From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

طرح پلیس زبان فارسی!

سید احمد حسینی ماهینی | چهارشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۱۳ ق.ظ | ۰ نظر

حفاظت از هر چیز با ارزشی، نیاز به نیروهای محافظ و متخصص خود دارد . اموال مردم با ارزش است، لذا پلیس نگهبان و اداره آگاهی تشکیل می شود، تا از اموال مردم نگهداری وک از سرقت آنان جلوگیری شود. جان مردم با ارزش است، لذا پلیس امنیت و پلیس جنایی تشکیل می شود. پلیس امنیت وظیفه پیشگیرانه دارد، و از قتل مردم جلو گیری می کند، و اگر اتفاقا کسی به قتل رسید، پلیس جنایی قاتل او را پیدا و: دستگیر و تحویل قانون می دهد.

پلیس قضایی، پلیس ساختمان، پلیس میراث فرهنگی نیز، از انواع محافظ هستند که از: میراث فرهنگی و موضوعات تعریف شده خود، نگهداری می کنند. در این میان زبان فارسی، به عنوان بزرگترین میراث معنوی،  مغفول مانده و در میان آن همه: سارقان و دزدان آگاه و نادان، تنها و بی سرپرست مانده و: هر روز یکی از لغات آن نابود می شود!

البته نقش فرهنگستان: زبان وادب فارسی را، که هر از چند گاهی تک مضرابی می زند، را، فراموش نمی کنیم. ولی ارزش این میراث، به اندازه چند نفر که: ساعات اضافه کاری برای این کار می گذارند نیست! تا از سر پر بودن معده، گاهی چند افاضاتی بکنند. حداکثر به نظر ما این عده، به عنوان ستاد مشاوره ای نقش دارند، و بیش از آن کاری از دستشان نمی اید. حتی احساس نوجوانی و جوانی هم ندارند که: حد اقل چند فریادی هم بزنند!

از نظر ما سازمان بزرگ و: با انگیزه ای قوی برای حفظ:  زبان فارسی لازم است. حداقل زبان فارسی، به اندازه یک ترافیک ارزش دارد! چطور برای ترافیک اینهمه: افسر و کادر و سرباز و همیار پلیس گذاشته اند ؟ مگر در عراق که پلیس راهنمایی نیست، روزگار مردم نمی چرخد؟ پس می بینیم که جربزه رئیس ستاد، یا مدیران عالی است که: مسئله بودجه و نیروی انسانی را، در انتهای برنامه قرار می دهد.

لذا ما یک سازمان پاسدار زبان فارسی، پیشنهاد می کنیم با نفراتی: به اندازه پلیس راهنمایی و رانندگی، تاهر کسی که از روی خط فارسی عبور کرد، یک نفر جلو بایستد و او را متوقف کند. نه اینکه مانند فرهنگستان، با بی حالی فقط پند و اندرز بدهد، و تولید واژه کند و یک زبان اسپرانتو جدیدی را، بنام فارسی به خورد مردم بدهد.

این سازمان باید اساتید و دانشجویان، محققان و علاقمندان فارسی را مانند: سربازان پادگان به خط کند. و همه آن ها را در جهت: حفظ زبان فارسی سازماندهی نماید. متخلفین را جریمه کند و: از درآمد آن، حافظان زبان فارسی را تشویق نماید. وقتی کسی در داخل زبان فارسی است، ولی فونگلیش می نویسد! یعنی از حروف انگلیسی استفاده می کند، باید جریمه شود و آن که اولین بار، آن را ترویج کرده، بیش از همه باید جریمه شود.

خودرو سازان و مهندسان، پزشکان و فیلمسازان، همه باید جریمه شوند. حتی آن هایی که تابلو: برای مغازه ها می نویسند، باید بدانند همه چیز حساب دارد! و زبان فارسی هم صاحب دارد، و در استفاده از آن قانونمند باشند. برای ساماندهی این خیل عظیم، چهار رکن یا ارکان چهار گانه لازم است: شورای عالی زبان فارسی، که میتواند همان اعضا فرهنگستان باشند، که قوانین لازم را برای: حفاظت از زبان فارسی تهیه و: به مراجع قانون گذاری: اعم از مجلس و دولت پیشنهاد کند، و پس از تصویب، آن ها را تدوین و برای، اجرا ابلاغ  کند.

رکن دوم شورای سیاستگذاری، یا ستاد اجرایی می تواند باشد. که این شورا یا مجمع میتواند: محل تجمع معاونان فرهنگی ادارت، سازمان ها و شرکت ها باشد، این عده مشکلات اجرایی در محدوده های اداری خود را، تدوین و به شورای عالی ارائه می دهند. و برای اجرا مصوبات در: حیطه تحت مدیریت خودشان اقدام می نمایند.

رکن سوم اساتید و دانشجویان ، علاقمندان و محققان زبان فارسی هستند، که مانند افسران دریا دل راهور، بیدار بوده و برگه های جریمه در دست، مانند عقاب بر سر متخلفان فرود می ایند. که به عنوان پلیس زبان فارسی یا: پاسبان ان نامگذاری می شوند. رکن چهارم را دانش آموزان و: هواداران زبان فارسی در هر کلاس ، محله و منطقه تشکیل می دهند، و بدون برگه جریمه، نسبت به ارشاد گمراهان اقدام می کنند. که همان عنوان همیاران زبان فارسی، برای آن ها خوب است.  

语言警察!

保护所有的东西,需要保护的力量和他们的专业知识。属性值,从而形成分局民警看守,防止物业维修鲈鱼他们的盗窃行为。人的生命是宝贵的,所以安全警察和刑警。预防性安全警察的职责,防止他们杀了人,如果碰巧有人被打死,警方发现杀害她的凶手和罪犯逮捕和交付的法律。

司法警察,警察大楼,警察和文化遗产,保护其文化遗产的界定问题,将被保留。语言的关系,最伟大的精神遗产,忽视,而其中所有:小偷和强盗有知识和无知,并独自离开,而不支持:它的每一个字被销毁!

语言和文化波斯的学院,偶尔挑一个做,因为我们没有忘记。这种遗产的价值,以及几个人还没有加班小时这样的!为了填饱肚子,有时几个Afazaty做。我们认为这是最大数,涉及的顾问委员会,以及超过什么事实并非如此。青春期,甚至不觉得自己是至少有几个一声!

我们认为,具有较强的激励的主要组织保持波斯必要的。至少在波斯,是值得尽可能多的流量!多少流量官员和警察人员和士兵的同伴?警方不仅在伊拉克,世界不转?所以我们看到员工敢于主任或高级管理人员的是资金和人力资源的问题,在节目的最后。

因此,我们有波斯语言的守护者,我们建议成员交警,谁保证波斯线的推移,人们站起来阻止他。而不是像奥斯卡,与萎靡不振只给建议,以及字制作,以及一种新的语言,世界语,波斯语名字给观众。

教授,研究人员和波斯的爱好者组织作为线驻军。和所有的人都在为:保持语言的组织。而其收入精致违反者,监护人鼓励的语言。当有人在语言,但写Fvnglysh!英文字母时,它应该被罚款,这是第一次,这将促进,首先,应该罚款。

汽车制造商,工程师,医生和电影制片人,都应该被罚款。即使是在写这些板的商店,要知道那里的一切!与主人的语言,它的使用是合法的。要组织大量的四大要素或四大要素是必要的:最高委员会波斯语言,它可以是学院的成员,必要的立法波斯语言的保护,立法机构,包括议会和政府提出,经批准后,它将编译和运行的通知。

该政策委员会,或者行政机关工作人员的第二个元素即可。理事会或理事会可以:副聚集的地方文化机构,组织和公司,他的办公室的范围内运作的问题,数以开发并提供给安理会。并落实在自己的管理行动领域的立法。

教师和学生,业余爱好者和研究者波斯语的第三大支柱,这就好比大海人员Rahvr,清醒和门票在手,像鹰下降的罪犯。警察或语言:警方称。在课堂上,地区和区域的形式,并没有任何形式的罚款波斯语言的学生和球迷的第四个支柱,引导误导行为。相同的语言作为工人,对他们有好处。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی