از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

در بدر بدنبال پول برای انتخابات

سید احمد حسینی ماهینی | جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

    همانطور که در امریکا هیلاری کلینتون و: دیگر نامزد های دموکرات  و جمهوریخواه،  در به در به دنیال پول هستند، در ایران هم اصلاح طلبان و: جناح های مستقل از مردم ،دچار این چالش جدی هستند. چون براساس تعریف برخی جامعه شناسان، دو طبقه در ایران حامی انتخابات هستند: بورژوازی ملی و بورژوازی وابسته، که اولی به بازار داخلی و سرمایه داران وطنی وابسته است، و دومی به حمایت های خارجی. بورژوازی ملی در این برهه موفق است، زیرا بازار تهران  و شهرستان ها را دارد.

   اما بورژوازی وابسته سرگردان است: یعنی باوجود شروع تبلیغات هنوز به ایجاد: موج تبلیغی نرسیده و چندان که: مورد انتظار بود حجم گسترده ای را پوشش نداده اند. البته این امر به سه دلیل می تواند باشد: اول اینکه خواستار استفاده از منابع  و امکانات دولتی بودند، که راه آن ها بسته شده. دوم اینکه منتظر پول گرفتن از بابک زنجانی و دیگران بودند، که انها هم زرنگی کردند و هنوز پرداخت نمی کنند، سوم اینکه نقشه برای باز شدن: ال سی ها و سویفت ها و آزاد شدن پول های بلوکه شده داشتند، که اینهم اتفاق نیافتاده است.

  علت همه این بدبختی ها هم بانکها هستند، زیرا همه راهها را برای پول در آوردن بسته اند، تا همه ناچار باشند از ان ها وام 30درصد بهره بگیرند.  با اینکه حامیان دولت و اصلاح طلبان، در خواست وام برای کاندیداها به عنوان تسهیلات چاپ و توزیع هم کرده اند، ولی فقط با بهره 30درصد روز شمار با انان هماهنگ شده است.  و این نشان می دهد که عاملان اصلی تحریم ها، بانکها بودند و هستند چرا که، اگر تحریم ها برداشته شود همه آن ها ورشکسته می شوند، چون بانکهای ژاپن وام بدون بهره می دهند! و بانک های اروپایی هم وام ها 2تا 4درصد بهره. و این به نفع همه صنعتگران است، و تولید را هم تقویت می کند.

  اما بانکها نه تولید ملی می شناسند،نه اقتصاد مقاومتی و نه عرق ملی ! آنها فقط به حفظ منافع خود، با بهره های بالای 30درصد می اندیشند. گرچه دولت سعی دارد:نرخ سود را در 20 درصد یا کمتر و بیشتر نگهدارد، ولی با نامگذاری بهره دستوری! از اطاعت آن سر باز می زنند و وام هم نمی دهند. انها می گویند وام دادن باعث بالارفتن: نقدینگی و حجم پول د رگردش می شود، ولی اگر 30درصد و بیشتر بهره برای وام بدهند، حجم پول در گردش کاهش می یابد. چون مردم بیش از انچه پول می گیرند، پس می دهند!

عوامفریبی بانکها به جایی رسیده که: حتی دبیرکل بانک مرکزی و: رئیس جمهور را هم سنگ روی یخ می کنند! دبیر کل روز اول اجرای برجام گفت: تمام سویفت ها باز شده! و رئیس جمهور هم گفت: هزار تا ال سی باز شده است! حالا رئیس جمهور به روی خود نمی اورد، و زیر سبیلی رد می کند، ولی انها جدی ایستاده اند تا تحریم ها، دوباره بر قرار گردد و برجام شکست بخورد، و دوباره بهره های بالای 40 درصد را نوش جان کنند.

 لذا حامیان دولت و اصلاحات، خواستند با عبور از بانکها، مانند دوران انتخابات ریاست جمهوری، از تمام وزیر و وزرا که قبلا در ستادهای انتخاباتی استفاده می کردند، الان هم استفاده کنند. تا در کنار ان بودجه دولتی هم اختلاس کنند! چون آنها معتقد بودند که : الان کسی جرات انگ زدن ندارد، و بعد هم که بفهمند می گوییم: روال معمول است که دولت های بعدی، دولت قبلی را مجرم می دانند! ولی با اولین انتصاب که مدیر کل نهاد ریاست جمهوری، برای ستاد انتخاباتی بود، سر و صدا بلند شد و آن ها مجبور شدند: دست نگهدارند و به این دلیل  راه  استفاده: از رانت ها و امکانات دولتی هم برای آن ها بسته شد.

    فقط یک راه باقی مانده و آن فروش: شرکت های زیر مجموعه اصلاحات، مخصوصا شرکت های نعمت زاده و زنگنه ، یا استفاده از پس انداز ان های آنها، که باز هم به در بسته خورده اند، و کفایت هم نمی کند. زیرا در دو سال پیش همین افراد، که هزینه کردند انتظارشان برای این روزها بود، که جبران کنند و الان نمی توانند: از این جبران ها صرف نظر کنند. بالاخره ما منتظر اتفاقات جدید می مانیم.  


هاشمی رفسنجانی التزام عملی به ولایت فقیه و قانون اساسی ندارد

无家可归者寻找资金当选为美国希拉里·克林顿和其他民主党和共和党的候选人,对金钱的缰绳,改革派在伊朗:人这一严重挑战的独立性。因为,据一些社会学家定义,伊朗支持的选举是两大类:民族资产阶级和第一个涉及到国内市场,国内投资者相关的资产阶级和外国支持后者。在这个节骨眼上民族资产阶级是成功的,因为德黑兰和城市的市场。但流浪依赖资产阶级:那就是还没有做出甚至开始广告:广告并没有浪,所以这是有望覆盖宽广的音量已经离开。当然,也可能是三个原因:首先,它要求使用国家资源,这封闭的方式。其次,等待Zanjani和其他人的钱,他们仍然不支付太聪明;第三,打开地图:LC和斯威夫特不得不释放被阻止的钱,这也并没有发生这一切苦难的原因了银行,因为所有的道路封闭赚钱,所以他们都有30%利用这些贷款。虽然政府支持者与改革派,对考生的需求贷款融资,以及已印发,但只有使用他们的日历同步的30%。这说明的主要因素制裁,银行,因为,如果制裁被取消,所有这些都破产了,因为日本的银行提供免息贷款!和欧洲的银行贷款利息2-4%。这是所有工匠的利益和生产也将加强。但银行不承认国家生产,而不是经济实力和爱国主义!他们只是保持他们的兴趣,利率超过30%的人认为。虽然政府正在努力:维持利率在20%或更少多,但订单的命名!拒绝服从它,不给贷款。他们说,贷款的增加:D Rgrdsh流动性和货币供应量,但如果30%或贷款更多的利息,货币流通体积缩小。因为人多,他们的工资,以后的日子!
哗众取宠银行的地步,即使中央银行秘书长和冰石的总统!该Brjam的秘书长的第一天说斯威夫特全部开通!而布什总统说,LCD是由成千上万的开了!现在,总统本人不和被忽略,但他们站起来了严重的制裁,地点和Brjam再次失败,再次用餐的顶部40%。政府,并通过将银行,如所有的部长和以前使用的部长在总统竞选期间所要求的支持者改革,已经在使用。要在其一侧挪用政府资金!因为他们相信,有人不敢污名化,然后明白了什么,我们说,一种常见的做法,未来政府,上届政府是有罪的!但随着总统任期的总干事的任命第一,征战,噪音响亮,他们被迫手握基于这个原因,利用国家资源为他们的租金和关闭。只剩下一个和下进行了一系列改革,特别是企业Ne'matzadeh和赞加,或将其用于自己的积蓄,目前仍在吃的包,它不足够的销售公司。因为两年前相同的人,谁花费在等待这些天,现在谁也无法弥补:不管他们的补偿。最后我们留下等待新的事件。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی