از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

تورم انباشته حاصل رکود انباشته

سید احمد حسینی ماهینی | جمعه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

 

برخی ها هنوز تفاوت رکود و تورم را نمی دانند، و دم از اقتصاد و مدیریت می زنند! و تحلیل می دهند که ما : تورم رکودی یا رکود تورمی داریم! در حالیکه در همان اصول اولیه اقتصاد، نوجوانان ما در رشته علوم انسانی، آن را می خوانند میدانند که: رکود و تورم باهم نمی آیند، بلکه بدنبال هم می آیند. زیرا کل اقتصاد عبارت  از حرکت تورم و رکود است. مانند کل عمر که مجموعه ای از شب و روز است.

همانطور که وقتی شب است، یعنی روز نیست، و وقتی روز هست یعنی شب نیست ! اگر رکود هست، تورم نیست و اگر تورم است پس رکود نیست! البته ممکن است بحث شاعرانه ای بکنیم! و بگوییم شب من چون روز روشن است، یا روز من چون شب تاریک است. اما این یک برداشت انتزاعی از یک واقعیت است، و معنی آن شاعرانه و ذهنی است.

گرچه اکنون شعرا از حکما جلو افتادند! وشعر بیشتر از حکمت خریدار دارد، ولی مانند آن داستانی است که می گویند: مرد بیسوادی به استادی گفت: بنویس مار و استاد مار نوشت، ولی بیسواد عکس مار را کشید و، از مردم خواست قضاوت کنند: کدام یک مار واقعی است؟ و مردم هم به بیسواد رای دادند. چون به سطح فکری مردم نزدیکتر بود.

حالا هم مشکلات اقتصادی، بر مردم فشار می اورد، عده ای می گویند که تورم نیست!  و یا تورم در حال کاهش  است، و رشد اقتصادی در راه است. و این حرف موقعی جالب تر می شود که بدانیم:  همان ها قبلا می گفتند: تورم به آمار و ارقام نیست، مردم تورم را با جیب خود احساس می کنند!

   البته تئوری تعادل قتصادی، گرانی را مطابق با تورم یا ارزانی را مطابق با رکود نمی داند.   در تعادل اقتصادی، همه عوامل اقتصادی به اندازه ظرفیت خود، در تولید و توزیع نقش ایفا می کنند. و اگر منابع بیکار هم وجود دارد، لازم اشتغال بقیه عوامل است. یعنی ده درصد بیکاری، ضامن اشتغال 90درصد است. چون اگر بیکار وجود نداشته باشد، استخدام و گزینش معنی ندارد، و حتی پاداش و تنبیه هم مفهوم پیدا نمی کند ! چون هیچکس از بیکار شدن نمی ترسید! طبقه بندی مشاغل، یا دستمزدهم بی معنی است، چون همه مشغول هستند و باید حقوق بگیرند.

در هر صورت درک مشکل، با بیان شعاری تفاوت دارد. اصلا ممکن است مشکلی نباشد! فقط بخاطر رو کم کنی، آن را بعنوان مشکل تبلیغ کنیم. ما می بینیم که مردم، زندگی خود را می گذرانند و: کسی اعتراضی ندارد. ولی برخی ها سعی دارند نشان دهند که: مردم مشکل دارند. شاید اصلا داشتن مشکل، برای ترقی  تکامل لازم باشد، یعنی لزوما مشکل به معنی فاجعه نیست.

علی ایحال اگر رکود اقتصادی را، به معنی عدم رشد اقتصادی، و تورم را به عنوان گرانی بگیریم، البته کار خطایی نکردیم ولی، باید منظور خود را مشخص کنیم. زیرا در دوران رکود، کالا موجود نیست پول هم نیست تا مردم خرید کنند. اما در دوران تورم، همه چیز هست و گران هم هست و مردم هم می خرند. یعنی حجم پول در گردش بالا است.

علت در هم ریخته بودن این مفاهیم آن است که: مردم هم از تورم می ترسند و هم از رکود! و صاحب نظران هم، بر این ترس موج سواری می کنند، اگر مردم از رکود نترسند، آن ها را از تورم می ترسانند! و اگر ترسشان از تورم هم ریخت، از رکود تورمی یک لولوی ترسناک جدیدی می سازند. لذا می بینیم که سیستم و نظم اقتصاد، به هم می ریزد.

در گذشته مردم می گفتند: زمستان باید زمستانی اش را بکند، تابستان هم باید گرمی خود را بدهد! ولی دانشمندان گفتند نه، ما می توانیم جلوی سرما را با بخاری و گاز بگیریم، و جلوی گرما را هم با کولر گازی و تولید ابر! و همین شد که برف از شهر ها بیرون رفت، و خشکسالی هم در تابستان ها حمله کرد. در اقتصادهم همینطور است: دوران رکود باید باشد، تا دوران رونق معنی بدهد. ولی اقتصاد دانان گفتند: ما جلوی این چرخ معیوب را می گیریم! و کاری می کنیم که همیشه رونق و سود آوری باشد!

ولذا انباشته شدن رونق، به انباشته شدن رکود انجامید. به همین دلیل است که هرکاری می کنند تا: اقتصاد شکوفا شود و رونق به بازارها برگردد، امکان ندارد. زیرا رونق چند دوره، پیش خرید شده، و اکنون که رکود فرصت یافته، باید چند دوره را بماند! اگر به قرینه بودن منحنی لایف سایکل، یا حتی منحنی نرمال اعتقاد داشته باشیم،  از سال 1933تا 2003 رونق اقتصادی بوده است، لذا 70سال دیگر یعنی  تا2073 هم باید رکود باشد!

مهم این است که با: اقتصاد مقاومتی به تعبیر ایرانیان، و اقتصاد ریاضتی به تعبیر غربی ها، باید با این دوران بسازیم، همانطور که  از تابستان و بهار لذت بردیم، باید از زمستان و پاییز هم تشکر کنیم.

通货膨胀是累计衰退累积的结果

一些人仍然不知道经济衰退和通货膨胀,以及经济的尾巴和管理节拍之间的区别!分析认为我们有通胀或滞涨滞有!而基本经济原则,我们在人文学科的青年,读它知道,经济停滞与通货膨胀合不来,但他们正在寻找。由于经济,通胀和经济衰退的运动。就像整个人生就是一系列白天和黑夜的。

仿佛一夜是不是那一天,当一天不夜!如果有经济衰退,经济衰退,通货膨胀,如果通货膨胀不是这样的!当然,我们可以讨论诗意!我说晚上是清楚的一天,或一天我喜欢黑夜。但是,这是一种主观现实的感知,这意味着它是一个充满诗意和主观。

现在,虽然诗人都超出哲学家相信!更多的诗歌和智慧买家,但随着故事是说:男性识字老师说,写的蛇,蛇的教授写的,但文盲,拍照的蛇,法官问:这是一个真正的蛇?和不识字的人投票。因为它是更接近人的智力水平。

现在的经济问题,人们压制,有的说没有通货膨胀!或通胀回落,经济增长是在路上。而当你意识到谈话变得更加有趣:前面已经说过,没有通胀数据,通胀觉得你的口袋里!

   经济均衡理论,在通胀或低通胀线是不符合经济衰退是一致的。经济均衡,所有的经济因素,产能,生产和销售起到一定的作用。如果有闲置资源,就业和其他需要考虑的因素。这是10%的失业率,就业保障90%。因为如果没有工作,招聘选拔没有任何意义,奖励和惩罚,甚至观念不!因为失业也不怕任何人!职称评定,或者付出太多是没有意义的,因为所有的都很忙,有自己的权利。

在任何情况下,理解这个问题,说明口号是不同的。有可能是一个问题在所有!只是小家伙,我们做广告它作为一个问题。我们看到,人们花自己的生活,并没有一个人反对。但有些人正试图表明,人们有。也许不是一个问题,有必要促进灾区发展手段并不一定是问题。

然而,每一个经济衰退,如果这意味着经济增长和通货膨胀的价格却走了,但不要误会,确定其目的。由于经济衰退,资金不可用于人们购买他们的商品。但在通货膨胀时期,一切都太昂贵,人们在购买。货币流通的量高。

因为这个概念的混乱,是人们担心通货膨胀和经济衰退!和专家,过多,骑马的恐惧,如果人们都害怕衰退,通胀吓唬他们!如果通胀的恐惧土崩瓦解,滞胀建立一个新的恐怖露露。因此,我们看到,制度和经济秩序,在秋季。

在过去,人们习惯地说:冬天必须尽自己的冬季,夏季应该给她一个格莱美奖!但科学家说没有,我们可以采取冷与电热水器和燃气,并通过气体冷却器和云计算产生的热量!而从城市的雪走了出去,和干旱袭击的夏天。所以也就是经济:衰退应该是赋予意义热潮。但经济学家说,我们采取了有缺陷的前轮!而东西是永远蓬勃发展和盈利的!

因此累积的繁荣,衰退导致积累。为什么一切都那么经济将蓬勃发展和繁荣的市场回报是不可能的。对于一个繁荣的时期,在前进,现在说经济衰退是一个机会,而不是少数人!如果曲线的对称性,生命周期,甚至是正态曲线相信,1933至2003年,经济繁荣已经使70年,直到2073应该是一个衰退!

为解释伊朗抵抗经济,经济紧缩在西方解释,应该使这一时期,因为他们很享受夏季和春季,冬季和下降时间要感谢是很重要的。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی