از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

از غزنه تا غزه

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

نخستین همایش سالیانه‌ی انجمن علمی روان‌درمانی ایران زمستان امسال برگزار شد.

سید احمد حسینی ماهینی | چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر


 انجمن علمی روان‌درمانی ایران، به عنوان انجمنی بین‌رشته‌ای در حوزه‌ی سلامت روان، از متخصصان گروه‌های مختلف ارایه‌دهنده‌ی روان‌درمانی، شامل روان‌پزشکان، روان‌شناسان بالینی و روان‌شناسان سلامت، و با هدف ارتقای فعالیت‌ها و برنامه‌های این حوزه شکل گرفته است.

 این انجمن که در سال ۱۳۹۵ تشکیل شده است، امید دارد که بتواند با هم‌کاری گروه‌های مختلف متخصصان سلامت روان و روان‌درمانی، در جهت دست‌یابی به اهداف خود در ارتقای سلامت روان کشور گام بردارد. انجمن علمی روان‌درمانی ایران، به منظور ایجاد فضای تعامل و هم‌فکری بین متخصصان، و تبادل و ارتقای دانش اعضای خود، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی را تعریف کرده است که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های آموزشی میان‌مدت و درازمدت، برگزاری سلسله‌نشست‌های علمی ماهیانه و همایش‌های سالیانه اشاره کرد.

 نخستین همایش سالیانه‌ی انجمن علمی روان‌درمانی ایران، با تمرکز بر فرازها و فرودهای روان‌درمانی، برگزار شد  پوشش مناسبی به موضوعات مرتبط در روی‌کردهای مختلف روان‌درمانی داشته باشد. این همایش شامل سخن‌رانی سخن‌رانان مدعو، ارائه‌ی مقالات، سمپوزیوم‌های موضوعی و کارگاه‌های آموزشی همراه خواهد بود.

 به منظور افزایش تعامل با صاحب‌نظران سایر کشورها، روان‌درمانگران معتبری نیز از سایر کشورها، به شکل حضوری یا از طریق تله‌کنفرانس، در این همایش مشارکت خواهند داشت.

 دکتر شبنم نوحه‌سرا دبیر علمی و دکتر محمدرضاشالبافان دبیر اجرایی این کنگره هستند؛ و با هم‌کاری کمیته‌های علمی و اجرایی، متشکل از متخصصان رشته‌های مختلف این حوزه، برنامه‌ریزی و برگزاری این کنگره را برعهده خواهند داشت.

 در این همایش به موضوعات و محورهای اصلی زیر پرداخته خواهد شد:

روان‌درمانی در ایران
اخلاق و روان‌درمانی
روان‌درمانی و تداوم رشد روانی
روان‌درمانی و سرزندگی (vitality)
روان‌درمانی و رواداری (tolerance)
روان‌درمانی در عصر اینترنت
رابطه‌ی_درمانی و فرایند_تغییر

 از آن‌جا که بهبود سلامت روان جامعه در گرو حضور، هم‌اندیشی و هم‌کاری متخصصان گروه‌های مختلف این حوزه است، امید است که این همایش بتواند با ایجاد فضایی برای تعامل سازنده و تبادل اطلاعات بین صاحب‌نظران، دانش‌پژوهان و علاقمندان گامی در این جهت بردارد.

  • سید احمد حسینی ماهینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی