ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ششمین همایش ملی توربین گاز آغاز شد

سید احمد حسینی ماهینی | سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

    


 
مراسم افتتاحیه ششمین همایش ملی توربین گاز، هفدهم بهمن ماه 1396 در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه این همایش دو روزه، دکتر برخورداری (رییس دانشگاه) با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، به مهمانان و شرکت کنندگان در همایش خوشامد گفت. وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری شش دوره همایش توربین گاز توسط  این دانشگاه، تاکید کرد: موضوع فناوری و فناوریهای نو، بحث بسیار جدی در کشور است و دانشگاههای ما مصمم اند در انتقال و بومی سازی این فناوریها، نقش اساسی ایفا کنند.
رییس دانشگاه ابراز امیدواری کرد این همایش دو روزه بتواند به اهداف از پیش تعیین شده خود دست یابد.
پس از آن دکتر تقوی (دبیر همایش) با تبین اهداف برگزاری همایش، محورهای تخصصی این همایش را فرآیندهای طراحی و تحلیل عملکرد؛ طراحی آیرودینامیکی توربوماشین ها؛ انتقال حرارت و احتراق؛ تحلیل سازه و ارتعاشات؛ سیستم ها و کنترل؛ فناوری مواد پیشرفته؛ تست؛  ساخت و تولید؛ تعمیر و نگهداری اعلام کرد.
وی افزود: بالغ بر 102 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که 10 عنوان پذیرش نشد لذا 70 مقاله به صورت شفاهی و 22 مقاله در قالب پوستری ارایه خواهند شد.
دبیر همایش از همه حامیان و ارایه دهندگان مقالات و شرکت کنندگان در همایش تقدیر و تشکر کرد.
پس از آن، دکتر منتظری (رییس پژوهشکده توربین گاز)، سخنرانی کرد. وی روند توسعه توربین گاز در دهه های گذشته در ایران را بررسی کرد و گفت: ما بیش از سه دهه پر افتخار را در حوزه توربین گاز در کشور سپری کردیم و محصولات مختلفی تولید شده که در حال استفاده است.
رییس پژوهشکده توربین گاز گفت: دهه 60 در آموزش عالی کشور، دهه توسعه کارشناسی ارشد و دهه 70 زمان شکل گیری دوره های دکتری بود. در دهه 80 رشد جهش گونه مقالات را شاهد بودیم و دهه 90 زمان تحقیقات در زمینه ایجاد و توسعه فناوریهای پیشرفته و کلیدی است و دهه بعد ان شاء الله دهه توسعه صنعتی باشد.
دکتر منتظری گفت: در بحث توربین گاز، دهه 60 قطعه سازی توربین آغاز شد. دهه 70 دهه ایجاد صنایع مختلف موتورهای توربینی و توسعه اولین موتور مینی جت بومی در کشور بود و اکنون در دهه 90 اجرای طرح های بزرگ توربین های ملی در اساس دانش بومی شده را شاهد هستیم. وی اظهار امیدواری کرد دهه آینده و سال 1400، دهه حضور جهانی کشور در عرصه توربین باشد.
سخنران بعدی افتتاحیه، مهندس توکلی (مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران) بود که در خصوص تعالی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت انتقال گاز ایران در راستای تحقق الزامات مدیریت دارایی های فیزیکی سخنرانی کرد. پس از آن پروفسور نسترنکو (استاد دانشگاه مائی روسیه) سخنرانی  علمی در خصوص ساخت موتورهای هوایی دارای قدرت مانور بالا در روسیه ارایه کرد.
آخرین سخنران افتتاحیه، دکتر منطقی (مدیر طرح کلان ملی هواپیمای مسافربری) بود که با موضوع کسب و کارهای مطرح در موتورهای توربینی سخنرانی کرد. وی گفت برای توسعه کسب و کار موتورهای توربینی، ضروری است توجه ویژه ای روی ساخت قطعات با فناوری پیشرفته بخصوص در بخش دانشگاه صورت پذیرد و با توجه به نوع مواد و فرآیندهای ساخت، باید یک شبکه بین دانشگاه، آزمایشگاهها و سازندگان قطعات ایجاد شود.
در پایان، مراسم تقدیر و اهدای یادمان همایش به دست اندرکاران و حامیان برگزاری ششمین همایش ملی توربین گاز برگزار شد.
گفتنی است این همایش ملی توسط دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران و با هدف آگاهی از آخرین دستاوردهای دانشگاهی و صنعتی در حوزه توربین گاز؛ هموارسازی نقشه راه طراحی، ساخت و بهره برداری صنعت توربین گاز؛ استحکام بخشی بیشتر به همکاری های صنعت و دانشگاه و نیز شناسایی گلوگاهها و نیازهای صنعت طی روزهای 17 و 18 بهمن ماه 1396برگزار می شود. برپایی نمایشگاه جانبی آخرین دستاوردهای ملی در عرصه توربین های گاز، از دیگر بخش های این همایش دو روزه است.

 
  • سید احمد حسینی ماهینی

توربین گاز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی