ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

راهکاری بر پایان پدرخواندگی سعودی‌ها

سید احمد حسینی ماهینی | يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۴۲ ق.ظ | ۰ نظر

توافق امنیتی جدید در خاورمیانه راهکاری بر پایان پدرخواندگی سعودی‌ها در شورای همکاری خلیج فارس

سرویس سیاسی
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس اعتقاد دارد حس قیمومت عربستان بر سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس سبب از بین رفتن یکپارچگی بین این کشورها شده است.
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۷

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اظهارات امیر قطر مبنی بر اهمیت امضای توافق امنیتی در خاورمیانه، گفت: جمهوری اسلامی ایران از گذشته مطرح کرد که با توجه به ظرفیت کشورهای منطقه، نیازی به حضور کشورهای خارجی نیست زیرا آنها فقط سوء استفاده از کشورهای منطقه می کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشترکات زیادی بین کشورهای منطقه وجود دارد که می توان بر اساس آنها اقدامات هماهنگی انجام شود، اظهارکرد: متاسفانه کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و انگلستان از نظر جغرافیای سیاسی مشکلاتی بین کشورهای مختلف ایجاد کرده اند که همیشه "استخوان لای زخم" باشد تا بتوانند از این طریق هر لحظه که بخواهند سلاح بفروشند و حضور نظامی داشته باشند.

وی در رابطه به سخنان تمیم بن حمد آل ثانی مبنی بر وجود بحران دیپلماتیک میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، ادامه داد: شورای همکاری خلیج فارس تقریبا همزمان با جنگ تحملی شکل گرفت و به نوعی برای حمایت از صدام و مقابله با ایران برپا شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: البته مشکل دیگر شورای همکاری خلیج فارس این است که عربستان احساس می کند بر سایر کشورها قیمومت دارد و می خواهد هر چیزی را به کشورهای عضو دیکته کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشورهای عربستان، امارات، بحرین در یگ گروه قرار داشته و قطر، کویت و عمان هم هر کدام مواضع خودشان را دارند که بیانگر نبود یکپارچگی در شورای مذکور است لذا می توان اذعان کرد که اجماع یاد شده بدون حضور تمام کشورهای منطقه خصوصا مقتدرترین و با ثبات ترین آنها، ناقص و ابتر است./

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی