در راه اعتلای ایران

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

در راه اعتلای ایران

Ahmad Mahini candidate for Presidental election in America

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۳ ثبت شده است

جایزه جهانی شهید صدر

سید احمد حسینی ماهینی | جمعه, ۶ مهر ۱۴۰۳، ۰۵:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر
*فراخوان دومین دوره ؛جایزه جهانی شهید صدر منتشر شد*
این جایزه با هدف تقدیر از:  نظریات و اندیشه‌های علوم انسانی - اسلامی شایسته ارائه جهانی؛ و به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزار می‌شود.
رشته‌های دانشی که این فراخوان را شامل می‌شود، عبارتند از: فقه و اصول حقوق، تفسیر و علوم قرآن و حدیث، سیره و تاریخ و تمدن اسلامی، فلسفه، کلام، عرفان و دین پژوهی، مطالعات اسلامی خانواده و جنسیت، تعلیم و تربیت، اخلاق و روانشناسی اسلامی، علوم سیاسی اسلامی و علوم اجتماعی اسلامی، مدیریت و حکمرانی اسلامی و اقتصاد اسلامی.
جوایز دوره دوم جایزه جهانی شهید صدر نیز؛  سکه بهار آزادی، به همراه تندیس، کمیته هزینه سفر جهت ؛ ارائه نظریه در یک مرکز علمی خارج از کشور و؛ همچنین کمک به ترجمه مقاله یا کتاب مرتبط با نظریه، در نظر گرفته شده است.
نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر؛ به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ؛ با هدف حمایت از نظریه پردازی؛ در حوزه علوم انسانی - اسلامی در سطح جهانی، 5 مهرماه در شهر قم ؛به کار خود پایان داد. معرفی برگزیدگان، رونمایی از دو کتاب «جایزه جهانی شهید صدر؛  اهداف، رویکردها، ضرورت‌ها و امتیازات» و «آثار برگزیده نخستین دوره جایزه جهانی شهید صدر» که شامل؛ نظریه‌ها و اندیشه‌های علوم انسانی اسلامی؛ شایسته ارائه جهانی است، رونمایی شد. فراخوان دومین دوره این رویداد نیز منتشر شد.
@icro_ir
  • سید احمد حسینی ماهینی

تزریق تورم و گرانی و بحران توسط اسرائیل

سید احمد حسینی ماهینی | چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

پایان اسرائیل
مجمع عمومی سازمان ملل متحد؛ باید همین روزها پایان اسرائیل را اعلام کند. و این امر دو حالت دارد؛ حالت اول مصوبه ترومن در خصوص ایجاد اسرائیل را پس بگیرد و یا آن را باطل کند . در این صورت گویا از ابتدا چیزی بنام اسرائیل وجود نداشته و از شانه هایش نفس می‌کشیده. و این ننگ ابدی و طفل نامشروع از دامن غرب پاک میشود. احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا می گوید که. اگر کاملا هریس مانع وتو امریکا شود. و یا حتی نماینده امریکا را به؛ همراهی تشویق کند ؛ تارای مثبت بدهد؛ من به نفع او کنار خواهم رفت. زیرا با این کار؛ جهان را از قتل و کشتار و جنگ نجات خواهد داد. زیرا تولد این رژیم با کشتار فجیع. صبرا و شتیلا اغاز و اکنون به غزه و لبنان رسیده آست. اما حالت دوم؛ سازمان ملل متحد میتواند مستقیما وارد موضوع شده؛ و اسرائیل را بخاطر عدم رعایت قطعنامه ها : کشتار دائمی اعراب و مسیحیان؛ محکوم به انهدام کرده و پایان آن را اعلام کند. در روش قبلی همان نهاد های قبل از تاسیس اسرائیل؛ دوباره متولی امر میشوند. ولی در این روش باید هیات انتقالی تشکیل؛ و رفراندوم برگزار کند. یا برای انتخابات ریاست جمهوری با شرکت همه فلسطینیان؛ اعم از اعراب و مسیحیان و یهودیان ناظرانی تعیین نماید. در هر صورت این روشها برای صلح در اینده لازم است. و بقول دکتر پزشکیان برای فرزندان خود؛ آینده بهتری ترسیم خواهیم کرد

  • سید احمد حسینی ماهینی

وقف نمی‌گذارد فقیری وجود داشته باشند

سید احمد حسینی ماهینی | چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳، ۰۵:۰۲ ق.ظ | ۱ نظر
وقف ریشه فقر را سوزانده است
بسیاری از تحلیلگران نادان؛ مردم ایران را فقیر و بیچاره معرفی می کنند؛ و از آمار های الکی هم استفاده میکنند. در حالیکه امام علی ع در شش ماهه اول حکومت خود. فقر را ریشه کن و اعلام نمود هرکس فقیری می شناسد بیاید جایزه بگیرد. یعنی تمام احکام اسلام ضد فقر است. مانند خمس زکات و صدقه و انفاق. انفاق در لغت بمعنی پر کردن شکافها هست. یعنی اگر خمس و زکات و صدقه نتوانست فقر را از بین ببرد؛ باید انفاق صورت گیرد. علاوه بر آن ما در فرهنگ اسلامی؛ ایثار هم داریم یعنی اشخاص؛ در موتقع کمبود کالا؛  لقمه خود را به دیگری بدهند. از همه اینها مهمتر وقف هست. هدفگیری وقف همیشه جاماندگان هستند. مثلا خانه سالمندان بهشت رضا در پردیس؛ وقف سالمندانی شده که رها میشوند؛ و اورژانس اجتماعی انها را پیدا می کند. یا موسسه البرز صد سال است که استعداد یابی می کند؛ و هزینه تحصیل و ارتقا انها را می دهد. اصولا وقف نباشد دانشگاه تهران هم نیست!. حتی دانشگاههای بزرگ جهان هم واقف دارند. اکنون وقف در ایران در همه رشته ها؛ کارهای زمین مانده بعهده میگیرد. یتیم خانه ها و شیرخوارگاهها بیمارستانها؛ همه با کمک واقفین و خیرین سرپا مانده اند. لذا هیچ فقیری وجود ندارد. چون در درجه اول کمیته امداد و سازمان بهزیستی و وزارت رفاه؛ انها را شناسایی و پوشش میدهند. و اگر درجایی بودجه دولتی کم باشد ؛ خیرین و واقفان به کمک میروند. لذا هیچ فقیر شناخته نشده! و بدون مستمری وجود ندارد. و اگر هم باشد وقف انها را جارو میکند. احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا می گوید که. به تبلیغات فرومایگان گوش ندهید. انها برای اینکه حقوق جاسوسی بگیرند؛ این تبلیغات را ذاه انداخته اند. و با اینکه روزی ده بار غذا میخورند باز هم می گویند گرسنه ایم.
  • سید احمد حسینی ماهینی

پابوسی امام بایدن

سید احمد حسینی ماهینی | دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳، ۰۷:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر
فقر نظریه پردازی
از انجا که همه فقها و علما و دانشمندان ایرانی؛ پست اجرایی گرفته اند. لذا فقر نظریه پردازی را داریم تا جائیکه هنوز مجبوریم: کتب و نظریات قبل از انقلاب را ترویج نماییم. در حالیکه این نظریات برای زمان خود بوده؛ و ناظر به همان دوران خفقان و عقب ماندگی و توسعه نیافتگی هست. آن موقع نصف دین از کتابت حذف شده بود؛  فقط میتوانستند از نماز؛روزه و حج و زکات و خمس بگویند. و گفتن از جهاد؛ امر به معروف نهی از منکر تولی و تبری ممنوع بوده است. فقط امام خمینی توانست کتاب ولایت فقیه؛ یا همان تولی را بنویسد انهم با شماتت همه روبرو شد. برائت از امریکا؛ که همان تبری هست هنوز هم جا نیافتاده. در حالیکه ما ابر قدرت جهانیم؛ رئیس جمهور ایران در آرزوی پابوسی بایدن هست. خاتمی مخالف مرگ بر امریکا بود. فقر نظریه پردازی فقط به تولی وتبری یا امور سیاسی محدود نمیشود. احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا می گوید که. در زمینه جهاد ما اصلا نظریه پرداز نداریم؛ یمن به سلیقه خود حزب الله لبنان به اجتهاد و عراق با دیدگاه دیگری. در حالیکه دشمن اصلی آل سعود هست. زیرا امریکا یا اسرائیل به طمع دلارهای نفتی؛ با اسلام مبارزه میکنند. لذا نظربه پرداز های یمن به حقیقت نزدیکترند. به نظر میرسد حتی شیعه پژوهان اسرائیل و امریکا؛ پرکارتر از اساتید ایرانی باشند. چون در ایران فقط از استاد رحیم پور میتوان نام برد؛ یا ازدکتر عباسی و رائفی پور و آقامیری. اما در اسرائیل و دنیای غرب اندیشکده های فراوانی وجود دارند. بقولی حتی تخت جمشید ما را یک فرانسوی بما معرفی میکند؛ یا شیخ شهاب‌الدین سهروردی را همینطور. شاید این بار خورشید از غرب طلوع کند
  • سید احمد حسینی ماهینی

اساتید درپیتی

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

شناخت اقتصاد ایران

تیم اقتصادی اصلا شناختی نسبت به اقتصاد ایران ندارند. و همان حرفهای استعمار گران را تکرار؛ و ایران را توسعه نیافته می دانند. لذا در این چهل سال اقتصاد ایران را نابود کرده اند. و هنوز هم دست از تخریب بر نمیدارند. چون همه انها تایید شده سازمان سیا هستند؛ و با ماموریت براندازی به ایران آمده اند. احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا می گوید که. البته خوشبختانه مردم همه اینها را میدانند؛ و لذا اصلا گوششان بدهکار نیست و کار خودشان را میکنند. این مملکت ده هزار سال سابقه اقتصاد و تولید و تجارت دارد؛ یک مشت بچه مزلف جاسوس سیا که عددی نیستند. حالا یک احترامی می گذارند! انها هم توهم برمی دارند. هرکس میداند که دستفروشها همه جا هستند؛ و ارزانتر هم می فروشند. یعنی تولید و اقتصاد ایران زیر زمینی هست. همه از دستفروشها خرید میکنند مگر مجبور شوند. بازار کفاشها هیچ کالای دولتی کفش ندارند. کل خرید انها از کارگاههای زیرزمینی هست. نه مالیات می دهند و نه بیمه و ؛نه وام می گیرند. علیرغم تورم در کالاها و خدمات دولتی؛ انها تورم را احساس نمیکنند. زیرا هزاران سال زیر سلطه بیگانگان بوده اند؛ و بیگانگان را ولو یقه سفید باشد می شناسند. اتاق اصناف اعتراف می کند که: کارگاههای تولیدی بدون پروانه؛ گاه دو برابر بیشتر است. شهرداریها با تمام توان دستفروشها را حذف می کنند؛ ولی با حمایت و خرید مردم؛ هر روز بیشتر میشوند. حتی کارخانجات مهم هم ناچارند از دستفروشها کمک بگیرند! و این است که اقتصاد ایران علیرغم تحریم های خارجی و توطئه بانکهای داخلی: در تعطیلی کارگاه و زندانی کردن مدیران. همچنان دنیا را می چرخاند.و یقه سفیدها هرچه یقه پاره میکنند که اقتصاد ایران را نابود کنند. خودشان نابود میشوند.

  • سید احمد حسینی ماهینی