ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

سید علی خمینی

  سیدعلی خمینی نوه گرامی امام (ره) در مراسم سى و نهمین سالروز ورود تاریخى حضرت امام خمینى(ره) به میهن که با حضور مقامات لشکری و کشوری و ملت همیشه در صحنه ایران در حرم مطهر ایشان برگزار شد، اظهار کرد: امروز خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم، در حالی که در دوران طاغوت به هیچ وجه این گونه نبود و شرق و غرب برای ما تصمیم می‌گرفت.

وی ادامه داد: ملت ما از استبداد در دوران شاه رنج می‌برد و امام با فریاد آزادی‌خواهی به میان مردم آمد.

نوه گرامی امام خمینی(ره) افزود: امام تبدل ارزشی ایجاد کرد، اگر کسی می‌خواست خودش را در جامعه نشان دهد، ارزشش به این بود که ساده زندگی کند.

خمینی ادامه داد: آزادی تا جایی که مخل حقوق دیگران نباشد آرمان ملت ما بود. از نظر امام خمینی(ره) حکومت اسلامی یعنی آزادی و استقلال. ما هر جا به آزادی‌ها و استقلال‌طلبی‌های ملت نزدیک شویم، به حکومت اسلامی نزدیک شده‌ایم.

وی تصریح کرد: به فرموده امام (ره) ما حجت داریم و کسی که حجت دارد از آزادی بیان نمی‌ترسد.

نوه گرامی امام خمینی(ره) افزود: دهه فجر دهه بازخوانی آرمان‌های انقلاب است و بزرگداشت دهه فجر بزرگداشت آرمان های اصیل ملت ایران است.

وی افزود: لازم است هر سال در ایام دهه فجر بازگردیم و آرمان‌ها را مرور کنیم، اینکه آرمان های ملت‌ ما چه بود و ملت ایران به کدامین علت انقلاب کرد و برای رسیدن به کدام آرمان‌ها انقلاب کرد این رمز گرامیداشت دهه فجر است.

خمینی ادامه داد: باید وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کنیم و بدانیم که آرمان چه بوده که به کجا برویم، مرده و زنده بودن یک انقلاب به این است که آرمان‌های امروز همان آرمان های سال 1357 است یا نه، اگر همان آرمان‌ها هم امروز باشد انقلاب زنده و پویا است.

نوه گرامی امام خمینی(ره)  گفت: امروز همان آرمان‌های ملت ما چهل سال پیش داشتند حالا نیز دارند و مردم همان آرمان‌ها را می‌خواهند لذا در این دهه باید بازگشت به آرمان‌ها داشته باشیم و برای نسل جدید و جامعه امروز روشن کنیم که قله کجاست و به کجا باید برویم.

وی اضافه کرد: امروز3 یا 4 مورد از آرمان‌های ملت ایران و امام خمینی را بازخوانی خواهم کرد اگر این آرمان ها امروز نیز آرمان ما باشد با افتخار می‌گوییم که انقلاب ما زنده و پویا است.

نوه گرامی امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از اساسی ترین آرمان‌های ما استقلال طلبی بود، استقلال مانند اکسیژن در هوا و نعمتی است که وقتی هست دیده نمی‌شود اما وقتی نباشد و انسان خود را ذلیل و تحت سلطه دیگران بیند آن وقت است که ارزش استقلال برای آن‌ها شناخته می‌شود.

وی افزود: در زمان پهلوی باید تحت سلطه شرق یا غرب می‌بودیم در بعضی اسناد پهلوی وجور دارد که مسئولین آن زمان می‌گفتند چقدر جلوی آمریکا کوتاه بیاییم و امتیاز بدهیم، امروز هیچ کس به غیر از افراد مغرض نمی‌تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی استقلال ندارد.


  • سید احمد حسینی ماهینی

سید علی خمینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی