از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

افتتاح 19 طرح صنعتی استان تهران

سید احمد حسینی ماهینی | سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

 یدالله صادقی در نشست خبری افزود: این طرح ها با سرمایه گذاری قطعی 970 میلیارد تومانی بخش خصوصی ساخته شده و بیش از هزار و 680 نفر در این واحدها مشغول به کار شده اند.

وی افزود: عمده این طرح ها در زمینه صنایع غذایی، نساجی، شیمیایی، فلزی و طرح‌های دانش بنیان است و شاخص ترین آنها دو طرح صنایع غذایی است که با حضور مقامات عالی کشور به بهره‌برداری رسمی می رسد.

صادقی افزود: یکی از این طرح‌ها هم، ساخت قطعات توربین های صنعتی است که کالایی راهبردی محسوب می شود و در انحصار چند کشور معدود بوده اما این شرکت دانش بنیان هم اکنون قراردادهایی با شرکت‌های ملی نفت و گاز و وزارت نیرو منعقد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین درباره نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا گفت: با هماهنگی اصناف در پنج نقطه شهر تهران از جمله حکیمیه، مصلی، فرهنگسرای خاوران و بوستان ولایت از نهم تا نوزدهم اسفند برگزار می شود و هیچ یک از اصناف مجاز به عرضه کالاهای خارجی نیستند مگر آنکه آن کالا، در داخل کشور تولید نشود یا کمبود تولید و واردات رسمی داشته باشد.

وی افزود : در این نمایشگاه‌ها انواع پوشاک، کیف و کفش و مواد غذایی با تخفیف عرضه می شود و برگزاری نمایشگاه‌ها در شهرستان‌های استان تهران هم به شوراهای اصناف واگذار شده است.

صادقی در خصوص صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی از استان تهران به خارج نیز گفت : در شش ماه نخست سال، حدود دو میلیارد و 252 میلیون دلار خدمات فنی و مهندسی و در ده ماه نخست سال، هفت میلیارد و 400 میلیون دلار کالا از استان تهران به خارج کشور صادر شده است.

وی افزود: در بخش صادرات خدمات فنی مهندسی 13.3 درصد و در بخش صادرات کالا 9.7 درصد رشد داشته ایم.

صادقی افزود: متاسفانه در بخش پرداخت یارانه مستقیم و غیر مستقیم به صادرات به دلیل نبود منابع مالی و عدم تخصیص منابع مالی عملکردی نداشته ایم.

وی افزود: در طرح‌های ذیل اقتصاد مقاومتی برای تکمیل طرح های نیمه تمام، سیمان تهران مهمترین طرح ما بود که افزایش یک میلیون تن به ظرفیت این مجموعه با 340 میلیارد تومان سرمایه گذاری و افزایش اشتغال برای 220 نفر، هم اکنون 91.7 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در آستانه راه اندازی قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درخصوص کمک به واحدهای صنعتی در قالب طرح رونق تولید گفت: بیش از 560 طرح صنعتی مستقیم یا از طریق سایت بهین یاب به ما مراجعه کرده و بیش از 900 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید از بانک‌های عامل، تسهیلات گرفته اند.

وی افزود: هدف ما در طرح نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی و صنعتی، امسال 440 واحد در سطح استان تهران بود که در 9 ماه نخست، 208 واحد تسهیلات نوسازی و بهسازی دریافت کردند اما یکی از دلایل عدم توفیق این طرح، نرخ سود بالای تسهیلات بود که برای واحدهای صنعتی توجیه اقتصادی اندکی دارد.

 

به ازای هر 38 ایرانی، یک واحد توزیعی در کشور وجود دارد
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 589 جواز تاسیس واحدهای صنعتی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 29 درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت استان تهران همچنین از افزایش صدور جواز واحدهای تولیدی و کاهش جواز واحدهای توزیعی خبر داد و گفت: از کاهش واحدهای توزیعی استقبال می کنیم چراکه در کشور به ازای هر 38 نفر، یک واحد توزیعی وجود دارد و با توجه به افزایش فروشگاههای اینترنتی و زنجیره ای، به نظر می رسد این واحدها باید قدری متعادل شوند.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال تاکنون، بیش از 381 هزار مورد بازرسی و نظارت بر واحدهای صنعتی استان انجام شده که منجر به کشف 43 هزار و 500 مورد تخلف از این واحدها گشته است.

صادقی همچنین گفت: در روزهای پایانی سال، نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی و صنعتی اعم از تولیدی و توزیعی را افزایش خواهیم داد.

رئیس سازمان صنعت استان تهران  همچنین از برگزاری همایش رعایت حقوق مصرف کننده در نیمه نخست اسفند خبر داد و افزود: با برپایی این همایش، به واحدهای برگزیده، لوح تقدیر و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان اعطا خواهد شد.

  • سید احمد حسینی ماهینی

استان تهران

افتتاح 19 طرح صنعتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی