From Washington to Rafah

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to Rafah

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

نتیجه دوستی با عربستان : کاهش شدید قیمت نفت

سید احمد حسینی ماهینی | شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

نتیجه دوستی با عربستان : کاهش شدید قیمت نفت

دولت بازدهم مانند دولت های قبل، یک اشتباه استراتژبک در منطقه، داشته و دارد و آن دوستی با آل سعود است. دوستی که بارها به خیانت "عربستان به ایران تبدیل شده! ولی همیشه چشم بر آن بسته، و نادیده گرفته شده است. کمک های عظیم آل سعود به صدام، در جنگ علیه ایران و : کمک های بسیار آن به آمریکا و اسرائیل ، ایجاد گروه داعش برای حمله به ایران و..

این ها، همه مسئله نیستند. آل سعود در مبارزه نفتی با ایران نیز، همیشه خیانت می ورزیده و: به عنوان عضو اوپک، همیشه با غیر اوپکی ها همکاری می کرده است. و از منابع نفتی ایران، بسود خود برداشت می نمود. چرا که فلات ایران نسبت به عربستان، که در منطقه ای پایین و پست تر قراردارد، باعث جاری شدن منابع ایران، به منابع پایین دستی می شود. و برای همین استخراج بی رویه، در عربستان معمول است و آن را به: ارزانترین قیمت هم می دهند، تا این منابع دزدی شده بیشتر غارت شود.  

امروز هم مانند سال های پیش، برای چندمین بار شاهد مخالفت: عربستان با کاهش سقف تولید و: افزایش قیمت نفت بودیم. برخلاف ساده اندیشی های دولت در مورد آل سعود، آن ها همه چیز را می دانند و: مخصوصا با افزایش قیمت نفت مخالفت می کنند، تا در بودجه ریزی کشور، بین دولت و مجلس و یا ارگان های دیگر، کشمکش و اختلاف بوجود آید. و البته بیشترین ضرر را، خود عربستان می بیند. ولی به مصداق ضرب المثل فارسی، از زور حسادت حاضر است: در پشت بام ایران بمیرد تا: خون او به گردن ایران بیافتد!

  اکنون دولت ایران بودجه را، با هربشکه نفت 60دلار یا کمتر و بیشتر می بندد، در حالیکه در دولت قبل، بالای صد دلار بوده  و : بازار حتی به 120 دلار هم رسیده بود. یعنی لجبازی آل سعود، بیش از 50 درصد بودجه ایران را نابود کرد. و این البته برای دولتی که: روی نفت زیاد حساب باز کرده بود، خطر آفرین است .

اما ایران، بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، برای مقابله با این بازی ها، اقتصاد مقاومتی را تعریف کرده است. پایین آمدن قیمت نفت، باعث تضعیف جناح سوداگر و: رفاه طلب دولت می شود. زیرا که آنان دیگر نمی توانند، بذل و بخشش به حامیان خود، از بودجه نفتی را ادامه دهند. و حتی مجبور می شوند، برای طرح های عمرانی وعده داده: خودشان هم کوتاه بیایند.

در حالیکه اقتصاد مقاومتی درست، در نقطه مقابل است. یعنی وضعیت جهان را واقعی تر می بیند، و وابستگی خود را به در آمد نفت، اصلا در نظر نمی گیرد. اقتصاد منهای نفت و: منهای در آمد های غیرتولیدی را، برنامه کار های خود قرار داده است. و لذا جناح مخالف رشد می کند، و برنامه های خود را، موفق تر پیاده می کند.

با اقتصادمقاومتی در ایران، عربستان هرچه قدر قیمت را پایین نگهدارد، به ضرر خودش است.  زیرا آل سعود فکر می کند، این یک گذر است و اگر، کمی صبر کند دولت ایران، از پای در می آید آنوقت، ناگهان با افزایش سریع قیمت ها، زیان های این سال را جبران می کند.

بنابر این استراتژی پیشنهادی، همکاری و حمایت از دولت، در راستای اقتصاد مقاومتی است. زیرا پایداری دولت، عربستان را در پیش بینی سقوط ، ناکام می گذارد و باعث: افزایش وفاق ملی در ایران می شود. و براثر افزایش همکاری، همفکری بیشتری صورت گرفته، واقتصاد مقاومتی شکوفاتر می شود. مانند اینکه ما شاهد: کار آفرینی بسیج  و: ورود این نیروی عظیم جهانی، به اقتصاد مقاومتی بودیم.

   از طرف دیگر چون عربستان، دارای اقتصاد مقاومتی نیست، و قدرت مقاومت در مقابل: کم شدن در آمد را ندارد، پس از یکسال، وقتی پیش بینی جبران ناگهانی: کسری در آمدش، ناکام می ماند، به عرصه سقوط پا می گذارد. و به همراه نژاد پرستان: صهیونیست و آمریکایی، به درک واصل می شود..  

这样的友谊与沙特:油价下跌主要是

十一像上届政府,在该地区的战略失误,并一直与朋友沙特的房子。友谊一再背叛“由沙特阿拉伯伊朗......但它总是密切关注,并会被忽略。通过大·沙特萨达姆对伊朗,美国和以色列的许多贡献的战争创造的冲攻击伊朗和...

这些是不是所有的问题。在与伊朗的斗争沙特石油,已经证明有能力,作为欧佩克成员,非欧佩克一直在努力。伊朗石油,并采取了他的青睐。由于阿拉伯高原,它位于再降一个地区,资源的流动,资源下游。而对于国及其共同提取:他们是最便宜的价格,而更多的资源盗窃被掠夺。

今天,在过去的几年中,多次反对派:沙特阿拉伯减产上限:油价上涨是。不像天真有关沙特政府,他们什么都知道,特别是石油价格的上涨是反对国家预算,政府和议会或其他器官,冲突和纠纷。当然,最大的损失,看到他的王国。但真正的谚语,波斯语,嫉妒的力量,死在她的脖子上出现了血的屋顶!现在政府预算,每桶石油60美元或更小,更接近,但在过去,一百多块钱,而且市场已经达到甚至120美元。顽固·沙特,破坏了预算的50%以上。 ,当然,声明,油开了账户,风险。

但伊朗最高领袖说,对付这些游戏,它定义了经济实力。油价下跌,削弱了交易商:福利国家正在寻求。因为他们不再可以馈赠给他们的顾客,从预算继续油。甚至被迫开发项目承诺:他们来的短。

虽然经济的真正实力,这是相反的。世界的真实情况看,其对石油的依赖收入,没有考虑。经济少油,少市场价格必须涵盖出来,把自己的日程。因此,反对派在增长,它的节目,实现更大的成功。

在伊朗的经济实力,沙特阿拉伯,你压价,其本身的损害。由于铝沙特认为,如果这是一个过渡时期,伊朗政府的一点点耐心,被杀害的话,突然,一个迅速崛起的价格今年来抵消损失。

根据这一战略,政府的支持下,与经济的实力路线。由于政府,沙特阿拉伯预测秋季的稳定性,将失败,会增加国家的协议。而且由于加强合作,进一步磋商已经发生,更繁荣的经济实力。正如我们所看到的,动员和创业:巨大的力量,在全球经济有阻力。在另一方面,由于沙特阿拉伯,经济不是阻力,阻力:没有损失的收入,一年后,当突然补偿预测:投掷失败赤字,陷入散步的境界。并与种族主义:犹太复国主义和美国,在那里是地狱......

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی