در راه اعتلای ایران

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

در راه اعتلای ایران

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

میوه شب عید از ۲۰ اسفند توزیع می شود

سید احمد حسینی ماهینی | شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

 علی اوسط هاشمی در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه خرید سیب و پرتقال شب عید درحال انجام است، افزود: تاکنون از ۲۰ هزار تن سیب مورد نیاز ۱۹ هزار و ۲۲۲ تن خریداری شده است. 

وی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده ۲۹ هزار و ۷۰۰ تن پرتقال نیازسنجی شده است که تاکنون ۲۷ هزار تن پرتقال تامسون خریداری شده و در مرحله حمل و انتقال از استان مازندران به استان های کشور است. 

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: مابقی پرتقال مورد نیاز از استان های جنوبی کشور و از رقم والنسیا تامین می شود. 

هاشمی گفت: پرتقال و سیب شب عید حداکثر تا پانزدهم بهمن به سردخانه های استان های مختلف حمل خواهد شد. 

وی افزود: قیمت عرضه سیب و پرتقال به مصرف کنندگان متناسب با قیمت روز و مصوبه ستاد تنظیم بازار تعیین، و اعلام خواهد شد. 
رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: پرتقال و سیب شب عید در ۳ هزار فروشگاه تعاونی، میادین میوه و تره بار و بخشی از اصناف بخش خصوصی توزیع می شود. 

مدیریت بازار محصولات کشاورزی، به تعاونی ها واگذار می شود 

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: با حمایت قوانین و مجلس، مدیریت بازار و تولید محصولات کشاورزی را به تعاونی ها و اتحادیه های تخصصی کشاورزی واگذار خواهیم کرد. 

علی اوسط هاشمی در جلسه خبری با اشاره به اینکه باید میل و رغبت بخش دولتی به سمت تقویت اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی هدایت شود، افزود: تامین تجهیزات زیرساختها و مکانیزه کردن روند تولید تا بازار از وظایف دولت است و در این مسیر باید با تقویت اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی واسطه ها و دلالان حذف شوند. 

وی گفت: برای کاهش نقش دلالان و واسطه ها در بازار محصولات کشاورزی سامانه خرید و فروش محصولات را طراحی کردیم تا تولیدکنندگان با ورود به این سامانه ها به طور مستقیم با مشتریان و خریداران و البته مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند. 

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی تاکید کرد: برای بازسازی بازار به حضور نقش آفرینان اصلی یعنی اتحادیه ها و تعاونی های تولیدی نیاز است بنابراین باید با واگذاری تصدی ها به این بخش از توزیع و بازار سنتی فاصله بگیریم و به تجارت الکترونیک و استارت آپ­ها روی آوریم. 

هاشمی افزود: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در حمایت از بانکها اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی و روستایی، می توانیم تصدی امور در تعادل بخشی به بازار و مدیریت بازار محصولات را پس از یکی دو سال به آنها واگذار کنیم. 

وی درباره توان بخش خصوصی برای ورود به عرصه مدیریت بازار کشاورزی گفت: هم اکنون شرکت های بزرگ بخش خصوصی به طور مثال میلیون ها تن دانه روغنی را وارد می کنند بنابراین سرمایه و تجربه کافی را برای این کار دارند و دولت قطعا باید این امور را واگذار کند و تنها نقش نظارتی داشته باشد. 

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی تصریح کرد: بخش خصوصی در زمینه حضور در بازارهای جهانی باید از جایگاه سنتی فعلی فاصله بگیرد درحال حاضر در صادرات زعفران سهمی نداریم و بزرگترین شاهکار این بخش بسته بندی است و تاکنون هیچ اقدامی برای برندسازی نکرده است. 

هاشمی گفت: در بازارهای جهانی حتی یک برند نیز به نام ایران نیست و برای احیای حق خودمان در بازار جهانی باید متحد شویم و یک برند ملی بطور مثال "تربت" را ایجاد کنیم. 

وی اختصاص وام اشتغالزایی روستایی را به اتحادیه ها و تعاونی های روستایی و کشاورزی از مهمترین اقدامات به منظور حمایت از این واحدهای ­اقتصادی دانست و افزود: اتحادیه ها و تعاونی های روستایی و کشاورزی باید از وام ۱۲ هزار میلیارد تومانی بهره مند شوند تا شاهد تقویت این واحدها و مدیریت آنها در بازار باشیم و بتوانیم امور را به آنها واگذار کنیم . 

هاشمی با انتقاد از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان یارانه برای خرید تضمینی گندم گفت: این یارانه می تواند نیازهای بخش کشاورزی و روستایی را تامین کند این رقم که به معنای یک سوم از بودجه دولت برای اجرای طرحهای تملیکی است.

  • سید احمد حسینی ماهینی

میوه شب عید از ۲۰ اسفند توزیع می شود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی