از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

آینده ستیزی یا آینده پژوهی؟

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

ضرب المثل معروفی است که می گویند: آدم ورشکسته سیاسی پیشگوی خوبی می شود! در اوایل انقلاب اسلامی گروههای چپ شکست خوردند، و از میدان به در رفتند. ولی در مورد دولت بازرگان یا بنی صدر، هشدار هایی دادند که مردم جدی نگرفتند. ولی بعد از چند ماه به صحت آن پی بردند. اصلا همین گروهک ها بودند که می خواستند: لانه جاسوسی را فتح کنند، ولی مردم نگذاشتند بعد که به دست: دانشجویان پیرو خط امام شد پذیرفتند!

اکنون نیز ورشکستگان سیاسی، معمولا جذب مکان هایی می شوند که: بیشتر با آینده پژوهی کار دارند. و حرف هایی می زنند که برخی: بسیار روشنگر و آگاهی دهنده است. ولی دست اندرکاران به آن گوش نمی دهند! مثلا برژینسکی یا جیمی کارتر، الان در باره ایران نظر دیگری دارند، که معمولا درست است ولی، کسی به حرف ان ها گوش نمی دهد. این امر علت دارد! چون خود آن ها هم قبلا به نظرات: صحیح و آینده پژوهی درست دیگران درست جواب ندادند، و بلکه بر عکس عمل کردند.

روسای جمهور آمریکا، ادعا کردند که از انقلاب اسلامی ایران شوکه شدند، و فکر نمی کردند چنین حرکتی اتفاق بیافتد! ولی سازمان سیا و مزدوران کهنه کار آن، می گویند ما پیش بینی کرده بودیم و: گفته بودیم ولی کسی گوش نمی داد! در مورد سلاح کشتار جمعی در عراق، یا طالبان در افغانستان نیز، همینطور بود. در حالیکه انسان های پر تجربه می گفتند: این یک شعار انحرافی است ولی، سیاستمداران و دست اندر کاران، اصلا به حرف آن ها گوش نمی دادند، و تنها چیزی را که می خواستند، می شنیدند!

این اینده ستیزی ، از نظر گاه پسامدرنیزم باید بررسی شود، تا تفاوت آن به دست آید. زیرا در دوران مدرنیزم، تکیه ها بر قدرت نظامی و زور و اجبار است، نه عقل و اندیشه. مثلا آمریکا وقتی دید نمی تواند: جواب خودکشی ها و عملیات انتحاری ژاپنی ها را بدهد، بمب اتم بر سر آن ها ریخت و: برای همیشه آن ها را ساکت کرد، تا جاییکه هنوز هم ژاپن، عملا حق داشتن ارتش را ندارد.

در واقع برای مقابله با آینده پژوهی، دندان های تیزی لازم بوده و بس: آمریکا می داند که فلسطین، بالاخره پیروز خواهد شد، ولی با تکیه بر زور خود، می خواهد جلوی روند تاریخ را بگیرد. تئوری دوران مدرنیزم می گوید: که قدرت و ثروت اساس همه چیز است. ما اگر قدرت یا ثروت داشته باشیم، حتی از تکامل تاریخ هم می توانیم جلوگیری کنیم!

در دوران پسا مدرنیزم، همه میدانند که اسلام حرف آخر را می زند، و در حال پیشروی است، و بزودی همه سنگر های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. ولی دل بستگان دوران مدرنیزم، این را نمی خواهند. نه اینکه آن را نمی دانند، یا باور نمی کنند بلکه میدانند و باور هم دارند، ولی می خواهند زنده بمانند. زیرا پیشرفت اسلام با: مرگ آن ها گره خورده است.

موسسات اینده پژوه هم، بر دو دسته تقسیم می شوند: آن هایی که میدانند و میدانند که میدانند!و بیدار هستند و تاریخ را بخوبی رصد می کنند، و به پیشرفت آن دل بسته اند، و حتی از تاریخ جلوتر می روند. مانند امام خمینی و یارانش، که با آرامش کامل حرف های زدند که: پس از گذشته نیم قرن تازه مردم دنیا می فهمند، که چه می خواستند بگویند! امام خمینی ره، در همان موقع پیش بینی فروپاشی: شوروی سابق را در اوج قدرتش اعلام کرد، و کتبا برای گورباچف نوشت.

اما در مقابل کسانی هستند که: تمام ابزار های پیچیده آینده پژوهی را دارند، ولی خود را به نادانی می زنند! و از انسو همه فرمول ها را به کار می گیرند، تا ثابت کنند اسلام پیشرفت نمی کند، بلکه سکولاریسم آن را از بین خواهد برد! کاری که در دوران مدرنیزم پیر ژاله، در جهان سال 2000نوشت، و آن ها هنوز همان را می دانند : نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار / چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم.

反期货或期货?

谚语说,他的政治破产的一个很好的预测!在早期的伊斯兰革命击败左派团体,以及从外地到左边。但是对于商家或巴尼萨德尔警告说,人是什么并不严重。但几个月后,实现其准确性。谁想要征服间谍窝谁已经离开继伊玛目线的学生所有群体,但人们所接受!

如今,政治上的破产,吸引地方通常更关心的是未来的研究。并说,有一些很有启发和翔实它。但是,这些谁不听呢!举例来说,还是卡特,布热津斯基,现在有不同的看法对伊朗,这是事实,但谁不听他们的。这是由于!因为它们已经在点评:右,期货领域其他人只是没有回应,这却反其道而行之。

美国的总统,宣称伊斯兰革命在伊朗被惊呆了,没想到这样的举动发生!但中情局和雇佣兵的老将,和我们说,我们预测:我们被告知,但人会聆听。在伊拉克大规模杀伤性或塔利班的武器在阿富汗的情况下,是一样的。而有经验的人说,这是一个误导性的口号,但是,政治家和演员,他们不听他们的,只有你想听到的!

这未来的冲突,后现代主义的观点必须要考虑的,将差额来实现。因为在现代主义的时代,依靠军事力量和武力,而不是理性和思想。美国,例如,当你无法看到:自杀的问题,并给日本的自杀式袭击,炸弹泼在他们,他们将永远沉默,据日本仍几乎没有权利军队。

事实上,为了应对期货,必要的和足够的锋利的牙齿:美国知道,巴勒斯坦是,它会获胜,但他们的力量的基础上,它不会停止历史的进程。现代主义的理论认为,权力和财富是一切的基础。如果我们有权力或财富,我们才能避免历史甚至演变!

在后现代主义,大家都知道,伊斯兰教是一锤定音,进步,很快所有的键沟会征服世界。但是,现代主义时期的亲戚,也不会。不,它不知道,还是不相信,他们相信他们,但他们要生存。由于伊斯兰教与他们的死亡追平了进展。

期货研究机构一起,这两个类别是:那些谁知道和了解自己,并且是最新的和好观察,并坚持其进展,甚至去好了。就像霍梅尼和他的追随者,谁是平静地讲,经过半个世纪前刚刚在世界人民了解你想要说什么!霍梅尼,同时预测的崩溃:苏联在他的权力的高度公布,并以书面形式向戈尔巴乔夫写道。

但是,那些拥有所有的工具复杂的期货,但自己的无知!而横陈在公式来套用,以证明伊斯兰教不进步,但它会破坏政教分离!东西在旧现代J.,写于2000年,他们仍然知道:我不是避孕药,但一个高大的男人/我不要再想起什么我的老师。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی