از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

طرح دو فوریتی مجلس برای پایتختی قدس

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۳ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۳۰ ق.ظ | ۰ نظر

طرح زیر با امضای 63نفر از نمایندگان مجلس برای دو فوریتی در تاریخ دوم دیماه 1396  تقدیم مجلس شد و با اکثریت آرا 81درصدی حاضران تصویب شد

ماده واحده – یک تبصره به شرح زیر به ماده (1) قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 1369الحاق می شود

تبصره – بیت المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود


در جلسه امروز صورت گرفت:

تصویب دو فوریت طرحی در حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در صحن علنی مجلس

سرویس صحن
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب دو فوریت طرحی در حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مقرر کردند که بیت المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود.
یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 3 دیماه) مجلس شورای اسلامی با تصویب دو فوریت طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با 187رأی موافق، 15 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در نشست امروز موافقت کردند.

در این تبصره الحاقی آمده است: بیت المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود.

سالک: حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان تکلیف قانون اساسی است

احمد سالک کاشانی به عنوان طراح دوفوریتی این طرح گفت: موضوع بیت المقدس و فلسطین موضوعاتی اعتقادی هستند؛ در سال 82 اسرائیل در حمله به بیروت و آتش زدن مسجد الاقصی در طول 70 سال جنایت کرده است و جمهوری اسلامی به حکم انسانیت، عقل و معاهدات و فرمان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تنها حامی بین المللی فلسطین است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بیت المقدس ریشه قرآنی دارد و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، افزود: اعتقاد ما بر پایتخت بودن بیت المقدس است. وی با یادآوری اینکه در اصل سوم بند شانزدهم قانون اساسی بر حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان تاکید شده است، گفت: امروزه شاهد مظلومیت مردم فلسطین هستیم که توسط سلطه جهانی با مزدوران رژیم صهیونیستی در انتفاضه چهارم بعد از تصمیم ترامپ بیش از 3500 نفر زخمی و مصدوم و 14 شهید را با گازهای سمی به شهادت رساندند.

وی یادآور شد: جنایات اسرائیل غاصب، قتل و غارت و کشتار آن بر کسی پوشیده نیست، ما اعلام می کنیم رژیم غاصب صهیونیست اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم و سرزمین فلسطین از نهر تا بحر همگی متعلق به مردم فلسطین است و اقدام امروز شما نمایندگان با تصویب این طرح دو فوریتی دخالت در هیچ کشوری نیست بلکه مطالبات مردم فلسطین را به رسمیت می شناسید.

تابش: دو فوریت این طرح ضرورت ندارد

در ادامه محمدرضا تابش در مخالفت با دو فوریت این طرح گفت: بیت المقدس قبله اول مسلمانان و برای تمامی ادیان قابل احترام است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات اسرائیل در مناطق اشغال شده محکوم است و سیاست ما اعمال رأی و اراده ساکنان منطقه اشغال شده بوده که از جانب مقام معظم رهبری بیان شده و در عرصه بین الملل نیز از این نظر استقبال شده است.

وی یادآور شد: همچنین در بی خردی ترامپ این سیاست مدار تاجر پیشه هم شکی نیست بنابراین دو فوریت این طرح ضرورت ندارد و اصل طرح از حیز انتفاع خارج است.

محبی نیا: قانون حمایت از بیت المقدس مورد تاکید است

همچنین جهانبخش محبی نیا در موافقت با دو فوریت این طرح گفت: تاریخ خاورمیانه معطوف به فلسطین و پر از دغدغه و بیانگر حیات است و عده ای با نادانی و جهالت این منطقه زیبا را به جهنم انسان ها تبدیل کرده است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه امروز ترامپ که دم از دموکراسی می زند به نیابت از سران برخی کشورها اورشلیم را به عنوان پایتخت صهیونیست معرفی می کند.

وی افزود: متاسفانه 500 میلیارد دلار سران عرب به جیب ترامپ ریختند؛ درست بوده که حمایت از فلسطین تبدیل به قانون شده اما با تصویب این ماده حمایت از بیت المقدس مورد تاکید قرار می گیرد./

  • سید احمد حسینی ماهینی

بیت المقدس پایتخت همیشگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی