در راه اعتلای ایران

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

در راه اعتلای ایران

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

نشست خبری با رسانه های ارتباط جمعی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای

سید احمد حسینی ماهینی | دوشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر
نخستین نشست خبری با رسانه های ارتباط جمعی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ریاست آقای دکتر سلیمان پاک سرشت


امروز نخستین نشست نشست خبری دکتر سلیمان پاک‌سرشت با رسانه های ارتباط جمعی، پس از منصوب شدن ایشان به ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آن سازمان برگزار شد.
دکتر سلیمان پاک‌سرشت، در این نشست اعلام کرد: موضوع مهارت آموزی که در اسناد بالا دستی نیز به آن تاکید شده بسیار اهمیت دارد.
وی همچنین به ضعف فرهنگ مهارت آموزی در سال های گذشته بوده، اشاره کرد و افزود: در گذشته هویت از شغل گرفته می شد و امروز از مدرک تحصیلی، که مدرک گرایی احترام به مهارت و کار و تلاش و توانمندی های حرفه ای را تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود که نظام استعدادیابی کشور امروزه نمی تواند با سوال های چهار گزینه ای نیازهای کشور را برای آینده و همچنین نخبگان را تعیین کند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به این که نیروی انسانی امروز از مهارت لازم برخوردار نیست و در مقابل هم تمایلی ندارد که به سمت مهارت آموزی برود افزود این یک آسیب جدی است که در مسیر کنونی باید تغییر کند.
ایشان با تاکید بر موضوع تمرکز زدایی افزودند که بعد از این برنامه های تمرکزگرایانه جای خود را به برنامه هایی خواهند داد که با اقتضائات و پتانسیل هر استان مرتبط است و مراکز تصمیم گیری از یک مرکز به 31 مرکز رشد پیدا کرده است. 
وی با برشمردن این که آموزش های مهارتی باید هدفمند، فعالانه و اثربخش باشند افزود: برای این منظور باید یک واحد مطالعاتی فعال و هوشیار در هر کدام استان ها داشته باشیم.
همچنین ایشان فاصله بین آموزش های مهارتی و آموزش های رسمی را چالش بزرگی دانستند و افزودند: ابلاغ قانون نظام جامع آموزش فنی و حرفه ای فرصتی است که از این حیث گام هایی برداشته شود. 
در خصوص فقدان مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی اعلام کرد که با وزارت آموزش عالی هماهنگ شه که دانشجویان حین تحصیل بتوانند از کارگاه های فنی و حرفه ای استفاده کنند و گواهی نامه معتبر بگیرند.

  • سید احمد حسینی ماهینی

سازمان آموزش فنی و حرفه ای

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی