From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

علم خوشگذرانی، یا لذت مغالطه؟

سید احمد حسینی ماهینی | پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر


یکی از دلایل انحراف علمی غرب، نفهمیدن علم بود. آن ها در واقع  مسیری را انتحاب کردند که: بتوانند بفهمد و ساده تر از علوم شرقی باشد. لذا قسمت های غامض آن را به عنوان فلسفه  یا: متافیزیک و ایدئالیسم دور ریختند. در علم نیز هم آنچه را حس می کردند یا تجربه پذیر بود ، قبول کردند...

   البته با رشد عقلی و فکری و: مراوداتی که با دانشمندان ایرانی داشتند، قسمتی از متافیزیک را بنام: علوم انسانی پذیرفتند. ودر ادامه این پذیرش ،آنقدر تندروی کردند که حتی: جادوگری را نیز امروزه به عنوان علم! قبول کرده اند. مثلا روانشناسی را ابتدا به روش تجربی پاولوف پذیرفتند، بعد به ذهن و خود آگاه بشری اعتقاد پیدا کردند و: فرویدیسم را بنا نهادند.

یکی  از دلایل پذیرفتن علوم انسانی، اصالت لذت بود. یعنی فقط مواردی که لذات وجود داشت، علم هم وجود داشت.و دانشمندان اجازه یافتند بر آن وارد شوند. زیرا بقیه علوم را به بهانه: اذیت کردن و غصه دار شدن، تکذیب کرد. بحث علم برای علم یا هنر برای هنر ،به همین منظور است. زیرا انسان مسئولیتی در قبال دیگران و: جامعه احساس نمی کند. لذا همیشه خیالش راحت است.

    البته اینها اشتباهات غرب بود ولی، جالب تر از آن ها شرقی ها و یا ایرانی هایی بودند که: لوح و قلم خودی را کنار زدند و: دفتر دستک غربی را گرفتند. و شدند الینه غرب و خود باخته آن. که ما آن ها را منورالفکر یا: روشنفکر و یا غرب زده می شناسیم.

   دلیل آن ها هم همین کم سوادی بود. یعنی دوست نداشتند مثل طلبه های ایرانی در مکتب ها، کتاب های مشکل را بخوانند و مجتهد شوند. بلکه به دنبال محتهدی آسان بودند که: نامش را غربی ها دوره دکترا گذاشته بودند.

   زمانی در ایران، کتاب عربی اسان چاپ و در سطح وسیعی تدریس می شد، روش آن مانند روش صمد بهرنگی برای آموزش زبان ترکی بود. وی پیشنهاد داده بود که: ازکلمات مشترک بیشتر استفاده شود. مثلا آش در ترکی و فارسی یکی است. یا حتی بعضی کلمات فارسی که در ترکی هست: ولی خود فارس زبان ها نمی دانند مانند: دست نماز که فارس ها به آن وضو می گویند!

  مادر خدا بیامرزم، هر بار که صدای اذان بلند می شد، بی اختیار می گفت : حق است لا اله الا الله!  ما فکر می کردیم ذکر می گوید ولی بعد دیدیم: این هم از کلمات فارسی است.

    بهرحال وقتی ان کتاب بسیار توسعه پیدا کرد، استاد مطهری به حالت مزاح گفت: عربی اسان، مجتهد اسان بار می آورد!

داستان غربی ها و غرب زده ها به مثل: داستان دیکته نوشتن کلاس سومی است که: به دست کلاس اولی تصحیح شود! صفر می گیرد! چون کلاس اولی یاد گرفته :برای هر کلمه زیر و زبر بگذارد ولی، کلاس سومی ها آن را ترک کرده اند! لذا کلاس اولی زیر همه کلمات را از دم قرمز می کند و: غلط شمرده می شود.

      البته علاوه بر کم سوادی و مجتهد اسان بودن غرب زده ها، برخی از آن ها بعد از سال ها مبارزه با سکولاریسم، امروز علم سکولار و لائیک را بلند کرده اند. علت این کار آن است که آن ها از ابتدا، ضد سکولار نبودند بلکه ادای ضدیت با آن را در می آوردند.

مدتها بنده شاگرد و همکار استاد سروش بودم، و از این همه مطالعات ضد ماتریالیستی آن به شوق می آمدم.حرف هایی می زد که صد تا الهی و ایدئالیست هم نمی توانست، آن طور محکم برعلیه ماتریالسم یا سکولاریسم استدلال کند . اما بعد کاشف به عمل آمد که: او شاگرد کارل پوپر فیلسوف یهودی بوده! و حرف هایی که کارل پوپر برعلیه همکیش خود: کارل مارکس می زده را تکرار می کند. طبیعی است که باید حرف هایی مهم باشد زیرا می دانسته که هم کیش او کجا ها را اشتباه کرده است.

به همین جهت وقتی دید که همه حرفهای او را پذیرفته اند،فکر کرد خودش کاره ای است! و حرف های معکوس آن را زد، ولی دیگر کسی به او گوش نداد!زیرا او اعتقاد به حرف های خود نداشت، بلکه در سر کلاس یاد گرفته بود و: می دید طرفدار دارد می گفت، بعد که خواست حرفهای خود را بزند، دیگر کسی از او قبول نکرد. فقط دشمنان دیروزش او را حمایت کردند تا: بگویند که حرف ها اصالت ندارد!

اکثر ضد امپریالست ها و لیبرال ها همینطور، تا مادامیکه حرف اسلامی می زدند هوادار داشتند، و به جاهایی هم رسیدند. ولی همینکه خواستند حرف خودشان را بزنند، همه چیز خراب شد. زیرا با گفتن حرف های تازه، آرایش جدیدی در صف موافقان و مخالفان صورت می گیرد.

مثلا کسی که با شعار حمایت از ولایت فقیه به جایی می رسد، مردم در دل او نیستند که بدانند دروغ می گوید، ولذا بعد که مخالفت خود را آشکار می کند، فتنه درست می شود. فتنه از نظر تعریف کارکردی یعنی به هم ریختن آرایش سیاسی . هدف فتنه گر هم برش این آرایش هست. 

科学的乐趣,或享受谬论?

其中一个原因,西方的偏差,是科学的认识。他们在他们能够理解和东欧科学是比较容易的方式选出。因此,它是有问题的领域哲学或形而上学和唯心主义丢弃。的知识或在什么他们认为经验是可能的,他们接受了...

   当然,精神和智力成长:与科学家谁是他的形而上学的一部分相互作用,即:人文接受。继续在前台,如此极端,甚至精灵以及当今科学!已接受。例如,第一个实验心理学巴甫洛夫接受,那么他们的思想,他们认为人的意识: Frvydysm成立。

其中一个原因,接受人文,公国是乐趣。那里有个快乐的唯一的情况下,有科学。 ,科学家们被允许进入。因为借口休息:伤害和悲伤被拒绝。讨论科学对科学或艺术,为艺术,为同一目的。负责对他人和社会的人不觉得。它并不总是容易停止。

    然而,这些错误是在西方,但比东和伊朗中提出的更有趣:数位板和自动拒绝:西方纠察上任。是和疏远西方,失去了它。我们有他们:知识分子和知道失措西。

   他们这样做是因为文盲等等。伊朗学生在学校不喜欢一本书难以阅读和牧师。这很容易办到,他的名字放在西部博士牧师。

   当伊朗的阿拉伯语书籍出版和广泛教授直截了当,用这样的方法来教土耳其语被Behrangi萨马德。他提出,最常用的词。一个例子是他的土耳其和波斯。一些土耳其和波斯文字在那里:但他自己波斯人不喜欢波斯人祈祷沐浴的说!

  上帝保佑妈妈,每次的声音响亮的祷告,大小便失禁,说:香格里拉ilaha权利!然而,我们认为我们上面看到的,说,这是波斯字。

    然而,当这本书被开发,穆塔哈里说开玩笑的方式:阿拉伯语简单,直接的神父创建!

西与西的故事击中这种第三类是口述的故事,一年级学生予以纠正!是零!因为一年级学生学到的每一个单词能缫丝,但在小学三年级离开它!所以,一流的所有红色尾巴的单词和错误被认为是。

      然而,除了是方便文盲和牧师缠身的西方,有些人经过多年的战斗世俗,世俗科学和世俗的今天多久了。它的工作原理的原因是,第一反世俗反对它不会支付。

虽然我是一个学生和同事教授索罗什和反唯物主义的研究,这是喜悦。谁也几百理想主义者无法神圣的,它是安全的极力反对唯物主义或世俗人物。但是,后来发现是他的弟子们的犹太哲学家卡尔·波普尔!并说,卡尔对他的同胞波普尔:卡尔·马克思再次来袭。话是重要的,因为它是很自然的认为,他的信心在那里是不正确的。

所以,当你看到所有的专业人士都接受了他,他想了目的!话倒和它跑了,但另一个不听他的,因为他不相信他的话,它学会在课堂:亲看见的人都说,询问谁打他的职业生涯后,其他谁没有接受他。唯一的敌人LA昨天支持他:说的话没有新鲜感!

大多数反帝国主义和自由派一样,所以只要他们讲他们的球迷,并有地方。但是,一旦他们得到他们自己的话来说,一切都被摧毁。与新的人物这么说了,新的化妆是一致的支持者和反对者进行。

例如,有人用文书支援那里的座右铭是,人们不知道的是躺在他的胃,那么反对派将揭示因此,它是煽动叛乱。杂波政治安排的操作性定义的阴谋。这种安排的目的是煽动也削减。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی