مراجعه کنند. حال اگر تضاد را دو مرحله ای بدانیم، یعنی حق و باطل را در نظر بگیریم، در مقابل قم، قدس و در مقابل تهران، تل اویو مطرح است. یعنی اصلی ترین تضاد را باید: در این دو قطب دید ولی اگر، سه قطبی بدانیم آنوقت آل سعود هم، در داخل قرار می گیرد. آل سعود مظهر افراط شرقی و: صهیونیزم به عنوان مظهر تفریط غربی، مطرح می شود و راه میانه یا صراط مستقیم و: راه درست را از تهران و قم باید فرا گرفت.

 این امر بدلیل سیالیت جمعیتی هم درست است، زیرا اگر تمام اقوام دنیا را در نظر بگیریم، از محدوده جنوب دریای خزر، یا همان دامنه های البرز توزیع شده اند. البته روایت های تاریخی، کوه جودی را گفته اند، که این کوه جودی، هم در شمال و هم غرب و جنوب دریاچه مازندران گفته شده است . و آثار کشتی نوح هم، در روسیه و داغستان و هم در قفقاز و: آذربایجان و هم در ارارات و دیار بکر، به دست امده است ولی  ممکن است: این آثار بر اثر دست به دست شدن، به انجا ها رفته است.  و این به ان معنی است که: شرق و غرب نه تنها از سرزمین های پدری رفتند، بلکه از دین و رسوم پدری هم بیرون رفته اند. و به طور خلاصه دوری یا اخراج انان از سرزمین پدری باعث دوری انها از مفاهیم دین و عقلایی هم شده است . بنابر این دریافت مفاهیم اصلی دین و مذهب، و یا هر نوع عقلانیت و تئوری پردازی، باید از سرمنشا آن یعنی ایران باشد، تا درست و صحیح باشد. و الا با غرض و مرض، الوده شده و عقده های تاریخی و جغرافیایی، در شکل انحراف مذهبی مانند: تکفیری ها خود را نشان می دهد.

世界人类的感知和理解外,像在镜子的反射,人的观念,地缘政治局势自然和领土反映地理位置,或者是地缘政治。因此,在考虑这个崇高的和抽象的概念,如从未有相等。其中一个主题的概念:宗教和上帝。三地理区域,有三种类型的神观念和宗教的神,东方的神,西方和中东的神,它们共同有一个根本区别。这是残疾人和流动性:在地理区域人口的精神。中东和神圣先知的出现是人类文明的世界中心,因此他们的观点,很接近。但东,西已经放好,或者已经从这些概念远是空的,在排队过剩或浪费。即使是在上帝和生物资源和财富方面的地下和地上,中东是完美的平衡:近70%的能量世界,来自中东和经济瓶颈,以及整个世界的关注。最重要的是,世界分成东,西,南,北的分裂。如果说南美或东南亚,约束,并定义了它,但我只能说东方还是西方,特别是中东地区的专制:波斯湾和伊朗和德黑兰。西与西,是在伊朗西部或中东所有的人说。东或东或主题:在中东和伊朗的地方。它是在中东,伊朗更精确,在伊朗首都德黑兰,是中心。这意味着,当我们说伊朗南部,包括所有那些在德黑兰南部,当我们说城市:北伊朗在德黑兰北部的所有地方。同样,东方与西方和伊朗,与伊朗进行测量。

这是相同的旧人,即旧名称德黑兰雷人雷或已经从远古时代具有相同的含义。而在早期的伊斯兰历史的准确性,雷治这么多,这萨阿德,波斯征服者的儿子,抓住雷,先知的儿子,先知的外孙伊玛目侯赛因在卡尔巴拉殉难的重要性会的。根据宗教和上帝的使者的原始构想,在同一方向。给人的感觉是沙特人或其他人,伊斯兰教或犹太教,基督教和佛教乃至婆罗门和有,它既不。并且需要知道这是真的,还是不其中心:参观德黑兰或库姆。如果我们对比两步,要考虑对与错,在库姆,耶路撒冷的前面,并在德黑兰前,特拉维夫被认为是。这应该是在视这两个极端的主要矛盾,但如果我们三极·沙特,放在里面。沙特极端表现东:犹太复国主义是西方浪费的表现,或直线路径,并产生一个中间道路:你必须学会​​从德黑兰和库姆的正确途径。这是因为人口的流动性是真实的,因为如果世界上所有国家考虑里海或厄尔布尔士山麓的范围均有分布。当然,历史记载,摩朱迪说,摩的朱迪,无论是在北部和西部以及南部里海湖说。诺亚方舟的作品无论是在俄罗斯和达吉斯坦和高加索地区和阿塞拜疆,并在亚拉腊和Diyarbekir,但可以得到:它的工作原理则是去那里。这意味着:东方和西方,不仅走出了父亲的土地,但父亲的宗教信仰和风俗习惯出去了。并简要离开或从他们父亲的土地从宗教和合理的时间概念远驱逐他们。试图让宗教的基本概念,或任何类型的合理性和理论家,必须是伊朗裔,即,是正确的。否则,疾病的目的,感染和复杂的历史和地理,宗教异端的形式,如您Takfiri节目。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی