From Washington to Rafah

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to Rafah

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

وحدت امت اسلامی، بدون اساسنامه !

سید احمد حسینی ماهینی | شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۳، ۰۱:۱۸ ق.ظ | ۰ نظر

بیست و هشتمین کنفرانس وحدت امت اسلامی، چالش ها و راه کارها در سه روز، با شرکت 69 کشور برگزار شد.  البته این بار برخلاف گذشته، از تئوری به عمل نزدیک شده و: خواستار ایجاد امت واحده اسلامی شده بود. و برای تشکیل آن کمیسیون تجارت و دانشجویان ، رسانه و احزاب و .. را تشکیل داده بود . رئیس جمهور محترم هم، در افتتاحیه این کنفرانس  گفته بود که: وحدت جهان اسلام، با شعار دادن و تکرار کلمه وحدت، به نتیجه نمی رسد.

اما بدون تعیین سازمان امت واحده، به کمیسیون های آن پرداخته بودند! یعنی بدون معماری ساختمان، صحبت از اتاق نشیمن و دستشویی و حمام کرده بودند!.بنظر می رسد این دیدگاه ناقص، محصول مدیریت این کنفرانس باشد که: از اصول مدیریت اطلاعی ندارد. و الا قبل از کمیسیون ها باید  به : سازمان امت اسلامی پرداخته می شد.

این سازمان باید چگونه باشد؟ رئیس آن چه کسی باشد؟ دبیرخانه یا دفتر آن کجا باشد؟ اصلا بحث نشده است! در واقع راجع به بدن صحبت شده اما بدنی بی سر! مخ یا مدیریت آن بحث نشده است. و ما پیشنهاد برای رفع این نقیصه داریم .که سازمان وحدت یا سازمان امت اسلامی، باید مانند سازمان ملل باشد. مثلا بجای سازمان ملل متحد، نام این سازمان ملل اسلامی بر روی آن باشد.

پس از تعیین نام، نوبت به تعیین محل یا دفتر مرکز می رسد. که محل سازمان ملل اسلامی، تا تعیین قطعی، میتواند در تهران مستقر باشد. یعنی در واقع بجای تمام بحثهای این کنفرانس، باید روی این مسئله بحث می شد . البته شاید استراتژیست های این کنفرانس، پیشنهاد داده باشند و یا اصلا مسئله، بدیهی و پذیرفته شده باشد. ولی بهرحال باید در اساسنامه یا : مرامنامه این امت واحده ذکر شود .

بعد از آن باید راجع به ارکان امت واحده اسلامی بحث می شد. یعنی ریس یا دبیرکل و نحوه انتخاب و: حدود اختیارات آن یا راجع به شورای عالی، یا شورای سیاست گذاری، بحث و تبادل نظر می شد . شاید باز هم بگویند: این امت واحده تشکیل شده و: رئیس آن هم مثلا حاج آقا تسخیری است، ولی این فقط یک پیش فرض است. و باید راجع به آن بحث و تبادل نظر و: حتی رای گیری می شد.

اولا  شورای عالی تقریب، میتواند هیات موسس یا موسسین باشند ولی ، شورای عالی امت اسلامی یا مجمع آن باید انتخاب شوند. یعنی یک شورای عالی برای سازمان ملل اسلامی کافی نیست. این سازمان یا همان امت واحده اسلامی ،باید درست مثل سازمان ملل متحد ، ولی در محدوده کشورهای اسلامی باشد .

   در واقع سازمان کنفرانس اسلامی و :مجمع دارالتقریب باید یکی شوند ، تا بتوانند همه امت اسلامی را پوشش دهند. و الا  این چه امت واحده ای است که : روسای آن عضو سازمان کنفرانس اسلامی ، و علمای آن در مجمع تقریب! و هیچ ارتباط سازمانی با یکدیگر ندارد؟

بنابر این امت واحده اسلامی، با تشکیل یک سازمان یا: هویت دادن به سازمان موجود خود، باید یک خط مشی و سیاست گذاری مشخصی را اعلام نماید. اهداف و استراتژی آن، نه تنها مشخص بلکه فراگیر هم باشد. به قول علمای کلام : جامع افراد و مانع اغیار باشد. یا باید کلمه امت واحده اسلامی را برداشت! و یا اگر راجع به آن بحث می شود باید: منسجم و همه جانبه باشد.

نمی توان سازمانی را تعریف نکرد، ولی انتظار براوردن اهداف را داشت. یا انتظار داشت بدون یک سیستم اصلی ، سیستم های فرعی خوب کار کنند.

در یک خودرو، اگر لاستیک و چراغ ، سپر و داشبورد خیلی خوب تعریف شود، ولی نسبت به فرمان یا سیم کشی آن، اقدامی نکرد این خودرو نمی تواند راه برود. یک سازمان هم اگر شورای عالی و کمیسیون داشته باشد، ولی بدون ارتباط بایکدیگر باشد مفهومی ندارد. چون برخی علما در مجمع، موردی را تصویب می کنند، ولی وقتی وارد کشور خود می شوند، دستگیر و زندانی می شوند!

团结的穆斯林民族的,没有原始!

穆斯林民族的团结,第二十八届会议,挑战和三天的战略,召开与69个国家的参与。但是这一次,不像以往的理论和实践更紧密,要求建立一个统一的国家。并成立委员会对贸易和学生,媒体,当事人的形成。尊敬的主席,在会议的开幕表示,伊斯兰世界的团结,与诵经和重复字的统一,而不是结果。

但是,如果没有指定统一的国家,该委员会做到了!没有建筑物的建筑,房间和浴室在谈论!B.这种观点似乎是不完整的,本次会议的产品是管理层不知道的基本知识。不久之前,欧盟委员会应:伊斯兰社区组织进行了讨论。

该组织应该是什么?谁是总统?哪里秘书处或办公室?别说话!事实上,谈到身体,但无头的身体!大脑或它的管理进行了讨论。我们建议要解决这个问题,我们.K·H或伊斯兰世界的团结必须像联合国。而不是联合国比如,伊斯兰国家组织呼吁它。

在定义的名称,位置或转向中央办公厅。联合国的网站,有定论,可以部署在德黑兰。事实上,本次会议的,而不是所有的辩论是讨论这个问题。本次会议的战略家可能会提出,或根本,这个问题是显而易见的,并接受。但是,它应该是在法律还是提到统一国家的宣言。

那么它必须在统一的国家基地进行讨论。主席或秘书长的选择:最高委员会的任何管辖,或理事会的政策进行了讨论。甚至说,这个统一的国家组成的:在哈吉固若金汤的主席,但是这只是一个假设。并讨论和交换意见,甚至进行了投票。

首先,最高委员会近似,创始人或创始人,但他们可以登上,或大会由伊斯兰世界最高委员会选举产生。这是联合国的伊斯兰最高委员会之一,是远远不够的。统一国家的组织,我们希望联合国,但在穆斯林国家。

   伊斯兰会议和大会达累斯萨拉姆一个组织应该能够覆盖所有的穆斯林民族。否则,什么是统一的国家,伊斯兰会议组织的领导人,并在大会逼近领袖!并没有其他的机构?

因此,形成统一的组织本身的组织或身份的国家,必须声明一个明确的政策和政治。目标和战略,不仅是全面的,但也可以指定。根据神学学者,另一种是挤满了人。或者我应该拿起伊斯兰统一的民族!或是否会讨论应是全面的和连贯的。

你不能定义一个组织,但预计将达到的目标。或预计没有大的系统,子系统工作。

在一辆汽车,如果轮胎和车灯,保险杠和仪表板是非常明确的,但相对于方向盘或接线,汽车不能行走没有采取行动。如果理事会和委员会是一个组织,但没有关系,在一起就没有意义了。作为大会的一些学者,案件被批准,但是当他们进入该国,被捕入狱!

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی