From Washington to Rafah

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to Rafah

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

به گزارش محمذرضا محمدی

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر
                    
دلیل کاهش ازدواج، تفکرات و توقعات اشتباه است نه مشکلات اقتصادی / ماجرای نماینده‌ مجلسی که از روابط آزاد دختر و پسر دفاع می کرد

کارشناس سی و هفتمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب، از بین رفتن قناعت، افزایش مصرف گرایی، توقعات نابجا از جوانان و دیدگاه های نادرست نسبت به اشتغال زنان را از مهمترین موانع پیش روی ازدواج جوانان برشمرد.


به گزارش عمارفیلم؛ سی و هفتمین نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب اسلامی، با بررسی سوژه‌های فیلمسازی با موضوع ازدواج آسان و نمایش مستند «به همین سادگی» به کارگردانی مسعود کارگر، و با حضور سرکار خانم فاطمه احتسابی روانشناس و مدرس دانشگاه و حسین مروتی، فعال فرهنگی و پژوهشگر خانواده و جمعیت‌شناسی در محل حسینیه هنر برگزار شد.

 
فردگرایی در سال‌های ابتدایی انقلاب معنا نداشت
سرکار خانم «فاطمه احتسابی» در ابتدای صحبت‌های خود، پیرامون مستند توضیح داد: «ما امروز در دهه‌ی چهارم انقلاب با مشکلی مواجه شدیم که فردیت را در زندگی ما تقویت می‌کند. مستندی که دیدیم ما را به یاد فضای سال‌های ابتدایی انقلاب می‌انداخت که فردیت در آن زمان معنا نداشت. فردگرایی یعنی فقط خودم. متاسفانه در رسانه‌ها مدام پمپاژ می‌کنند که فقط خودت.» 
در ادامه‌ی این بحث، «حسین مروتی» با اشاره به قسمت‌هایی از مستند «به همین سادگی»، از خانم احتسابی پرسید: «در مستند راهکاری برای ازدواج آسان ارائه می شود. در حالی که آمارها نشان می‌دهد از سال 90، تعداد ازدواج‌ها رو به کاهش است. آیا واقعا با ترویج ازدواج آسان آمار ازدواج افزایش می یابد؟» 
 
 
 
وظیفه‌ی رسانه‌ها ذائقه‌سازی است
«فاطمه احتسابی» در پاسخ به این سوال اظهار داشت: «ازدواج آسان یک فرایند است نه یک راه حل. ازدواج آسان مجموعه‌ای از تفکرات و تعاملات است که باید در ذهن‌ها ایجاد شود. ما تا زمانی که فضای تشریفات و تنوع طلبی را در ذهن افراد نشکنیم، ازدواج ساده معنایی ندارد. این ذائقه‌سازی وظیفه‌ی رسانه است. وقتی شما در تلویزیون جوانی را نشان می دهی که از تنیس برگشته و قهوه آماده می‌کند و روی مبل می‌نشیند، چه نوع سبک زندگی را در اذهان ایجاد می‌کنی؟ حالا از آن طرف برای ساده‌زیستی تصاویر بسیار بد را نشان می دهیم و القا می‌کنیم که ساده‌زیستی یعنی بدبختی. باید ابتدا ذائقه‌سازی کرد. در ذهن جوان این است که من در ازدواج دنبال آرامشم و اگر پول نداشته باشم به این آرامش نمی‌رسم. این تفکر غلط است. چرا که پول موجب آسایش می‌شود نه آرامش. آسایش وابسته به تجهیزات است، ولی آرامش به قلب و عواطف ارتباط دارد. جوان‌ها نحوه‌ی گفتگو با همسرشان را بلد نیستند. فرد تمام بار مشکلات زندگی را با حرف‌های نادرست به همسر منتقل می‌کند و آرامش را به هم می‌زند. این ربطی به مشکلات مالی ندارد. عدم تسلط بر تکنیک‌های ارتباطی مشکلات فراوانی را ایجاد کرده و باید این را آموزش داد.»
  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی