در راه اعتلای ایران

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

در راه اعتلای ایران

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

فلسفه نظری علم در پسا مدرنیزم.

سید احمد حسینی ماهینی | شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

دکتر منصوری مانند همه شیفتگان دوره مدرنیسم، باز هم به فاز نفهمی ایرانی ها اشاره کرد و گفت: ما هنوز فرق بین شتاب و سرعت را نمی دانیم لذا نمی توانیم: سد سازی کنیم یا حتی، دریاچه ارومیه را نجات دهیم! به وی گفته شد که این نظرات بسیار هتاکانه شما، به خاطر این است که هنوز در قرن: نوزدهم و بیستم زندگی می کنید، و وارد قرن بیست و یکم نشده اید! قرن نوزدهم و بیستم اگر به مدرنیزم معروف است، قرن بیست و یکم قرن پسامدرنیزم است. و تئوری های و فرضیه های آن ها باهم فرق می کند!

براساس تئوری های علمی، قرن نوزدهم فلسفه فقط علم کلام است! و به مادیات یا تولیدات کاری ندارد، وباید دور ریخته شود.یک متخصص علم کلام، فقط حرف می زند ولی یک دانشمند فیزیک، تولید می کند و شی جدیدی را به وجود می اورد! در حالیکه در پسامدرنیزم، حتی برای ریاضیات و فیزیک هم، فلسفه در نظر گرفته شده و ما فلسفه نظری فیزیک، یا فیزیک نظری داریم.: فلسفه ریاضیات پایه و مجموعه ها را داریم. و دیده ایم که با تغییر فلسفه و منطق ریاضی، کل مسیر ریاضیات تغییر کرده و ما به دنیای دیجیتال رسیده ایم.

    دنیای سایبر از این هم رقیق تر است، و به ذهنیات بیش از مادیات اهمیت می دهد. در دنیای فیزیک، امکان تماس با خورشید یا ماه وجود ندارد. اما سایبر می تواند همه جا باشد! در دنیای ریاضیات شما نمی توانید از: یک نقطه به نقطه دیگر بروید، زیرا ابتدا باید نیم آن را بپیمایید! و برای پیمودن نیم ان، باید یک چهارم و میلیونها اعشار دیگر! و چنین چیزی امکان پذیر نیست. ولی در دنیای سایبر، شما میلیاردها سیگنال را میتواند از داخل: یک نخ یا نوک سوزن عبور دهید! در این دنیا اصلا ماده وجود ندارد، و همه چیز حرکت است.

  در دنیای مدرنیته همه چیز براساس اصالت سود است، و فقط علم سودمند، علم محسوب می شود. لذا تمام شرکت ها واحد علمی و تحقیقاتی دارند، تا به کوتاهترین راه سود آوری دست پیدا کنند! و نتیجه آن صدور مواد مخدر و: فروش سلاح های کشتار جمعی و اعضا بدن، و انتشار بیماری های جدید است. همه این ها از درون کوره تحقیقات علمی، آن هم با بودجه های گزاف پژوهشی، بدست آمده است هزینه های گزاف پژوهش را، هر شرکتی نمی تواند بپردازد، لذا ساز مان های اطلاعاتی به کمک می آیند.

   شاید بتوان گفت علت اساسی رشد علوم مدرنیته، سازمان سیا و انتلیجنت سرویس بوده. و این حرف گزافی نیست، زیرا تمام سازمان های تحقیقاتی راهی جز: دریافت کمک مالی و بودجه ،از این ساز مان ها را نداشتند. حتی دانشگاهها و تک تک دانشجویان، آلوده دستمزدهای ریز و درشت سازمان سیا هستند. چرا که هدف از علم افزایش ثروت است، و کسانی که ثروت ندارند، افزایشی هم نخواهند داشت! لذا علم در انحصار کسانی است که: بتوانند واحد های بزرگ پژوهشی را، ایجاد و آن را اداره کنند.

در دوره مدرنیته، تحقیقات همیشه بی نتیجه است. یعنی سال ها پرداخت هزینه و میلیون ها تهیه جزوه و کتاب، ما را به آنچه در اهداف طرح آمده نمی رساند. بلکه در کنار آن به اهداف دیگری دست پیدا می کنیم. و این یک تصادف به معنی واقعی است. یعنی مثلا فلمینگ برای مخمر ها آزمایش می کرد، ناگهان پنی سیلین را کشف می کند! شما برای پیدا کردن مروارید می روید، ولی ناگهان کشتی تایتانیک پیدا می کنید! برای یافتن سلاح های کشتار جمعی به عراق حمله می کنید، ولی 20هزار میلیارد دلار بدهی بالا می اورید!

اما در دوران پسا مدرن ، علم زاییده تخیل نیست، بلکه تجربه اساس علم است. یعنی شما به دستان خود و تفکرات ذهن اعتماد می کنید. از ابتدا راه را تعیین می کنید، و قدم برمی دارید ولی به انتهای ان فکر نمی کنید. رسیدن ملاک نیست، رفتن ملاک است. بودن یا نبودن ملاک نیست، شدن ملاک است. و این را با نظام هستی هماهنگ می کنید. در پسامدرنیزم دین، نه تنها ضد علم نیست، بلکه مشوق ان هم هست و: فلسفه و منطق هم به کمک علم می ایند. فرضیه ها و نظریه ها مانند: نرم افزاری برای علم سخت افزارها به حساب می ایند، که نباید دور ریخته شوند.

فلسفة نظریة العلم فی مرحلة ما بعد الحداثة.

科学的后现代主义理论的哲学。

医生曼苏里,就像现代的所有爱好者,还是深深地知道相伊朗人,说:我们仍然不知道加速度和速度之间的差异不能因此:密封胶,甚至是拯救湖!他被告知,这非常无礼的评论你,因为这仍然是世纪:十九,二十你住,你还没有进入二十一世纪!如果在十九和二十世纪著名的现代主义,后现代主义是二十一世纪。而他们的理论和假设不同的!

根据科学理论,十九世纪的神学理念才是!而材料或产品是不行的,应该被丢弃。在神学方面的专家,只是说,但一个物理学家,产生并创建一个新的对象!在后现代主义,即使是数学和物理,哲学和我们的理念被认为是理论物理学和理论物理学中,我们已经设置了基础:数学哲学。我们已经看到,随着哲学和逻辑的变化,数学已经改变了我们到了数字世界的方式。

网络世界更是稀,和心灵上的材料的重要性。在物理世界中,有一个与太阳或月亮接触的可能性。不过,网络可以是无处不在!在数学的世界里,你不能从一个点到另一个,因为第一个走了一半!而穿越半,一季度一百万位小数和更多!而这样的事情是不可能的。但在网络空间,你可以有几十亿,通过一根线,针尖通过信号!有一个在这个世界上没有的物质,一切都在移动。

在现代世界中的一切是基于利润的首要地位,只有良好的科学,是科学。因此,所有的企业和科研单位,达到盈利的捷径!结果对药物和大规模杀伤器官出售武器,并传播的新疾病。所有这一切都在科研炉,过高的预算管理方面取得的研究成本高,公司可以不支付的,所以情报机构来帮忙。

也许主要原因现代科学的发展,中情局和Antlyjnt服务。而且这不是太多,因为所有的研究机构,除了:财政援助和资金,该组织不会。即使是高校和学生个人,小型和大型工资感染CIA。这样做的目的是增加丰富的知识,和那些谁拥有财富,不会增加任何!因此,科学是局限于那些大单位研究,创建和管理它。

到了近代,研究一直没有定论。支付数以百万计的书籍提供的一年,我们也不会来该项目的目标。但是,与其他目标的实现。而这个意义上说是一个意外。弗莱明酵母为例进行测试,突然发现青霉素!你去寻找珍珠,却突然发现泰坦尼克号!伊拉克找到大规模杀伤性武器的攻击,但将获得高达20万亿美元的债务!

但是在后现代的,科学的想象,但经验是科学的基础。这意味着,你可以在你的手和你的头脑思考信任。从一开始,你的方式指定,而你步行到它的结束,但你不觉得。该标准是没有的,会依据。该准则是,是否是标准。它正在协调的系统。在后现代主义的宗教,不仅是反科学的,而且还鼓励和科学逻辑哲学来。假说和理论,如:软件科学被认为是硬件,这应该被丢弃。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی