From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

مدیریت میلیاردی

سید احمد حسینی ماهینی | دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

در اسلام، مدیریت از فرد، آغاز شده به دو نفر می رسد و: بعد در گروههای بزرگ و در سطح شهر ، کشور و بالاخره به سطح جهانی می رسد.

مدیریت فردی همان مدیریت بر خود، یا اخلاق فردی است. یعنی انسان باید به طور سیستماتیک، بر تمام عملکرد خود کنترل و: هدایت داشته باشد. لذا مثلا خشم در اسلام پسندیده نیست، زیرا در این حالت، انسان مدیریت بر خود را از دست می دهد. انتهای این هم خط مدیریت میلیاردی است. یعنی پوشش دادن تمام انسان های روی زمین . بطوریکه هیچکس خود را تنها نبیند و: بطور سیستماتیک در مدیریت جهانی نقش فعال داشته باشد.

ممکن است این امر محال به نظر برسد. ولی آموزه های قرانی همه از این حالت صحبت می کنند. خداوند می فرماید : من همه کار های شما را می بینم و: از همه کس به شما نزدیکترم! یا می فرماید هرجا دونفر باشند، نفر سوم خداوند است! و یا می فرماید: به هرجا روی بگردانید در آنجا خدا هست.روزی شخصی خدمت امام حسین علیه السلام آمد و عرض کرد: ای پسر رسول خدا، من فرد گناه کاری هستم و :توانایی دست برداشتن از گناه را ندارم. با این حال از شما درخواست دارم که مرا موعظه کنید. امام حسین علیه السلام فرمودند: «ای مرد، هرچه می خواهی بکن، اما قبل از انجام دادن گناه، چند چیز را رعایت کن: اول این که از رزق و روزی خداوند نخور، آن گاه هرکاری می خواهی انجام بده؛ دوم آن که از ملک خدا بیرون برو، بعد هرچه دوست داری گناه کن؛ سوم آن که در جایی برو که: خداوند تو را نبیند؛ چهارم، هرگاه ملک الموت خواست روح از بدنت جدا کند، و جانت را بگیرد او را از خود دور کن؛ پنجم این که وقتی مالک دوزخ، تو را به سوی آتش می برد، اگر می توانی از کار او جلوگیری کن! و وارد آتش جهنم نشو. در آن صورت هرچه می خواهی گناه کن!

بنابر این، دید وسیع و همه جانبه ای وجود دارد که: همه سیستم ها و زیر سیستم ها را پوشش می دهد.

برای روشن شدن موضوع این نوع دیدگاه، در مدیریت همه جانبه کافی است جایگاه یا: دیدگاه فکری خود را عوض کنیم. فرض کنید ناظری در داخل ساختمان است، او جایی را نمی بیند زیرا در اطراف او دیوار وجود دارد. ولی اگر بیرون بیاید و در فضای باز قرار گیرد، میتواند وسیع تر ببیند. اگر یک دوربین یا تلسکوپ هم داشته باشد، دید او وسیع تر می شود.

در داستان های فارسی، موضوع عقاب را همینطور می خوانیم، یعنی عقاب از ارتفاع بسیار بالا حرکت می کند و: با دید تیزبین خود حتی می گوید: جنبیدن پشه، عیان در نظر ماست!

درواقع اگر منظر یا دیگاه ما بالاتر قرار گیرد، همه چیز را متفاوت می بینیم . مثلا اگر برای برنامه ریزی یا :هدایت و کنترل در سطح معمولی باشد، مخصوصا در دنیای غرب، ما خواستار محدود شدن انسان برای: بهتر کنترل کردن او هستیم.در همه سطوح مدیریتی حتی تربیتی، این کار را اجتماعی شدن انسان، نام می گذارند! یعنی انسان برای اینکه جامعه پذیر شود، یا در یک سازمان عضو شود، باید بال های خود را قیچی کند!

اما در مدیریت میلیاردی، نه تنها این تعداد جمعیت کم هستند و: باید بیشتر شوند بلکه، استعدادهای آنان هم باید توسعه یابد و: از همه توانایی های خود در حد بالایی استفاده کنند. و حتی آن را رشد و توسعه بدهند! خداوند می فرماید:( انا لموسعون) ما وسعت دهنده هستیم! یعنی برخلاف مدیریت غربی، که محدود کننده هستند، مدیریت خداوند بر توسعه کنندگی است.

مثال آشکار این موضوع، سازمان های بشر ساخته است . قوی ترین سازمان های بشر ساخته، نظام های ارتشی است . یعنی سازمان یافته تر از این نهاد و: بزرگتر از این سازمان ها، نزد بشر یافت نمی شود. احزاب نیز از سازمان های بزرگ بشری هستند، ولی از نظر فلسفه مدیریتی، شبیه هم هستند. همانطور که در ارتش چرا وجود ندارد، در حزب یا سازمان دولتی هم همینطور است. سازمان های دست ساز عادت دارند: اولین کسی را که چرا بگوید بیرون کنند!

   لذا در سازمان های بامدیریت غربی، استبداد کاملا تئوریزه شده و: سانترالیزم یک شیوه ی ناگریز است. کسی که وارد سازمان می شود، باید ایده های خود را کنار بگذارد و: منافع خود را در منافع سازمان ببیند.   البته نظام مشارکتی جدیدی، پایه گذاری شده ولی این نظام مشارکتی، مستبد تر از نظام سازمانی است!چرا که در این نظام تنها نظراتی ارزش دارند که: در جهت اهداف سازمان باشند.و بقیه در بایکوت کامل قرار می گیرند.

اما در مدیریت میلیاردی، کسی حق ندارد حتی یک کودک به دنیا نیامده را از: این سازمان بزرگ بیرون کند!این کار او قتل نفس حساب می شود. درنظام الهی مدیریت ، همه انسان ها مهم هستند.آنقدر مهم که خداوند می فرماید: اگر بنده من بداند چه قدر به او علاقه دارم، شوق زیادی خواهد کرد.

و حدیث قدسی است که: من به بنده ام طوری توجه می کنم، گویا فقط همین یک نفر را دارم! ولی او وقتی به نماز می ایستد، گویا هزاران خدا دارد!

نمونه ای از این مدیریت میلیاردی را، در ایران می توان دید. سال هاست جمعیت های فراوانی به خیابان می آیند و: راهپیمایی می کنند بدون اینکه کسی آسیب ببیند، در همین مراسم نیمه خرداد،خواهیم دید که مردم به صحنه می آیند، و مراسم برگزار می کنند و می روند. گویا اصلا اتفاقی نیافتاده !

   اما یک هزارم این تجمع ها، در غرب صد ها کشته و مجروح می دهد! واصلا اگر کشته ندهد گویا اتفاقی نیافتاده! واین تفاوت مدیریت ها در اداره کلنی ها است 

管理十亿

在伊斯兰教中,管理层开始两个到达,并在以后的城市,全国大集团最终达到全球水平。

他们的个人或个人道德的管理。该系统的人,并在其所有功能的控制:进行引导。因此,举例来说,愤怒是不是在伊斯兰教好,因为在这种情况下,一个人失去了他的管理。直线经理十亿的结束。涵盖所有的人类在地球上。它只是让无人维护和:是管理世界系统积极作用。

这似乎是不可能的。但是古兰经的教导,这一切谈话。上帝说:我看到你的作品,也是唯一一个最接近你!陈述或二,神的第三人在哪里!并指出:转走,只要有上帝有一天成为个人侯赛因走过来,说:安拉的使者之子啊,我是个罪人的事:从罪了停止的能力。不过,我请你帮我讲道。侯赛因说: “人哪,你想做的事,但现在做的罪,观察几件事情之前的内容:第一,不要主的规定,然后做你想做的,第二,走出神的财产,那么罪恶,只要你喜欢,第三,去的地方是没有神;季度,当天使想的灵魂从身体分离,珍妮特把离他而去了;第五业主地狱,当你考虑到火,如果你能阻止他这样做!并且不进入地狱之火。在这种情况下,无论你想犯罪!

因此,覆盖所有的系统和子系统的广泛和全面的视野。

为了阐明这个观点,所有适当的管理位置:视图会改变你的想法。假设该建筑物内的观察者,因为他没有看到那里有一堵墙在他周围。但是,你应该站出来在露天,看到它大。如果你有一个相机或望远镜,更多的是他的远见。

在波斯的故事,这也可以参考老鹰,老鹰的动作从高空用他锐利的眼睛甚至说扭动蚊子,明确我们的意见!

事实上,如果更高的角度,或重复测量我们是,我们看到不同的事情。例如,如果该计划或:指导和控制水平是正常的,尤其是在西方,我们呼吁限制人类变得更好是他控制在所有管理层次,甚至是教育,社会,人类做它,离开名字。 !社会化是人类,或者一个组织的成员应该能够削减你的翅膀!

但数十亿人的管理,不仅在这个人口为低,应增加,但他们的才华应该发展和上限使用其所有功能。甚至使其发展壮大!上帝说: ( )我们正在扩大!不同于西方的管理,这是限制了管理层的发展神的能力。

这种明显的例子,组织人为的。最强的人造组织,军事政权。这比该机构更有组织性:组织越大,人眼无法找到。当事人也大的人类组织,但管理理念,是相似的。作为军队,因为它在党或政府机构不存在了。手工制作的组织使用:第一个,因为他们说的!

   因此,与西方的管理,暴政和充分的组织理论:集中不可避免地练习。谁将会进入,你必须离开你的想法和兴趣在看到的好处。新的合伙制,但是这个系统是基于参与式的组织系统更专制,因为在这个系统中,它们进行了组织目标的唯一想法。 ,其余的都完全抵制。

但是,管理数十亿谁也无权甚至到了组织,使这项工作外未出生的婴儿,他被认为是误杀。管理神圣的系统,所有的人都是重要的重要,以至于上帝说:如果我知道我是多么爱他,伟大的激情和意志。

和圣圣训:我,所以我在考虑,虽然我只有这一个!当他停下来祈祷,但显然,成千上万的神!

本届政府十亿的一个例子,可以看出,在伊朗。显然,什么都没有发生!

   但千分之一的反弹,打死打伤数以百计的节目在西方!即使不打死显然发生了!在殖民地的管理及行政韦恩的差异。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی