From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

سینمای ایران بلبل یا خرمگس است؟

سید احمد حسینی ماهینی | شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

     ایران البته، سرزمین نام های مختلف است: از سرزمین شیران و شیربچه ها گرفته تا سر زمین گل و بلبل. و هرکدام وجه تسمیه و دلیل نامگذاری خود را دارد. سرزمین شیران به این دلیل است که: در طول تاریخ ایران کشوری جنگ طلب و: مهاجم نبوده است و برعکس، اغلب مورد تهاجم بوده و تقریبا همه اقوام، یکبار به ایران حمله کرده اند: چه از رومیان که از غرب آمدند و تخت جمشید را به اتش کشید، تا مغول ها که از شرق امدند و کتابخانه ها را سوزاندند. و به همین دلیل گفته میشود: همه آن ها را بیرون کردیم و سرزمین خود را آزاد نگهداشتیم، و کسانی که این کار را کردند همچون شیر سلطان جنگل، از حریم خود دفاع کردند و نگذاشتند: همچون 8سال دفاع مقدس وجبی از خاک ایران، در دست دشمن بماند.

سرزمین گل و بلبل از ان جهت گفته می شود که: ایرانیان به سبز بودن علاقه مند بوده، و همزیستی انسان و گیاه بقدری بالا بود که: گاهی حکومت درختها بر ادم ها نام می گیرد. و همین امروز با سرانه بالای فضای سبز، در ایران روبرو هستیم تا جاییکه درختان و سبزه زار ها، زمین رایگان دارند ولی خود ادمها، برای خانه و زمین خود باید سالها زحمت بکشند! در این فضای سبز طبیعی است که: گل و بلبل هم پیدا شود و براثر ان ها، سعدی و حافظ هم گویا شوند: خوش بود دامن صحرا و تماشای بهار.

حالا سینمای ایران کدام یک از ابعاد را نشان می دهد؟ سینمای انقلاب و دفاع مقدس، وظیفه ارائه نقش اولیه را بر پرده نقره ای دارد، ولی بقیه یعنی جشنواره فجر هم باید، جایگاه عرضه فرهنگ گل و بلبل ایرانی باشد. اما متاسفانه هر ساله شاهد گلخن ها و خارهایی هستیم که:  چون آوای شوم بوم و جغد، فقط خرابه ها و ویرانی ها را نوید می دهند. یا ژانر خرمگسی داریم که فقط: روی کثافات می نشینند و تاریخ گل و بلبلی ایران را به مسخره می گیرند.

یکی از فیلم های اکران شده جشنواره، فیلم ابد و یک روز بود که پیمان معادی در ان بازی کرده است.  از کلمه معادی برمی اید که ایشان با فرهنگ اسلامی مشکل و عداوت دارد، داستان و دیالوگ فیلم را فدای مبارزه با ارزش های اسلامی کرده ،انجا که هر دقیقه و بدون دلیل سیگار می کشد و: بدو بیراه می گوید، و یا انجا که سعی دارد با دادن پول بچه ای را، وادار به رقص قر کمر مانند فیلم فارسی آبگوشتی قدیم بکند!

         تقریبا می توان گفت که ابد و یک روز، مانند تمامی فیلم های او ،خط    قرمز را زیرپا گذاشته، و یا دقیقا آنسوی ان راه می رود! یکی از خط قرمز ها نچسبیدن زن و مرد نامحرم به یکدیگر است! او علاوه بر اینکه تمام داستان هایش، در اطراف تخت خواب اتفاق می افتد، در هیچکدام از ان ها لباس مناسب وضعیت خوبی ندارد! یا سینه اش بیرون است یا عرقگیر به تن دارد ! سر و ته قصه هایش هم مانند: نشستن مگس روی زباله ها همیشه دنبال کثافات یک جامعه انسانی است، و از دیدن خوبی های ان ها شرم دارد  آیا داوران فیلم می خواهند: از مگس های کثافت نشین قدر دانی کنند؟

بادیگارد و دگر اندیشی: فیلم بادیگارد یکی دیگر از فیلمهایی است که در جشنواره شرکت کرده، فیلم قوی و پر محتوا و با تکنیک خوب است. داستان آن پیوستگی دارد و: با تماشاگر ارتباط برقرار می کند، محتوای ان هم در رابطه قشر زحمت کشی است که: شاید کمتر به آنان پرداخته شده است، اما نقاط ضعفی هم دارد که بیشتر به نویسنده برمی گردد، یا کسانی که در کار نویسندگی دخالت نابجا و فی البداهه کرده اند.

از جمله اینکه در اخرین لحظات شهادت پرویز پرستویی! اصلا شهادتین فراموش می شود و: بجای ان پیوند فامیلی و همکاری برجسته می شود. مسئله نجس و پاکی و تماس نامحرم کمرنگ است، و حتی شخصیت اول و یا دیگر شخصیتها، بیشتر ملی فکر می کنند تا مذهبی ! وبالاخره با اینکه دردیالوگ قهرمان داستان هست که: بادیگارد کلمه بی محتوا است و محافظ درست است، ولی عنوان فیلم بر عکس ان بادیگارد را انتخاب می کند. البته شاید نگاهی به گیشه داشته و: انتخاب ان را برای فروش بیشتر تعبیر کند، ولی تضاد درونی و محتوایی خود فیلم است، یعنی خودش هم به خودش احترام نمی گذارد.

بادیگارد و دگر اندیشی

伊朗电影是夜莺还是正确?
    
伊朗,当然是不同的名字土地:狮子的土地,年轻的狮子已经采取了华丽的土地。而且每个称谓和它的名字的原因。狮子土地是因为这个原因,在伊朗和好战前锋的历史不是,反之亦然,通常攻击,几乎所有的国家,有时间去攻打伊朗:什么是罗马人从西方和波斯波利斯来到烧东方蒙古人来了,烧毁库。这就是为什么人们说:这一切,我们拥有土地保持自由,和那些谁做的,就像丛林奶中之王,隐私保护自己,他们也没有:8年神圣防御伊朗的土壤一寸,留在敌人手中。
土地如花因此有人说,伊朗有兴趣成为绿色,和人类的共存和工厂是如此之高,树木有时人们会被调用。而今天的高人均绿地,树木和草地,直到我们面对伊朗,自由的土地,但你的人,你的房子和土地必须刻苦年!在这个绿地是一个自然的:华丽的被发现和因为他们,萨阿迪和哈菲兹也被认为是:欢迎来到沙漠的裙子和观赏春天。
现在,伊朗电影显示哪些维度?革命和神圣的国防电影院,提供了银幕上的基础性作用的任务,但节日的其余部分应定位如花文化伊朗。不幸的是,每年我们看到了一个猫头鹰和荆棘:我喜欢猫头鹰画布的声音,只有承诺的废墟和破坏。或者说,只有正确类型:垃圾坐在华丽的伊朗嘲笑。
其中的首映电影节,电影永远有Payman马迪在那场比赛一天。马迪来自于他们与伊斯兰文化,故事和电影专门针对伊斯兰价值观斗争的对话问题和敌意的话,因为没有理由每一分钟抽烟和:第一个没谱说,或者他们试图是拿钱给孩子,在跳舞一样腰部世纪波斯肉汤老电影呢!
         
几乎可以说是永远的日子,像他所有的电影,侵犯了红线,还是刚刚超越是不言而喻的方式!其中红线柔韧男性和女性彼此陌生的!除了他所有的故事在床周围发生的事情,在没有人没有合适的衣服完好!或者他的胸口,或防汗带穿!而它的故事颠倒像苍蝇一样坐在垃圾一直在寻找浪费了人类社会,他们莫大的耻辱看判断是否将电影:主要是欣赏藏污纳垢出发?
保镖和持不同政见者影片谁参加了艺术节另一部电影的保镖,这部电影是强大和丰富,具有良好的技术。它是连续性的故事:与观众,其内容涉及通信,打扰了去笔者,可能已经支付较少层布线,但他们的弱点,或写的那些有不当的干扰和自发性。
包括事实证明Parastooi的最后时刻!清真言永远不会被遗忘:家庭的纽带和工作,而不是突出。洁净的和不洁净和非重新修整过,连字符或其他字符,不是宗教多想想国家!最后,随着故事的主人公对话是保护保镖空字是真实的,但相反的保镖选择电影的标题。也许在票房和:把它捡起来出售更多的意义,但内部冲突和电影内容本身,即不尊重自己对自己说。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی