ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

نقش ایرانیان در تعدیل خشونت در ورزش

سید احمد حسینی ماهینی | پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

همان طور که در تاریخ ورزش می خوانیم ورزش اصولا با جنگ وکشتار رابطه مستقیم داشته یعنی بسیاری از ورزش ها درواقع آمادگی رزمی در میدان های جنگ بوده است

همان طور که در تاریخ ورزش می خوانیم ورزش اصولا با جنگ وکشتار رابطه مستقیم داشته یعنی بسیاری از ورزش ها درواقع آمادگی رزمی در میدان های جنگ بوده است لذا چه در اروپا در زمان گلادیاتورها و چه در عربستان درزمان جاهلیت و چه در هند و چین در ورزش های رزمی وحتی تفریحی باید یکی از طرفین برای همیشه از میدان به در می رفت و ورزشکار باید طرف مقابل خود را نه یک رقیب بلکه یک دشمن فرض می کرد لذا شکستن استخوان دست یا بند انگشت یا قلم پا و امثال آن بسیار معمول بود و در شمشیر بازی ها اگر خونی ریخته نمی شد آن بازی تمام نمی شد.

خشونت در چین

آسیای شرقی چین، ژاپن وکره همگی بر ورزش های رزمی کشنده و خشونت بار معروف هستند. در بازی آنها چه به صورت دست خالی مانند کاراته یا جودو و چه با لانچیکا و غیره فقط نقاط مرگ آور تدریس می شود و ورزشکار کسی است که با یک انگشت بتواند نفس حریف را بند آورد و برای همیشه او را ساکت کند.

خشونت در ورزش امریکا

در امریکا هفت تیرکشی و شلول بندی اساس ورزش های آنهاست و دسته بندی و گروه بندی ها همه برای کشتن حریف است. آنها هیچگاه به ضربه های کوچک نمی اندیشند.

خشونت در ورزش اروپا هم مانند امریکا و دیگر گوشه های جهان وجود دارد و اصولا یادگیری هرورزش به معنی به دست آوردن قدرت بدنی برای ناک اوت کردن و نابودی طرف مقابل برای همیشه است. مشتزنی یا بوکس نمونه آن است که محبوب ترین ورزش غربی است و در تمامی ورزش ها به کار گرفته می شود حتی در هاکی یا رالی، فوتبال و غیره هم کسی برنده است که با یک مشت طرف را ناک اوت کند نه با یک گل زدن یا توپ را وارد دروازه کردن حتی بنابر برخی روایات فوتبال از بازی کردن با سرانسان ها شروع شد! یعنی انسان های پیروز در ورزش سر بازنده را بریده و از آن برای بازی فوتبال استفاده می کردند.

جوانمردی در ایران باستان

رستم و افراسیاب در حالی که غرب در سیاهی فرورفته و همیشه خشونت را اصل می دانست در ایران رستم نماد پهلوانی بود. جوانمردی را در ایران بعد از اسلام عیاران ادامه دادند. عیاران که تا این اواخر نیز نسل آنها باقی بود ورزشکارانی بودند قوی ولی با نفس خود مبارزه می کردند و از زور بازوی خود برای حمایت از ضعفا در مقابل حکومت های جایر و اشخاص زورگو استفاده می کردند

 

پوریای ولی

معروف است که پوریای ولی برای مسابقات بین المللی کشتی زمان خود به هندوستان رفته بود. حریف او معروف ترین قهرمان آسیا بود ولی از پوریای ولی وحشت داشت لذا مادر او در حال دعا کردن بود که پوریای ولی بر او گذر می کند و برای احترام به دعای مادر در کمال قدرت خود را خاک شده آن پهلوان می کند و این جوانمردی او در تمامی داستان های او هست و چیزی عجیب یا اعجاب آور نیست یا جوانمردی بین المللی در قرون معاصر با تختی شناخته می شود. تختی در بسیاری از مسابقات بین المللی شرکت کرد و مدال های فراوانی آورد و همیشه جوایز خود را یکجا به فقرا هدیه می کرد. وی از شهرت خود استفاده کرد و کل ایران را به کمک زلزله زده های بویین زهرا بسیج کرد به طوری که محبوبیت او در کام ظالمان پهلوی ناخوشایند شد و او را از میان برداشتند.

جوانمردی در ورزش با ساعی

هادی ساعی نیز با اینکه در زمره ورزشکاران رزمی است که همه رموز ضربه زدن به حریف را می داند، ولی هیچگاه این کار را انجام نداده و همیشه به حریفان شکسته خورده خود کمک می کرده تا دوباره برخیزند و در میدان حاضر باشند . غیرت او در بازی های بین المللی و المپیک وی کاندیدای ورزشکار با اخلاق نمود و در این مسابقات آخر نیز با اینکه دستش آسیب دیده بود توانست تنها مدال طلایی را به اردوگاه ایرانیان بیاورد اما غرب در مقابل این همه گذشت ایرانیان به زور متوسل شد وقوانین را تغییر داد. مثلا در کشتی هل دادن از نظر کشتی گیران ایرانی فل است ولی آمریکا درسیستم جدید آیین نامه ای خود آن را تصویب کرد لذا همه کشتی گیران ایرانی از این کانال ضربه فنی شده از میدان به در رفتند زیر ا باور نمی کردند یک حرکت ناجوانمردانه قانونی شود

نتیجه گیری

خشونت در ورزش معلول تئوری های آن است. عده ای رقیب ورزشی را دشمن تعریف می کنند و می گویند همه کارهایی که در میدان مبارزه واقعی می توان انجام داد باید در آنجا انجام شود ولی برخی بین هموطن و دشمن تفاوت قایل می شوند یکی از تئوری هایی که در این زمینه وجود دارد، نظر قرآن است که می فرماید بین خودتان مهربان باشید ولی با دشمن سخت باشید اشدا علی الکفار ورحما بینهم؛ بر اساس این دستور قرآنی باید ورزش را از میدان جنگ جدا کرد زیرا در آن میدان هموطنان وهمنوعان ما هستند ولی در میدان جنگ دشمنان مان هستند اگرچه حتی در میدان جنگ هم لوطی گری و رعایت حال ضعیفان وکسانی که داخل معرکه نیستند بسیار سفارش شده است. لذا این فرهنگ قرآنی در بسیاری از ملت ها شنیده شده ولی فقط ایرانیان هستند که به این مساله گوش داده و آن را اجرایی کردند.

سید احمد حسینی ماهینی  ایران ورزشی

 

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی