From Washington to Rafah

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to Rafah

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

سازمان جهانی غذا و ماه رمضان

سید احمد حسینی ماهینی | چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر

آیا از هنگامیکه سازمان جهانی غذا تاسیس شده تا کنون، آمار سوء تغذیه یا گرسنگی کاهش یافته یا افزایش داشته است؟ این سوال دو مرحله جواب دارد: یک مرحله اینکه قبل از تاسیس این سازمان، آماری وجود نداشته تا مقایسه شود، در مرحله دوم هم آمار های این سازمان توسط چه گروه یا: سازمانی راستی آزمایی شده است؟

مسئله فقر و سوء تغذیه، بطور سازمان یافته ای از آمار پیشرونده و: روند افزایشی را داشته است. در همه زمینه های سازمان های بین المللی همینطور است: مثلا از موقعی که با مواد مخدر مبارزه شده، رشد یافته! و یا با پولشویی و فساد همینطور، ما شاهد افزایش آنها هستیم نه کاهش آنها.

این موضوع یک دلیل اساسی دارد و آن اینکه، جمعیت در حال افزایش است، لذا نسبت ها هم تغییر می کند و آمار ها، بطور طبیعی افزایش را نشان می دهد. اما علم آمار این را حل کرده و: از طریق ارقام پایه یا یکسان سازی نرخ ها، میتوان به نتیجه بهتری رسید، لذا باید مشکل را در جای دیگری جستجو کرد:

برای درمان درد جهانی باید جهانی فکر کرد، و آرمان جهانی داشت. لذا اگر چنین تفکری حاکم نباشد، نتیجه همیشه معکوس خواهد بود. و افزایش همه آمار های نگران کننده فقط به همین دلیل است. مثلا سازمان فائو یا سازمان جهانی غذا، فقط نام جهان را به دنبال دارد و الا عملکرد آن فقط در حد: چند کشور و یا حتی چند شهر است. البته دلیل آن هم روشن است: چون کشورهای دیگر بودجه ای ندارند، که به آن اختصاص دهند، و اگر دشته باشند، ترجیح می دهند مستقیما خرج رفع فقر یا سوء تغذیه شود، تا به عنوان بودجه به سازمان جهانی، غذا اختصاص داده نشود.

یعنی کلیه مسائل و مشکلات انسانی همینطور است: وقتی شما در یک صحنه تصادف هستید، آیا بهتر است کنار بایستید و: عکس و فیلم و گزارش تهیه کنید؟ یا دوربین را کنار گذاشته، به نجات مصدومین و انتقال آنان رسیدگی نمایید؟ ساز مان های جهانی هم از این قاعده مستثنی نیستند، یعنی نمی توانند شاهد گرسنگی مردم باشند، ولی بودجه را برای تهیه کاغذ یا: پرداخت حقوق و اضافه کار پرسنل مصرف نمایند.

حتی در سازمان های محلی و ملی هم، با این مشکل روبرو هستیم: تفکیک بودجه جاری و عملیاتی، بسیار مشکل است و اگر این کار صورت گیرد، یعنی اینکه عده ای بنام فقرا! به وضع خود رسیدگی می کنند. زیرا بودجه جاری یعنی حقوق کارکنان، و بودجه عملیاتی یعنی حقوق مدد جویان. تازمانیکه حقوق کارکنان کاملا تامین و پرداخت نشود، نمی توان انتظار داشت کارکنان، بدون دریافت حقوق سر کار خود حاضر، و به مدد جویان کمک رسانی کنند. غالبا هم حقوق کارکنان چند برابر حقوق یا: مستمری مدد جویان است. یعنی فرضا از بودجه صد ریالی 75ریال، صرف کارکنان و هزینه های اداری می شود، و فقط 25درصد به مددجویان می رسد.  حتی اگر ردیف بودجه را جدا کنیم و: مثلا بگوییم بودجه جاری از ردیف های دولتی است، و بودجه عملیاتی از کمک های مردمی است، فاجعه را بدتر کرده ایم. یعنی ریسک دریافتی های کارکنان را به صفر رسانده، ولی دریافتی های مددجویان، به بالاترین رقم رسانیدیم. که گاهی ممکن است اصلا کمک های مردمی نباشد! و این به زبان ساده یعنی به نام مددجویان، به کام کارکنان. به همین دلیل هم سازمان های محلی و ملی و هم فراملی، همگی باری بر دوش مدد جویان هستند.  اما در اسلام این امداد گران یا واسطه: بین دهنده و گیرنده حذف شده است. در ماه مبارک رمضان، هرکسی خودش مسئول اطعام هست. و معمولا تمام پرسنل این نذری دادن ها، رایگان هستند و گاه خودشان کمک مالی و: برنامه ای هم اضافه می کنند. بنابراین صد در صد کمک مستقیما به: مددجو ارسال و یا تحویل می شود. البته در بودجه جاری ای دولتی هم، سعی شده که مستقیم عمل شود، یعنی خمس و زکات و مالیات، کاملا خود اظهاری و خود پرداختی است . یعنی هرکس وظیفه خود می داند: خمس و زکات را محاسبه و به: حاکم اسلامی تحویل دهد. در اینجا پیش بینی هایی هم برای: مجریان و کادر اداری شده است، مثلا بخشی از مصارف زکات به: عاملین آنها پرداخت می شود.  لذا از نظر اسلامی بودجه عملیاتی، مستقیم و بلاواسطه است، ولی بودجه جاری میتواند با واسطه باشد. و اگر جای اینها عوض شود، تعداد فقرا کاهش نمی یابد و: فاصله طبقاتی هم بیشتر می شود. زیرا سازمان های خیریه بجای فقرا و گرسنگان، بودجه را مصرف خواهند کرد.

منظمة الغذاء العالمی وشهر رمضان

世界粮食组织斋月

你当世界粮食计划署,统计营养不良或饥饿减少或增加曾经被确立?答案分两个阶段这样一个问题:该组织成立之前一个阶段,有没有什么统计的团体或组织已经验证了该组织的第二阶段进行比较的统计数据?

贫困和营养不良问题,是有组织的和渐进的统计:有所增加。在国际组织中的所有领域都是一样的:例如,当药物成长!或者与洗钱和腐败,以及,我们看到的增加,没有减少他们。

这是一个基本的原因是,人口的增加,比会改变与统计,自然增加节目。但这种解决方案和统计通过基地或同步数据传输速率,更好的结果可以达到,所以这个问题必须在其他地方寻求:

世界必须放眼全球来治疗疼痛,并有全球抱负。因此,如果这种思想并不占上风,结果总是相反。并增加令人担忧就是为什么所有的统计数据。原因很清楚:因为其他国家没有足够的资金,其中分配它,如果你签约,更喜欢直接用在贫困或营养不良,作为国际融资机构,食品没有。

这意味着所有人类问题是一样的:当你在发生意外是,无论是更好地站在一旁:照片和录像和报告?或相机放在一边,保存伤者运送到称呼你?全球组织不免除这一规则,人们无法控制自己的饥饿感,但预算纸张或薪酬工作人员的工资和加班费数额的准备。

即使是在地方和国家机构,我们所面临的同样的问题:目前的预算和业务分离是非常困难的,如果这种情况发生,一些所谓的穷人!为了处理您的情况。因为目前的预算是员工工资和权利CLIENTS经营预算。只要工作人员的工资支付和不放心,不能指望员工现在没有得到报酬的工作,并感谢他们的帮助者。通常几倍的工资或工资:养老金是客户端。也就是说,据说每里亚尔预算的75%里亚尔对工作人员和管理成本花费,而只有25客户端的百分比是。即使我们单​​独的预算和:例如,政府层级的当前预算,并从公众捐款的经营预算,灾难已经恶化。员工的感知风险为零,但到客户端,我们带来的最高水平。捐赠有时可能无法在所有!与客户的通俗易懂的语言,员工融为一体。这就是为什么当地组织和国家和跨国,他们是一个累赘的客户。但是,在伊斯兰教中,急救人员或捐赠者和接受者之间的中介将被删除。在斋月,不管他是谁负责喂养。通常全体员工赠品,免费始终本人和财政援助方案也被加入。的捐款,百分百直接进入:患者被发送或交付。政府目前的预算,直接的行动,即Khums和济贫税和税收,完全是自我声明,并支付。大家都知道,他的任务:Khums和济贫税算了一笔账:伊斯兰统治交付。在这里,预期为:管理人员和工作人员,如天课的费用部分:那些谁付给他们。因此,在经营预算,直接和即时的,但目前的预算可以介导的条款。如果相反,它们将被改变,并且不会增加的差数:差距就更大了。对于慈善组织,而不是贫穷和饥饿,预算将花费。

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی