From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

کلاس‌های آموزش زبان

سید احمد حسینی ماهینی | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

ژاپن

کلاس‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی به همت رایزنی فرهنگی ایران در توکیو آغاز شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی ایران در توکیو، دومین دور از کلاس‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی روز شنبه، 28 شهریورماه در چهار مقطع مبتدی، مقدماتی، متوسطه و عالی با حضور 52 نفر از علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی و دربرگیری اساتید زُبده ایرانی و ژاپنی آغاز شد.

در آیین افتتاحیه این کلاس‌های آموزشی، خانم هیناکو تسونادا، از کشور ژاپن، استاد زبان فارسی و هنرمند خوشنویس خط نستعلیق ضمن تأکید بر اهمیت فراگیری زبان و ادب فارسی، خصوصیات این زبان در عرصه فرهنگ و هنر بین‌المللی را برشمرد.

وی، با اشاره به تاریخ کهن زبان و ادبیات فارسی به ویژه شعرا و شخصیت‌های علمی و فرهنگی ایران‌زمین، گفت: آثار مشاهیر ایرانی از جمله حافظ، سعدی، خیام، فردوسی، عطار و ... توسط شخصیت‌های بزرگ این کشور به زبان ژاپنی ترجمه و در دسترس ژاپنی‌ها قرار دارد.

تسونادا، در ادامه افزود: خواندن این آثار زمانی شیرین خواهد بود که فرد با زبان اصلی آن، یعنی زبان فارسی آشنا و اشراف داشته باشد و معنای حقیقی آن را با تمام وجود درک کند.

وی در سخنان پایانی خود، حضور به موقع در کلاس‌ها و تمرین تکالیف را رمز موفقیت آموزش زبان به ویژه زبان فارسی دانست.

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی