From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to ghaza

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

مغالطه احمقانه

سید احمد حسینی ماهینی | چهارشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

ایا سکولاریسم و لائیک، رنگ عوض می کند؟

سال ها است که سکولاریسم را، از دربیرون کردیم  ولی، گویا می خواهد از پنجره به درون سر بکشد و: جا خوش کند!اما کور خوانده، این تفکرات دیگر مرده است. حتی در خود انگلستان و فرانسه ، آمریکا و شدید تر از آن در المان، نظریه پردازی های علمی از، خیالپردازی های سکولاریستی جدا شده است.

   از هنگامی که غرب خواست در مورد: مسائل عقلی اظهار نظر کند همه چیز را به هم ریخت.زیرا در ایران  و دوران تمدن بزرگ اسلامی، علوم به قدری پیشرفته بود که :خواندن آن مشکل بود چه رسد به فهمیدن آن ! لذا برای اینکه خود را راحت کند، صورت مسئله را پاک کرد.

   از یک طرف همه نوشته ها و کتب شرقی را، فلسفه نامید و علم را از آن جدا کرد! و از طرف دیگر منکر هر نوع علم غیر تجربی، آن هم قابل یاد گیری برای خودشان شد! و اسم این را گذاشت عقل گرایی !و یا کمتر از آن، تجربه گرایی و پوزیتیویسم.

    البته غرب گرا های ما که: عاشق حتی این نفهمی های غربی هستند، آن را یک کار اصولی و حتی انقلاب در علم! پنداشتند و بسیار از آن دفاع کردند. اما واقعیت این بود که نه اینکه غرب نمی خواست، اینهمه علوم را یاد بگیرد بلکه، ذهنش اینهمه فرمول ها را نمی کشید.

   واقعا وقتی نوشته های عمر خیام، مانند جبر و مقابله را می خوانی، اصلا سر در نمی آوری! تا یک استاد ماهر آن را تفسیر نکند، نمی توانی بفهمی !یا کتاب سیاست خواجه نظام و: یا الهی نامه و کیمیای سعادت.

  یک مثال ساده نشان می دهد که: عمر خیام با استفاده از سایه دیوار 12رابطه مثلثاتی نوشت! که امروز آن را سینوس وتانژانت و غیره می شناسیم، که وی آن را ظل! یعنی سایه نامگذاری کرده بود. جالب است بدانید مخ ریاضی دانان غربی، فقط 4 یا شش تای آن را درک می کند!که 4تای اول در دوران کارشناسی و 2تای دیگر بنام سکانت و کسکانت در دوره کارشناسی ارشد ریاضیات نظری تدریس می شود.

    همین 6رابطه مثلثاتی در تعیین مسیر: موشک ها و سفینه ها ، ماهواره ها و هواپیما به کار گرفته می شود. که مثلا با چه زاویه ای هواپیما برخاست کند، یا بنشیند و یا موشک و سفیه پرتاب شوند. ما خودمان هم وقتی می دیدیم درس سخت است، بجای یاد گیری میرفتیم آن واحد را حذف می کردیم!

   بدبختی غرب در این بود که از اساس چیزی نمی فهمید. لذا منکر همه چیز شد. حتی حروف را هم عوض کرد: بجای ابجد الخوارزمی یا فارابی، حروف الفابت خودشان را در مواردی که می فهمیدند به کار بردند. تا اگر کسی اشتباه فهمید یا اشتباه استدلال کرد، بگویند این نظریه پاسکال است و: با نظریه خیام فرق می کند.

  غرب زدگان مخصوصا کسانی که: در دهه1960و70در اوج قدرت ظاهری غرب درس خوانده اند، بجای حل کردن مسئله، آن را بصورت تئوریک در آوردند. که به آن سکولاریسم می گوییم. یعنی نفهمیدن غرب را، یک انشقاق یا یک تاریخ علم جدید تعریف کردند.

   البته تعدادی از این دانشمندان، سعی خود را کردند تا متدولوژی واقعی را به غربی ها یاد بدهند. اما این کار به اعتراف خود غربی ها، برای غرب زده های کاسه از آش داغتر، خوش نیامد و هنوز دست از عقاید خود برنداشته اند.

   یکی از این دانشمندان پرفسور حسابی است. که کتاب های ریاضی دانان ایرانی را، برای استادان خود از جمله انیشتین بازخوانی می کرد و: به آنان متدولوژی ایرانی را، به زبان خودشان یاد می داد. البته تاثیر هم داشت تا جاییکه، انیشتین شیعه شد و با مراجع تشییع مکاتبه کرد.

استاد جعفری هم با فلاسفه این کار را انجام داد. و انان را به زبان خودشان با علوم اسلامی آشنا کرد.

ولی باعث تاسف است که: یک مقام بلند پایه ایرانی که: هیچ درسی در زمینه متدلوژی نخوانده، می آید و می گوید علوم اسلامی و مسیحی  نداریم! این مغلطه از آن جهت احمقانه است که: هیچگاه علوم اسلامی در مقابل علوم مسیحی، مطرح نشده بلکه به عنوان علومی گفته میشود که: دانشمندان اسلامی بر پایه قران استخراج کرده اند. نه مانند علوم مادی که بر اساس حس و تجربه بنا شده است. و بقیه معارف بشری را حذف کرده است. مثلا در موضوع بانکداری که ایشان اشاره کرده ، غرب نزول خواری را بنام علوم بانکی تدریس می کند. و این افتخار نیست که ما ایات قران را، که صراحتا رباخوار را محارب با خدا، معرفی می کند نادیده بگیریم. حالا اگر قدرت حذف منکری را نداریم، باید آن را به عنوان علم قبول کنیم؟

无论是世俗主义和世俗改变颜色?

年政教分离,外面,但是我们,很显然,将头部和拉窗:欢迎来适应,但盲法读其他死者的想法。即使是在英国和法国,美国和高于德国,科学理论,和世俗的幻想隔离更加激烈。

   当问西:问题理性评论搅拌因为伊斯兰时代的伟大文明的一切,科学是如此的先进,这是难以阅读,更不用说了解它!因此,为了使自己舒服,他说得很清楚。

   对科学一方面与东方哲学的所有书面书叫,并从中分离!在另一方面拒绝任何非门实验科学,可以学习一下为自己!这是理性的名称,或小于该值,经验主义和实证主义。

    我们的西导向的课程,他们是被爱的,甚至西方的乡下人,这是一个合适的工作,甚至在科学的一场革命!许多人认为它是防御性的。但现实情况是,无论是西方并不想太多东西要学科学,但并不介意这么多公式。

   欧玛尔·海亚姆的真正的著作,如代数和阅读它,我不要把头!它不被解释为一个老师傅无法理解,或者书和太监政治:一个神学和炼金术的繁荣。

  一个简单的例子说明:欧玛尔·海亚姆使用影子壁12写了一个三角函数公式!今天的正弦和正切,所以我们知道它,他的影子吧!那黑影被命名。有趣的是数学家向西,只有四个或六个能理解它! 4 RST正割和余割在读研究生,和另外两个人在理论上的数学大师命名的教授。

    在这半年的三角函数公式的过程:导弹和军舰,卫星和飞机的使用。例如,在什么角度的飞机起飞,或坐,达菲导弹发射。我们看到了我们自己的沉痛的教训,而是学习我们去删除该单位!

   西不幸的是,根本不明白的东西。这是一个虚无主义者。连字符发生了变化:不是Abjad Alkhvarzmy或法拉比, Alfabt人物发现自己的情况,他们了解的任务。要找出是否有人是混淆或错误的主张,说理论是帕斯卡:亚姆理论是不同的。

  西方,尤其是那些谁是受害者在1960年和70在西方已经研究了峰值功率的外观,而不是解决问题,从理论上提出。我们说,这是世俗主义。西方的理解,一个分裂的历史,或一个新的科学的定义。

   当然,一些科学家试图教的方法,以真正的西方人。但这种自认西方,西方提出碗汤热,你好,仍然有采取他们的意见。

   其中一个科学家,教授帐户。图书伊朗数学家,包括爱因斯坦重读他们的教师和他们的伊朗方法,自学的语言。效果远,爱因斯坦的什叶派和库尔德当局葬礼的对应关系。

教授香菜一起哲学家做。他们自己的语言,并熟悉伊斯兰科学。

但不幸的是,伊朗一位高级:在方法没有课程也没有看过,伊斯兰教和基督教科学来了,说不准!它的谬误是愚蠢的:在基督教科学面前决不伊斯兰科学,但不被视为一门科学是说,根据古兰经伊斯兰学者已经提取。不喜欢材料科学,它是基于感官经验。教育要去除人类的其余部分。例如,他指出,银行的问题,教学西岸被称为破启示。这个荣誉是不是古兰经,上帝明确的高利贷者,介绍忽视。现在,不否认罢免权,我们必须接受它作为科学。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی