از غزنین تا غزه

احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب ماهین

از غزنین تا غزه

احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب ماهین

تبعات اقتصاد فرمایشی

سید احمد حسینی ماهینی | پنجشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

مردم زندگی حود را دارند! و کاری به سیاست های اقتصادی و: اولویت های دولت هم ندارند. ماه محرم نشان داد که مردم همه چیز دارند، و تحریم وغیر تحریم هم بر آن ها اثری ندارد. منتهی متاسفانه برخی مواقع دولت ها، تصور دارند که از مردم بهتر فکر می کنند، و دلشان بیشتر از خود مردم، برای آن ها می سوزد، و مداخلات نابجایی می کنند که: وضع را بدتر می کند. تیم اقتصادی دولت گرچه این حالت را ندارد! ولی بهر حال هم دلسوزی هایش، و هم طرح هایش همه فرمایشی و دستوری است و: زندگی مردم را دچار سردرگمی می کند.

     البته فقط در ایران اینطور نیست، بلکه حتی تیم اقتصادی همه دولت ها اینطورند! امروزه نظریه ای مطرح است: بنام تحریک تقاضا که بزرگترین بدبختی ها را بر سر آمریکا آورده،  و ما با اینکه بعد از 60سال نتایج: زیان بار آن را درجامعه آمریکا می بینیم، ولی تیم اقتصادی دولت با فشار هرچه تمامتر، می خواهد این راه را آغاز کند. از همان ابتدا همه چیز را طابق النعل بالنعل و مو به مو مانند: نظریات کینز اجرا کند. که نام آن را بسته اقتصادی ضد رکود گذاشته اند.

    در دوران رکود سال های 1932 در آمریکا، اقتصاد دانان طرح نظریه افزایش مصرف، یا مصرف گرایی را مطرح کردند. که البته در ایران، مردم نزده می رقصند! یعنی همه آن ها مصرف گرا شده اند! به قول سردار رحیم صفوی: مردمی که در زمان جنگ، کامیون کامیون برای جبهه کالا می فرستادند، چطور شده امروز از 45 هزار تومان یارانه انصراف نمی دهند؟ این هم البته نتیجه آموزش های خود دولتمردان است، که سال ها است اقتصاد را اولویت همه چیز اعلام می کنند.

  در اقتصاد هم چون: نیاز ها جنبه معنوی دارد و: بر اورد نیاز ها جنبه مادی دارد. لذا چرخ انتظارات در مقابل چرخه دستیابی ها، کاملا معیوب است . زیرا هیچگاه انسان ها قادر نیست: تمام نیاز های خود را برآورده و یا حتی اشباع کند. زیرا نیاز ها مانند کوه یخ است، هرچقدر آب شود بر دریا اضافه تر می شود، و خودش را بیشتر نشان می دهد.

نمونه آن فروش اقساطی کالا است. سیاست فروش اقساطی برای تحریک تقاضا است، نه افزایش تولید! یعنی این فرض مسلم گرفته شده که: تولیدات بیش از نیاز است، و لذا باید کاری کرد که مردم، بیش از نیاز خود مصرف کنند. مثلا اگر همه خودرو دارند، مدل آن را تغییر دهند! اگر خانه دارند مکان آن را عوض کنند! آلا مد شدن مردم، نتیجه همین سیاست است . علاوه بر انکه تئوری مصرف گرایی، اجازه می دهد افراد بیش از یک خانه، یا خود رو و همسر داشته باشند!

اما نتیجه چه می شود؟ الان بعد از چندین سال سیاستگذاری، و کلاه به کلاه کردن اقتصاد امریکا، می بینیم که در انتها، یک مشت مردمی مانده اند که قادر: به پرداخت اقساط منزل یا خودرو خود نیستند، و بانک ها آن ها را مصادره کرده اند. بیش از 80درصد مردم آمریکا، خودرو و خانه خود را به همین شکل از دست داده اند. بانکها هم که تقاضایی برای این خانه ها نمی بینند، چاره ای جز اعلام ورشکستگی ندارند .

یکی دیگر انتشار اوراق قرضه است، این امر درواقع یک مسکن است، که مردم را به سرمایه گذاری تشویق می کند. و کاهش حجم پول را دنبال می کند. ولی فقط برای شش ماه، این موضع محقق می شود. بعد از شش ماه همه شروع به فروش اوراق می کنند، و دولت مجبور است اصل اوراق را، با سود آن پس بدهد و: لذا تورم دو برابر وارد اقتصاد می شود. اگر دولت لجبازی کند و دوباره، اوراق منتشر کند تا بدهی های قبلی را بدهد، این سیاست کلاه به کلاه کردن، باعث تزریق تورم وحشتناک به اقتصاد می شود. علاوه بر اینکه تولید نیز از بین میرود. زیرا مردم بجای سرمایه گذاری در تولید، ترجیح می دهند سر دولت کلاه بگذارند، و به بهانه خرید اوراق، در چرخه معیوب بهره اوراق به سود آوری برسند.  به همین دلیل بخش خصوصی، همیشه دارای بالاترین حجم پول، و کمترین مشارکت در تولید می شود. و دولت ها فقط می توانند با استعفا، یا تغییر وزرا به آن پاسخ بدهند. لذا بهترین راه این است که: دایه مهربان تر از مادر نشویم! و بگذاریم مردم خودشان تولید و مصرف بکنند.

命令经济的影响

每个人都有自己的生活!而工作的任何政府的经济政策和优先级。穆哈兰显示,人们拥有的一切,并认可和非认可的对他们两个没有任何影响。但不幸的是,有时政府,认为人们更好地思考,而他们自己的大多数人,因为它燃烧,位错的干预措施,使事情变得更糟。尽管这不是政府的经济团队!但无论如何,无论他的同情心,他的计划中的所有命令和指挥与生活混淆的人。当然,这不仅是伊朗,而且所有的政府经济团队拥有它!其原理是:刺激需求的名字就是最大的痛苦在美国有,而我们,60​​年后会导致社会危害性在美国所看到的,但政府的经济压力成为可能,这将是这个样子开始。从一开始,一切都按照Alnl机械和毛发的每一个细节,如凯恩斯的理论。谁把它称为抗衰退的经济已经关闭。 1932年在美国经济衰退的一年,增加消费,或者消费经济学理论提出的。当然,在伊朗,没有人跳舞!他们都具有消费!由于萨达尔·拉希姆·萨法维:谁在战争时期,卡车的货发前,为什么不从今天的45美元的补贴退出?这也是你的培训机构,结果这几年他们的经济优先事项的一切。在经济,如:需求和精神方面的需要的物质层面。该轮正在等待采集周期面前,完全是有缺陷的。因为人类不能做他们所​​有的需求得到满足或不饱和的。由于需要的是像一座冰山,多水的海面上,和节目本身更多。

商品的销售。销售政策来刺激需求,而不是增加生产!这是产生多是必要的,而且应该是,人们需要比他们更需要的假设。例如,如果所有车辆,模型改变它!如果您更改家庭位置!三文鱼时尚达人,结果是相同的策略。除了消费理论,让人们更多的是家庭的,或者有自己的妻子!

但结果是什么?现在,经过几年的政策和帽子美国的经济,我们看到,在最后,少数人已经能够购买住房或汽车,银行必须没收。超过80%的美国,车辆,并以这种方式失去了家园。银行也看不出这些家庭的需求,别无选择,只能宣布破产。

另一个债券的问题是,这是一个真正的住房,鼓励人们投资。而减少的资金规模将随之而来。但仅仅半年的位置来实现。六个月后,都开始出售其债券和政府债券的本金,利润,并给它:经济是两次通货膨胀。

如果政府是固执又一次,发出支付以前的债务的债券,该政策涵盖了帽子摘下来,引起可怕的通胀注入经济。除了生产损失。因为人而不是投资于生产,更愿意说出自己的帽子,并买入债券,在债务的恶性循环,以达到盈利的借口。

这就是为什么私营部门的最高数额的钱永远,至少参与制作。而政府只能辞职,或更改部长将做出回应。最好的办法是:那种保姆妈妈不要!而让人们作出自己的生产和消费。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی