ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبزها رای بدهند

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبزها رای بدهند

افتتاح نمایشگاه «اوراق زرین» در هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی

سید احمد حسینی ماهینی | سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

 نشست خبری هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی، صبح امروز در کتابخانه ملی با حضور مظفر پاسدار شیرازی، دبیر و سخنگوی ویژه برنامه های هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی برگزار شد.

در این مراسم، مظفر پاسدار شیرازی، دبیر و سخنگوی ویژه برنامه های هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی با اشاره به اینکه امسال هشتاد سال از زمان تاسیس کتابخانه ملی ایران می‌گذرد، گفت:  یک نهاد فرهنگی با قدمت 80 سال حداقل در منطقه ما جای افتخار و مباهات دارد. به طور حتم می توانم بگویم با سابقه ترین کتابخانه، کتابخانه ملی ایران است و بنا داریم هشتادمین سال تاسیس آن را جشن بگیریم، به همین منظور ستادی برای این مهم تشکیل دادیم و 5 تا 9 اسفند ماه آیین نکوداشت هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی را برگزار می‌کنیم.

دبیر برنامه‌های هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی با اشاره به برگزاری «نمایشگاه 80 سال با کتابخانه ملی»  بیان کرد: برگزاری نمایشگاه 80 سال با کتابخانه ملی به صورت مشترک در 5 کتابخانه بزرگ کشور و 12 شعبه استانی و منطقه ای سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار خواهد شد که صبح روز شنبه ساعت 10 صبح در ساختمان سی تیر افتتاح خواهد شد. نشست خبری اشرف بروجردی،  رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و نشست «یاد ایام» با حضور روسای قبلی کتابخانه ملی و پیشکسوتانی که برای وزانت علمی این نهاد کمک کردند،از دیگر برنامه های ما است.

پاسدار شیرازی ادامه داد: روز یکشنبه از اپلیکیشن سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سایت «مارک ایران» و سایت جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سالن فرهنگ مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی رونمایی می‌شود. همچنین نمایشگاه «اوراق زرین» را ساعت 15 همان روز برگزار می کنیم. این نمایشگاه به نمایش نسخ خطی فراهم آمده در سال گذشته اختصاص دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ویژه آیین نکوداشت تاسیس کتابخانه ملی تصریح کرد: از روسای کتابخانه های ملی، سفرا، شخصیت های سیاسی و همه عزیزان برای حضور در مراسم نکوداشت تاسیس کتابخانه ملی دعوت کردیم و در تلاشیم بتوانیم میزبان رئیس جمهور باشیم و رایزنی خوبی در این باره داشتیم.

دبیر برنامه‌های هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی ادامه داد: روز سه شنبه  ساعت ۱٠ صبح برای نخستین بار از راویان تاریخ شفاهی در قالب نمایشگاهی تقدیر خواهد شد. در همین مراسم از سه کتاب رونمایی می شود و از هزار نفر که مخاطب مصاحبه های ما بودند تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به رونمایی از مجموعه کتبی که به مناسبت هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی تالیف و تدوین شدند، اظهار کرد: رونمایی از کتاب های فهرست نفایس هنری سازمان اسناد و کتابخانه ملی، «فهرست نقش مهرها» تالیف محمد جواد جدی، کتاب «عدالت و سیاست» به کوشش احمد صدر حاج جوادی و ستاره فروزان،کتاب «فی ما بین ایران» و «معجم المخطوطات العراقیه» به ترتیب در روز سه شنبه و چهارشنبه رونمایی خواهد شد. همچنین اختتامیه جشن را با حضور پیشکسوتان و کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می کنیم و در تلاش هستیم نمایشگاهی را در تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز برگزار کنیم.

 پاسدار شیرازی در خصوص سایت «مارک ایران» گفت: سایت «مارک ایران» برای نخستین بار در مجموعه فن آوری اطلاعات به سفارش معاونت کتابخانه ملی طراحی شده است.

  • سید احمد حسینی ماهینی

اوراق زرین

کتابخانه ملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی