From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

نقش پیامبران در: انقلاب اسلامی.

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

نقش پیامبران در: انقلاب اسلامی.

در فرحزاد که می نشستیم، هر سال بهار روی تپه های مقابل خانه ما، بوته درخت گردو سبز می شد و: تعداد آن ها خیلی زیاد بود. دوست داشتم یکی از آن گردو ها ر،ا در خانه بکارم و چند بار هم این کار را کردم. آن ها از روی تپه ها برداشتم و:به خانه آورده و درزمین کاشتم! ولی بعد از چند روز علیرغم مراقبت ها، پلاسیده می شد و از بین می رفت .

سال ها این کار را تکرار کردم ولی نشد ! بالاخره از یک کشاورز قدیمی پرسیدم: چرا اینطور است؟ گفت  بوته درخت گردو، علاوه بر ریشه هایی که ما می بینیم، یک ریشه اصلی دارد که مانند مو، دراز است و آنقدر در زمین فرو رفته که: هیچکس نمی تواند همه آن را بیرون بکشد. این ریشه وظیفه پیدا کردن آب را، از عمق زمین دارد. وقتی شما آن را قطع می کنید، ندانسته بوته را از بین می برید!

مدت ها این داستان در ذهن بود که: بعد تبدیل شد به یک دید فلسفی .و آن اینکه انقلاب اسلامی هم ،علاوه بر ریشه هایی که ما می بینیم، یک ریشه اصلی بلند دارد که: در عمق تاریخ گم شده است و: هیچکس به آن دسترسی ندارد واگر ندانسته، این ریشه را قطع کنیم به: انقلاب اسلامی ضربه زده ایم.

حالا تاریخ نویسان جهان بر دودسته اند: عده ای می خواهند این ریشه را قطع کنند! و عدهای می خواهند از آن مواظبت کنند. به همین سادگی دیالوگ یا دیالکتیک تاریخی جدید، شکل گرفته است.

در تحلیل ریشه های انقلاب اسلامی، که بنده در سال های 1359تا1361،در مدرسه عالی شهید مطهری تدریس می کردم، آن را به سه بخش تقسیم می نمودم: خبری، تاریخچه ای و تاریخی . خبری یعنی روز مره و به زمان حادثه نزدیک بودن است.خیلی ها ریشه انقلاب اسلامی را مثلا از 17شهریور، یا 19دی و عاشورای 1357 میدانستند.زیرا معتقد بودند: شبیه حرکات انقلاب، در همه دوران بوده ولی به شکست انجامیده است .مانند انقلاب مشروطه، قیام سی تیر، جهاد مسلحانه شهید نواب صفوی و یا مجاهدین خلق . و لذا انقلاب اسلامی را، از زمانی میدانند که امام خمینی وارد ایران شد و: دولت تعیین کرد.

     ایم تحلیل خبری است اما، در این صورت ما ریشه انقلاب را کوتاه و :در نتیجه غیر مقاوم در برابر تند بادها دانسته ایم. مانند اسباب بازی هولاهوب که: به سرعت بازار جهانی را قبضه کرد و: به سرعت هم از بازار کنار رفت! هولاهوب حلقه بازی بود که: به دور کمر می انداختند و بدون دخالت دست، آن را می چرخاندند! در ابتدا برای تقویت عضلات کمر و لاغری، توصیه و تبلیغ شد ولی بعد گفتند: باعث دیسک کمر می شود و: از میدان رقابت کنار رفت.

    اما در دیدگاه دوم، ما کمی عقب تر را هم می بینیم و به اصطلاح، عقبه انقلاب را هم در نظر می گیریم . این روش را بررسی تاریخچه ای می گویند. برخی شروع انقلاب اسلامی را از 15خرداد1342 اعلام کردند. برخی مانند جبهه ملی ،قیام سی تیر1332 را منشا این حرکت دانستند. و برخی هم مانند کمونیست ها،فعالیت حزب توده در سال های 1322و: عده ای هم فعالیت شهید مدرس در سال های 1312دانستند و: نظم ده ساله ای به آن دادند.

    این دهه ها ادامه داشت تا :صدای استاد مطهری را در آورد. و ایشان تجدید حیات دهه ای، یا سده ای را رد کرد. چون برخی معتقد بودند هر ده سال، یک مصلح و هر صد سال، یک انقلابی پیدا می شود.

     اما در بررسی ریشه های تاریخی انقلاب اسلامی، ما باز هم کمی دور تر باید برویم و: وارد عمق تاریخ شویم و: زحمات همه افراد در طول تاریخ را، در ایجاد این انقلاب اسلامی قدر بنهیم. این البته، یک ضرورت فلسفی است، که از اصل علیت منشا می گیرد. مثلا اگر حضرت آدم ع نبود، آیا انقلاب اسلامی اتفاق می افتاد؟ طبیعتا اگر انسانی نبود اسلامی هم نبود و: انقلابی هم نیاز نمی شد.

    این سلسله مراتب را، سلسله علت و معلولی می گویند و: ذاتی اشیا هست یعنی، واقعا اگر حضرت آدم دارای فرزند نمی شد و: یا فرزندان ایشان صاحب فرزند نمی شدند، امروز جمعیت 7میلیاردی وجود نداشت که: مثلا یک میلیارد آن مسلمان باشد.اگر حضرت نوح نبود و هدایت های ایشان 72تن را، در کشتی نجات نمی داد، بازهم خبری نیود! البته شاید خبرهای دیگر بود ولی، از انقلاب اسلامی خبری نبود!

نقش حضرت موسی ع و عیسی ع برای زمینه سازی: بعثت پیامبر اسلام، انکار ناشدنی است. و اگر بسیاری از پیروان حضرت عیسی یا حضرت موسی، مسلمان نمی شدند اسلام رشد نمی کرد. و انقلاب اسلامی هم به وجود نمی آمد.

تمام ایده های پیامبران جهانی بود، یعنی آن ها آرزو داشتند که انقلابی جهانی با: محتوای دینی به وجود آید. و همه مردم دنیا در صلح و ارامش خدا را بپرستند. حتی پیامبر اسلام هم چنین آرزویی داشت. اما در آن زمان مردم یاری نکردند، بسیاری از دشمنان در آن موقع قوی بودند و: مانع رشد اسلام می شدند. این بود که در زمان ایشان چنین چیزی اتفاق نیافتاد.

     ولی معتقدان به پیامبر اسلام، که اغلب از اهل بیت ایشان بودند، راه را ادامه دادند تا امروز ، که ما شاهد شکوفایی اسلام در: سراسر جهان به بعنوان یک دین؛نه در مقابل دین های دیگر، بلکه در راستای آن ها هستیم.

什么是先知的伊斯兰革命中的作用。

当我留在FARAHZAD,每年春天,我看到山上在我们的家门口,厂房核桃树是绿色,他们的数目是非常高的。我喜欢看那些核桃中的一个,或成长在家里,我已经做了好几次。他们采摘的丘陵带回家栽种的土地!但几天后,尽管照顾,便干了起来就走了。

重复此多年,但我没有!最后,一​​个老农夫问:这是为什么?种植核桃树,我们所看到的根源,这是一个发根,长沉入地面,以便没有人能承担这一切。找到水,地球的深度的根的任务。当你砍它,你没有杀死你的工厂!

这个故事是在脑子里长后成为一个哲学的高度,然后在伊斯兰革命中,我们看到的根,根达是一个深入的历史丢失:none如果它不可用,我们将切断的根伊斯兰革命受到的冲击。

世界历史学家现在两类:一些要削减这些根!有的人想照顾它。简单的历史辩证的对话或新的,就形成了。

在分析了革命,在未来的岁月1359年至1361年的奴隶的原因,沙希德穆塔哈里高中教书,我把它分成三个部分:新闻,历史悠久。新闻,即每日和事故被附近的时候。许多基层革命12月17日和1月19日阿修罗,比方说,于1357年就知道了。因为他们相信:就像在某些时期革命,而是失败。包括革命起义30七月,沙希德纳瓦卜萨法维武装圣战,或丁酮。因此,伊斯兰革命的伊朗,霍梅尼,谁曾一度被认为状态才能确定。

     我们已经分析了这一消息,但在这种情况下,我们有短根茎革命:总之,我们已考虑非抗飓风。 Hvlahvb像玩具,迅速占据了国际市场,并迅速走出了市场! Hvlahvb被打链接到腰部,扔没有动手,打开它!为了加强背部肌肉和浪费,建议和广告,但后来据说是由腰椎间​​盘突出引起的:该协议被淘汰的比赛。

    在第二种方法中,我们也看到了再往后一点,所以,还要考虑亚喀巴。这种方法被称为研究历史。一些伊斯兰革命从1342年6月15日,分别。有些人,像国民阵线起义30 1332年7月看到了这项运动的起源。有的像共产党,年在1322年的党和:在1312年的一些活动,知道Modarres为了有一个十岁。

    几十年来持续表达意志穆塔哈里。他就活了十年,或者一百年拒绝。因为有些人认为每十年,改革者和一百年,就会有一场革命。

     但研究历史根源的革命,我们必须回到一个稍远一些:在深度和创造历史:在使这个革命大家的努力的历史,因为我们知道。这当然是一个哲学的必要性,这是从因果关系的原理,推导出。例如,亚当一样,革命发生?如果人的本性不是伊斯兰:革命将不再需要。

    在这个层次,一系列原因,并说:本质的对象是,真的,如果亚当有一个孩子是不是:和他们的孩子的孩子不在,7十亿今天的人口中,有一个十亿的一个例子是穆斯林。如果它不是诺亚和72吨他的指导下,船舶不能从事新闻了!但它是新闻,但它没有革命!

角色,摩西和耶稣为准备:先知穆罕默德,是不可否认的。耶稣或摩西的许多追随者,不是穆斯林,伊斯兰教没有增长。并且会有一场革命。

全球先知所有的想法,他们曾希望为世界革命:有宗教内容。和所有的人在和平敬拜神。即使是先知穆罕默德也是一个心愿。但它并不能帮助众多强大的敌人都是在那个时候:他们阻止伊斯兰教的发展。那是他们发生的时间。

     但先知穆罕默德,他的家庭是最的方式,一直持续到今天的倡导者,我们看到伊斯兰的蓬勃发展在世界上作为一种宗教,不反对其他宗教,但他们看齐。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی