From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

در حسرت رفع تحریم ها

سید احمد حسینی ماهینی | جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر اقتصاد می گوید: اگر تحریم ها برداشته شود، رشد اقتصادی ایران به 8درصد می رسد. اما به دودلیل این حرف صحیح نیست: یکی آنکه آمریکا تحریم ها را برنمی دارد، و بیشتر هم می کند! دوم اینکه به فرض برداشتن تحریم، دیگر اقتصاد آمریکا آن اقتصاد دهه 60نیست، که رشدی داشته باشد! و لذا نمی تواند باعث رشد اقتصادی ایران هم بشود.

چرا که اقتصاد، قانون خود را دارد و اگر، در اردوگاه سرمایه داری رکود باشد، این رکود بر همه سرایت می کند. حتی روش دامپینگ چینی هم نمی تواند: اردوگاه امپریالستی چند ملیتی را نجات دهد . زیرا ریسک این حرکت بسیار بالا بوده، و به سرعت خود را نشان می دهد. یعنی چین که قبول کرد: اجناس ارزانتری بدهد، تا بازار را قبضه کند اکنون با: اشباع بازار مواجه شده و: به عنوان کیفیت ضعیف مطرح گردیده، لذا رشد اقتصادی منفی بدست آورده است. بزرگترین مانع رشد اقتصادی چین هم، ورشکستگی اقتصادغرب است که: بصورت بدهی های کلان غرب به چین، خود را نشان می دهد. بدهی هایی که امکان بازپس گیری آن وجود ندارد.

اکنون زمان آن است که باور کنیم: امپریالیسم شکست خورده و: سرمایه داری غربی، دوران رکود را می گذراند. تفاوت دوران رکود فعلی با: دوران رکود دهه 1930آن است که: در آن دوران هنوز شعار های فریبنده: مصرف گرایی آزمایش خود را پس نداده بود، و مک کارتیسم توانست با فروش اقساطی، مصرف را بالا ببرد. اما قسط ها وصول نشد! ولذا اکنون رکود مضاعف، بر سرمایه داری حاکم است. یکی عدم بازگشت سرمایه در گردش، و دیگری اشباع بازار . یعنی وقتی برای رهایی از رکود شدید 1932 کینز و دیگران، تبلیغ مصرف گرایی و یا درواقع مشتری تراشی، برای تولیدات داخلی را داشتند، سرمایه انباشته ای وجود داشت، و کارخانجات قادر بودند تولیدات انبوه خود را، به دست مردم بدهند و قیمت آن را، کمی دیرتر بگیرند. اما اکنون این امکان وجود ندارد. زیرا کارخانجات همگی به بانکها بدهکار هستند، این بدهکاری ، بانک ها را هم به ورشکستگی کشانده است.

از همه مهتر، بانک های مسکن هستند که: با طرح فروش اقساطی مسکن، حاضر شدند فقط با دریافت 10درصد بهای مسکن، آن را به مشتریان خود واگذار کنند. البته این طرح در زمان خود، اقتصاد آمریکا را شکوفا کرد و: همه صاحب مسکن و اتومبیل شدند! و انبار کارخانجات هم خالی تر شد. اما به مرور، وقتی خریداران نتوانستند حتی با: اشتغال 24 ساعته، اقساط خود را پرداخت نمایند، دوران رکود جدید آغاز شد. در این دوران چه در ایران که اقتصاد وابسته دارد، و چه در آمریکا، بانکها از کارخانجات طلب داشتند! و کارخانجات از مردم، و مردم هم توانایی باز پرداخت: آن همه قسط از ماشین گرفته تا خانه و یخچال ، شهریه دانشگاه و غیره را نداشتند !

 در ایران وضع بدتر هم بود! زیرا مردم نه تنها قادر به باز پرداخت اقساط نبودند، بلکه اگر هم توانایی داشتند، آن را سهم نفت خود می دانستند! و عاقبت هم دریافت یارانه را بر دولت تحمیل کردند. البته در ایران هنوز نفت وجود دارد، و مشکلی نیست. اما در اروپا و آمریکا سقوط: امپراطوری سرمایه حتمی است. زیرا مردم نه تنها اقساط را پرداخت نمی کنند، و آن را سهم مالیات خود می دانند! بلکه به صف بیکاران و: بی خانمان ها می پیوندند.

جالب تر اینکه اگر کسی هم نیاز ندارد، بازهم در این صف ها حاضر شده و: نامنویسی می کند! زیرا از آینده امپرالیسم سرمایه، خبر دارد و نمی خواهد نامش در لیست نباشد! تا روز مبادا نگویند: نوبت به تو نمی رسد.

البته ایران راه حل دیگری هم دارد، که اقتصاد آمریکا و اروپا ان را ندارد. و آن اقتصاد مقاومتی است . البته در اروپا هم به عنوان اقتصاد ریاضتی، مطرح است، ولی فرق مردم ایران با اروپا، در همین جا است. اقتصاد ریاضتی که پیش نویس: همان اقتصاد مقاومتی است، برای مردم اروپا، جنبه تحمیلی دارد و: به همین دلیل نمی پذیرند. ولی در ایران جنبه پیشنهادی و مردمی دارد.

مردم ما در سیاست پیرو محرم هستند، و در اقتصاد پیرو رمضان ، یعنی هزینه شعار هیهات مناالذله را به راحتی قبول می کنند.  向往解除制裁

财政部长说,如果制裁被取消,8%的经济增长。但事实却并非如此,原因有二:一是,美国不制裁,大部分的时间!第二个假设是,取消禁运,60美国经济的经济,这是越来越多!从而可能导致经济增长。

随着经济,法律,如果在资本主义阵营的经济衰退,经济衰退蔓延到所有。中国的反倾销甚至不能处理方法:保存跨国帝国主义阵营。因为这一举动是非常高的风险,并展示自己的速度。中国接受,提供更便宜的商品,市场现在占主导地位:面对市场的饱和,并为提出的质量差,它已经获得了经济负增长。中国是经济增长,西方经济破产的最大障碍:一个庞大的债务,以西方到中国,他的表演。负债可能重考。

现在是时候认为:帝国主义失败:西方资本主义,消费在经济衰退。在当前的经济衰退不同,20世纪30年代的经济衰退,当时还在骗人的口号:消费,然后有他的审判,而麦卡锡主义能够分期付款销售,拉动消费。但没有付款收据!这样的双重衰退,资本主义统治。非资本回报,而市场已经饱和。在1932年,当凯恩斯等人,促进消费或砖石客户其实对于本地产品,资本的积累在那里,工厂能够大规模生产摆脱严重的经济衰退,那里的人民和价格一点点在当天晚些时候。但是,现在这是不可能的。因为工厂都欠银行的债务,银行被迫破产。

上古,抵押贷款银行:房屋买卖合同,是目前只有10%的住房成本,这将使你的客户。然而,它的时间设计,美国的经济蓬勃发展,所有的汽车都拥有的住房!更多的工厂和仓库都是空的。但渐渐地,当买家无法甚至24小时的工作,支付他们的分期付款,在最近的经济衰退开始。是什么时期的经济,在美国,银行,工厂正在寻求!和人民的工厂,人们有能力支付其汽车的所有分期付款的房子,冰箱等没有学费!

 在伊朗,情况更加糟糕!因为人们没有能力支付,但如果他们有能力,也知道它的份额油!其后果是实行政府补贴。当然,还是有油,而不是一个问题。但在欧美掉落:某些资产的演义。因为人们只是不支付抵押贷款,而他们的税的份额!但失业大军,无家可归者可以加入。

更有趣的是,如果有人没必要,现在又在队列:注册!因为未来的资本Ampralysm,新闻,而不会被列在名单!告诉未雨绸缪:没有轮到你了。

当然,还有另一种解决方案,经济,美国和欧洲将不会拥有它。它是经济的实力。然而,在欧洲以及经济紧缩,然而,不同的人与欧洲,在同一个地方。该草案的经济紧缩:经济实力,为欧洲人民,以及实施我们为什么会失败的。但在所提出的区域和人。

我们是谁遵循政治的人看守,和经济依据斋月,成本口号很容易被接受。.

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی