در راه اعتلای ایران

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

در راه اعتلای ایران

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

به گزارش ایسنا، فرزاد فرجی بیان کرد: به درخواست مرکز توسعه و معاونت هنرهای تجسمی قرار بود که دوسالانه سرامیک برگزار شود اما بنا بر تشخیص هیات مدیره تبدیل به 6 سالانه شد. بنا بر این فاصله زیاد و بریدگی شدید، هیات مدیره امسال تصمیم گرفت این جریان را با برگزاری سلسله نشست‌ها، کارگاه‌ها و سمینارها تقویت کند تا این اتفاق هنری با شرایط بهتری برگزار شود.


او ادامه داد: قرار بود دوسالانه‌ها براساس زوج و فرد و طبق تقویم باید با انجمن مجسمه‌سازان برگزار می‌کردیم اما آن‌ها دوسالانه خودشان را آن هم با تاخیر برگزار کردند. در واقع باید این دوسالانه را در سال ۹۸ برگزار کنیم. ما هیچ وقت دوسالانه را برگزار نمی‌کردیم و هر بخش از تجسمی دوسالانه خودش را دارد. اما طبق پیشنهادی که به انجمن مجسمه‌سازان شد، آن‌ها نیز با تاخیر دوسالانه خود را برگزار کردند. در کل قرار نبود که انجمن سفال سرامیک و انجمن مجسمه‌سازان دوسالانه‌شان را با هم برگزار کنند.

عضو شورای انجمن خانه هنرمندان گفت: طی یک سال ۹ نشست و سخنرانی در حوزه‌های مختلف برگزار شد، همچنین پنلی برای ماه آینده خواهیم داشت. سیاست این دوره، برنامه بلندمدت بود تا بتوانیم برای بسترسازی و پهن کردن گستره مطالعاتی تمرکز و در دوسالانه بعدی به شکل قوی‌تر حضور پیدا کنیم. انجمن سفال‌ و سرامیک در بخش پژوهشی نیز فعال است اما بنا به شرایط بودجه‌ای امکان انتشار کتاب یا مجله نداریم.

فرجی با بیان اینکه جریان دوسالانه حاصل فعالیت دو سال هنرمندان این حوزه است، اظهار کرد: از آنجا که این فاصله شش ساله بود به واسطه کارهای آموزشی و کارگاه‌های تخصصی اطلاعات میدانی در این حوزه مطرح  و هنرمندان جدیدی را جذب این عرصه کردیم. می‌توان برای دوسال بعد با برنامه‌ریزی بهتر و سیاست مشخص‌تری که مد نظر ماست پیش برویم.

نائب رییس انجمن هنرمندان سفالگر ایران درباره شکل گیری نمایشگاه کاربردهای معناگرا نیز بیان کرد: اشیای کاربردی وسیله‌ای برای بستر و شکل‌گیری این نمایشگاه است.

شبنم عمانی- دبیر نمایشگاه کاربردهای معناگرا - نیز اظهار کرد: در این نمایشگاه ۴۳ اثر نمایش داده شده که ۳۰ اثر منتخب فراخوان و ۱۳ اثر مربوط به هنرمندان دعوت شده، است. فراخوان این نمایشگاه ۲۳ تا ۲۹ شهریورماه اعلام شده بود. در این رویداد هنرمندان تشویق شدند نگاه دوباره‌ای به کاربردی‌ها داشته باشند. این نمایشگاه از ۲۸ دی‌ماه افتتاح شده و تا ۶ بهمن‌ماه در خانه هنرمندان دایر است.

مسئول کمیته نمایشگاهی انجمن هنرمندان سفال‌گر ایران درباره برنامه‌های پیش روی این انجمن توضیح داد: انجمن سفالگران در سال ۹۷ دو نمایشگاه در پرونده خواهد داشت که برای رویکردهای متفاوت پیش‌بینی شده است.

به گفته نایب رئیس انجمن هنرمندان سفالگران ایران، بهزاد اژدری رئیس و مدیرعامل این انجمن و صادق باقری دبیر کمیته آموزشی آن نتوانستند در نشست خبری رویداد کاربردهای معناگرا  و کارنامه یکساله و برنامه‌های پیش رو انجمن هنرمند سفالگر ایران که روز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه در خانه هنرمندان برگزا شد، حاضر شوند.

  • سید احمد حسینی ماهینی

انجمن هنرمندان سفالگر ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی