From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

تورات و انجیل را از روی قران نوشتند!

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

تورات  و انجیل را از روی قران نوشتند!

نوشتن کتاب آن هم در دوران عتیق معنی نداشت. یعنی نباید تصور کرد که مانند امروز، چاپخانه های بزرگی وجود داشت، نویسندگانی حرفه ای در کنار آن به نوشتن می پرداختند! و دستگاههای بزرگ صحافی، کتاب های نوشته و چاپ شده را مرتب می کرد. اصلا نباید تصور کرد که مردم در آن زمان، کتاب هم می خواندند، و شبها اگر یک کتاب را تمام نمی کردند، خوابشان نمی برد.آنچه تاریخ به ما می گوید در ان زمان، حتی خط وجود نداشت، و کاغذ هم اختراع نشده بود. بنابر این نوشتن کتاب تورات یک تخیل بیش نیست. واقعیت مسئله هم این است که: حضرت موسی ده لوح گلی، که در هر کدام یک جمله کوتاه، یا یک فرمان الهی بود که به ده فرمان مشهور است. به اعتبار امروز ده شعار بوده است: خوبی کنید دروغ نگوییدو..

در مورد انجیل هم باید گفت: مردمی که پیامبر خود را به صلیب کشیدند، چطور حرف های او را می نوشتند؟ و آیا کسی می توانست در ذهن خود کلمات مسیح را تکرار کند؟ چه رسد به اینکه آن را بنویسد! و درست هم بنویسد و با نبود امکانات، آن را صحافی و جلد هم بزند؟ و واقعیت تاریخی هم همین است، که تا سیصد سال مردم جرات هیچ کاری را نداشتند، تا اینکه پولس رسول که یکی از قیصران روم بود مسیحی شد، و گفته های خود را بجای گفته های مسیح، در بین مردم منتشر نمود ولی باز هم کتاب در بین نبود.

حتی سال ها بعد هم که خط پیشرفت نمود، کاغذ اختراع شد و پاپیروس و طومار و به میان آمد، کسی اگر چیزی هم می نوشت، یک ورق بود! یا حد اکثر چند ورق. و اگر می خواست آن ها را با هم پیوند دهد، جمله آخر را در اول صفحه بعد تکرار می کرد.هنوز اعداد اعشاری بوجود نیامده بود، تاصفحه ارایی صورت گیرد! و بعضا متون طولانی  در برگه های بزرگتر و: به صورت طومار نوشته می شد . اولین قانون به زبان لری: همه را بی (حمورابی) فقط یک لوح بود، و دستور کوروش کبیر یا وصیت داریوش بزرگ، فقط سنگ نبشته محسوب می شد.

در دربار ایران و یا در بین علمای یهود هم، نوشتن امری اشرافی  و تشریفاتی محسوب می شد، و طبقات اجتماعی عمومی، حق یادگیری و استفاده از ان را نداشتند. اولین کسی که یادگیری و سواد آموزی را مردمی کرد، پیامبر اسلام بود که به اسیران یهودی، اجازه داد تا با سواد آموزی به ده نفر، آزادی خود را تضمین کنند. ولی آن ها هم فقط بر روی سنگ یا چوب، یا لوحه تک برگی کار می کردند.

   اولین کسی که جمع آوری و صفحه آرایی را ابداع کرد، حضرت علی ع بود. ایشان در دوران خانه نشینی، تنها وظیفه خود را تنظیم کردن کلیه آیات الهی، براساس نظمی پیامبر پسند اعلام نمود. و تا روزی که تمام آیات را جمع اوری و مکتوب ننمود، دست به کار دیگری نزد. حتی خیلی ها ایشان را شماتت کردند که: تو سوره انا اعطیناک الکوثر را خوب می نویسی، اما کوثر خودت را رها کرده از آن دفاع نکردی!

   همگانی شدن کتاب نویسی از همانجا آغاز شد، زیرا عثمان هم دستور داد کسان دیگری، به جمع آوری مشغول شوند، ولی آن ها قدرت و دقت این کار را نداشتند، لذا با زیرکی تمام نوشته های حضرت علی ع را، بنام خود تنظیم کردن و به این صورت، رونویسی یا انتشارات هم آغاز شد. از آن به بعد هر مسلمانی در عمر تحصیلی خود، باید حداقل یک بار قران را ختم می کرد، و اگر می توانست یکبار هم آن را تحریر می کرد.

علمای یهود و نصارای نیز عقب نماندند، و به دنبال جمع آوری و نوشتن کتب خود با روش صفحه ارایی قرانی شدند، تقریبا در قرون وسطی بود که: زبان لاتین کامل شد و انجیل هایی که، جمع آوری شده بود به هم دوخته شدند، و با نام های محتلف و متون متفاوت منتشر شدند.

با اختراع چاپ، این بار انجیل نویسان و بعد تورات نویسان، جلوتر از قران نویسان قرار گرفتند، و اولین کتابی که رسما توسط خود گوتنبرگ چاپ و منتشر شد، انجیل  یا کتاب مقدس بود. بعد از آن کتاب های دیگر به زیور طبع آراسته شدند. حتی آنطور که معروف است اولین قران مسلمانان، در هندوستان با چاپ سنگی شروع شد، و بعد هم در بیروت به کمک مسیحیان ادامه یافت، اما همانطور که عثمان نگذاشت قران فقط به نام علی ع جمع آوری شود، آل سعود هم پیشقدم شد و تولیت چاپ و انتشار: قران را به خود اختصاص داد، و کدخدای خود خوانده اسلام شد.


Scripture from the Koran written!

可兰经经文写的!
写一本书,在古代它是毫无意义的。这不应该认为,像今天这样,有一个大的打印店,专业作家开始在它旁边写!而大家电的结合,这本书的编写和定期公布。它不应该被认为是人的时候,看书,晚上,如果一本书是不是所有的,她无法入睡。什么历史告诉我们的时候,甚至没有一条线,和纸张还没有发明。因此,这本书不过是一种幻想律法。现实情况是,摩西10泥板,在短短的一句话,或者一个神的命令,这就是著名的十诫。正如我们十个座右铭:看起来很好,不撒谎。
圣经有说谁是钉在十字架上的先知人,写了他的话怎么样?如果任何人都可以在他的脑海重复基督的话?更别说把它写!而且只需要编写和不足,这是没有约束力的封面?这是历史的事实,这三百年,人不敢做任何事情,让使徒保罗是一个基督徒罗马皇帝,他的话,而不是基督的话,人们还是书出版在这两者之间存在。
甚至几年后,该行的进步,造纸术发明纸莎草和卷轴,并提出了,有人写了,如果有的话,是一个表!或最多几页。如果你想将它们链接在一起,然后重复最后一句话的第一页。做十进制数已投入使用,布局完成!有时,在大长文本的形式:这本书是写。洛瑞的第一定律:一路(汉谟拉比)只是一个平板电脑,并说明将居鲁士或大流士大帝,是唯一的题词。
伊朗和文士在法庭或两个,写的是什么贵族和礼仪,公共和社会阶层,有学习和使用的权利。第一个学习和扫盲库尔德族,先知穆罕默德的犹太俘虏,使扫盲十,以保证他们的自由。但他们只是在石头或木头,或电路板的工作单叶。
   
谁发明了收集和布局的第一人,伊玛目阿里。在他们撤退,他们唯一的任务就是建立神所有的经文,按订单先知友好的宣布。而直到收集到的时候,而不是所有迹象都写的那一天,另一起工作。甚至有不少人谁责备他们:你苏拉Kawthar写得很好,但它并没有防守科萨抛弃​​了你!
   
通用,在那里他开始写这本书,是因为奥斯曼指使他人收集很忙,但他们没有动力和精度要求,所以巧妙地撰写的伊玛目阿里,自我调节的名称,在这种情况下,转录或排放开始。从那时起,每一个穆斯林在他们的学术生涯,至少有一次古兰经结束,如果它都不能写。
学者,犹太人和基督徒也没回来,接着收集和编写的书籍他们的可兰经的布局,几乎在中世纪是拉美已经完成,如此,收集被缝在一起的福音,以不同的名称和不同的文本发表。
随着印刷术的发明,这一次传福音和圣经的作家,博客写手都超出了可兰经,而第一本书是由古腾堡圣经或圣经正式出版。之后,其他书籍要Indomesian。即使被称为古兰经,穆斯林,印度开始与平版印刷,然后继续在贝鲁特帮助基督徒,但不能作为奥斯曼·阿里收集古兰经仅举·沙特主动和管理出版古兰经分别与伊斯兰教自称市长。


  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی