From Washington to Rafah

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

From Washington to Rafah

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

ارزش جاهلی در برابر ارزش توحیدی است

سید احمد حسینی ماهینی | دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳ ق.ظ | ۰ نظر

• آیت الله زنجانی با اشاره به این مطلب که ارزش جاهلی در برابر ارزش توحیدی که براساس تقوا و کرامت و ارتباط باخدا قرار دارد، قرار گرفته است، اظهار کرد: تکاثر و مکاثره هر دو به معنای مسابقه در جمع اموال و قدرت و رقابت کردن در این زمینه است که در شرایط فعلی نیز اینگونه رقابت ها وجود دارد.


وی با بیان اینکه این رقابت ها در ثروت و قدرت همان جاهلیت اولی است که ادامه آن در اسلام دیده می شود، گفت: جاهلیت اولی در مقابل جاهلیت اخری قرار دارد و اخری در لباس اسلام ظاهر شده است.


استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان با اشاره به این مطلب که عبرت اندوزی جدا از فخر اندوزی است، تصریح کرد: در واقع تکاثر بدین معنا است که ثروت و تعداد طایفه ها و قدرت برای عده ای اهمیت بیشتر پیدا می کند و با این افکار آنان ذلیل افکار جاهلی می شوند.


وی با بیان اینکه اینگونه نیست که با ثروت اندوزی انسان بتواند برای خود ارزش بسازد، اظهار کرد: خداوند در سوره تکاثر نسبت به این موضوع تأکید دارد که اینچنین نیست که شما فکر می کنید و شما با علم و یقین می توانید به ارزش دست یابید.


استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که اگر شما به مقام یقین برسید عالم برزخ را در همین دنیا می بینید، افزود: در عالم برزخ و قیامت از نعمت هایی که خداوند به شما داده شده است سؤال خواهد شد.


وی با بیان اینکه نعمت هر چیزی است که با زندگی سازگاری دارد و انسان با آن به اوج می رسد چرا که نعمت کمال انسان است که با وجود او سازگاری دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کمال انسان در نعمت است از آن بازخواست می شود.


🔻

T.me/Alzanjani

  • سید احمد حسینی ماهینی

ارزش جاهلی در برابر ارزش توحیدی است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی