From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

به گزراش محسن کارگر خبرنگار ماهن نیوز

سید احمد حسینی ماهینی | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر
خبرگزاری میزان - کارگردان «من ترانه هجده سال دارم» گفت: من قرار نبود به سینما بیایم و آرمان من یک روزنامه نگار خوب بودن بود و کم کم کشانده شدم. سال ۶۱ وقتی «رهایی» را می‌ساختم برادرم شهید شده بود و رفتم که محل شهادتش را ببینم و با علی مزینانی به این محل رفتیم و تحت عنوان فتح بستان این کار مستند شد.
صدرعاملی: قرار نبود به سینما بیایم و آرمان من یک روزنامه نگار خوب بودن بودآیین رونمایی از مجموعه آثار رسول صدرعاملی با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و جمعی از اهالی سینما عصر دوشنبه ۳۰ شهریور در موزه سینما برگزار شد. 
 
"حجت الله ایوبی" در این مراسم اظهار کرد: خوشحالیم این جلسه باشکوه برگزار می‌شود. ظاهر این کار بسته‌ای است و برای این کارها خون دل ها خورده شده است.جوانان ما این بسته را در کتابخانه گذاشته و به تماشای آن می نشینند و این بسته به جوانان ما قدرت می‌دهد و می‌دانند صدرعاملی‌ها کارهای زیبا و درخشان انجام دادند و هستند. 
 
رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: آشنایی من و صدرعاملی به سال‌ها پیش بر می‌گردد و مقرر بود نمایشگاهی از آثار ژورنالیست برگزار شود و از وی درخواست کردم مجموعه عکس‌های خود مربوط به نوفل شاتو را در اروپا به نمایش بگذارد و وی به راحتی حاضر شد این مجموعه عکس ها نمایش داده شود. 
 
ایوبی توضیح داد: دیدار بعدی ما در شهر رن فرانسه بود و رسول صدرعاملی در آنجا تجلیل شد و چقدر فیلم وی و شخصیت دلچسب این فیلمساز مورد افتخار من ایرانی بود و فرانسوی ها و ایرانی های حاضر وی و فیلمش را دوست داشتند و دارند. 
 
وی یادآور شد: از حسین مسافر آستانه و تیمشان تقدیر می کنم و این حداقل کاری است که سازمان سینمایی برای معرفی چهره های درخشان سینما می تواند انجام دهد. 
 
رییس سازمان سینمایی عنوان کرد: جا دارد به خودمان ببالیم و چقدر کشورهای مختلف دنیا حسرت یکی از این چهره ها را می خورند. مردم ایران همه هنرهای خود را به زبان سینما بیان می کنند. 
 
ایوبی ادامه داد: برای سینمای ایران آرزوی سربلندی می کنم و امیدوارم ایران را زیباتر از قبل به جهانیان معرفی کنیم. 
 
حسین مسافر آستانه مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری نیز در این مراسم اظهار کرد: تهیه مجموعه آثار رسول صدر عاملی از کارهای اساسی موسسه رسانه های تصویری است. جمع آوری آثار کارگردانان بزرگ پیش روی موسسه خواهد بود و رییس سازمان سینمایی از بدو حضورم در موسسه تاکید داشت که فعالیت موسسه جدا از فعالیت سینما نباشد و صرفا فعالیت اقتصادی نداشته باشیم. 
 
* معرفی بسیاری از هنرمندان صاحب نام با فیلم‌های رسول صدر عاملی اتفاق افتاد 
 
مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تاکید کرد: سعی کردیم با برنامه‌های متعدد برای ماندگاری آثار هنرمندان در این راه قدم برداریم و ما صرفا جمع آوری آثار را نداشتیم. 
 
مسافر آستانه ادامه داد: از رسول صدر عاملی تقدیر می‌کنم که در جمع آوری آثار این مجموعه به ما کمک کرد. آثاری که بدست ما رسید بی کیفیت بود البته روزگار چندانی نیز از تولید این فیلم ها نگذشته بود. 
 
وی اظهار کرد: یکی از فعالیت های ما ارتقای کیفیت و اسکن فیلم هایی بود که انتخاب کردیم و صرف نظر از هزینه های این اقدام، زحمت فراوانی داشت. 
 
مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری توضیح داد: امشب شب رسول صدر عاملی است و کلیپی که در این مراسم پخش شد نشان داد فیلم‌های این فیلمساز تصاویر و ادبیاتی ماندگار در تاریخ سینمای ایران است. 
  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی