ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

هدف ارتش سوریه قطع کردن سر افعی در لانه است

سید احمد حسینی ماهینی | جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

رتش سوریه با استفاده از اصل غافلگیری و بهره بردن از اختلافات داخلی تروریستها و نیز به کارگیری تاکتیک های منحصر به فرد در حال پیشروی به همراه متحدانش در استان ادلب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل-فرزاد فرهادی: ارتش سوریه به عملیات خود ضد تروریستهای جبهه النصره پس از تسلط بر فرودگاه راهبردی ابوالظهور ادامه می دهد و براساس گزارش رسانه ها در غرب شهرک ابوالظهور دهها شهرک و منطقه از لوث تروریستها آزاد شده است که از جمله آنها می توان به البراغیتی، جدیده، ذهبیه، تل خطره، طویل الحلیب، سکریه، صالحیه، مسعده، جبل طویل، خفیه و قلعه میرزا در غرب و جنوب غرب شهر ابوالظهور در حومه جنوبی ادلب اشاره کرد.

اهمیت سیطره بر این روستاها از این رو است که اطراف فرودگاه نظامی ابوالظهور همزمان با بازسازی و عملیاتی کردن آن، امن می شود. بازسازی و عملیاتی کردن این فرودگاه در سایه امنیت گسترده مناطق پیرامون آن میسر می شود.

هدف ارتش سوریه تامین عقبه شمالی فرودگاه و قطع کردن سر افعی در لانه آنهاست. در واقع ارتش سوریه با تسلط بر شهرابوالظهور ضربه مهلکی به جبهه النصره در حومه جنوب شرقی ادلب زد. ارتش سوریه طی یک طرح عملیاتی موفق و سریع پس از پیروزی در فرودگاه با جمع آوری مین های کارگذاشته شده از سوی تروریستهای جبهه النصره در مسیر شهر ابوالظهور از محور اصلی جنوب شرقی و جنوب غربی به مقر جبهه النصره حمله کرد که این فروپاشی سریع خطوط دفاعی تروریستها و کشته شدن برخی از افراد آن از جمله ابومصعب السوری سرکرده محور ابوالظهور جبهه النصره با سه سرکرده دیگر را به دنبال داشت و بقیه پا به فرار گذاشتند.

نیروهای ارتش سوریه با تسلط بر ابوالظهور و روستاهای الخفیه و الجفر اقدام به جمع آوری مین ها و بمبهای کارگذاشته شده از سوی تروریستها در مراکز دولتی و خیابان ها کردند.

اهمیت تسلط بر ابوالظهور این است که فرودگاه را به عمق ۵ کیلومتر امن می کنداهمیت تسلط بر این شهر این است که فرودگاه را به عمق ۵ کیلومتر امن می کند و سکویی برای شروع عملیات پیشگیرانه به سوی بزرگترین مرکز وابسته به تروریستهای جبهه النصره در شهرک سراقب در حومه شرقی ادلب است. نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر مشغول تثبیت مواضع خود هستند و تحرکات تروریستها را در حومه شرقی ادلب رصد می کنند. نیروهای ارتش سوریه و متحدانش به ۹ کیلومتری شهر سراقب رسیده اند.

اهمیت شهر ابوالظهور به خاطر موقعیت راهبردی آن و نقطه تلاقی کوتاه میان سه استان حلب، حماه و ادلب است و دروازه ای به سوی البادیه شام است.

مهمترین گروهای تروریستی در ادلب کدامند

گروههای تروریستی مختلفی در ادلب حضور دارند که مهمترین گروهها عبارتند از هیئة تحریر الشام که جبهه النصره نامیده می شود و نامش را به هیت التحریر الشام تغییر داده است این گروه به ویژه از جولای ۲۰۱۷ بیشترین نفوذ را در ادلب به دست آورده است.

از دیگر گروهها در ادلب جیش البادیه و الملاحم است که دو گروهی کوچک هستند که در جنوب ادلب می جنگند. در ۱۱ ژانویه ۲۰۸ جیش الملاحم با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در کنار جیش البادیه در جنوب ادلب می جنگد.

حزب الترکستانی الاسلامی از دیگر گروههای تروریستی وابسته به القاعده است که شکل گیری آنها در استان شینجیانگ در شمال غرب چین است اما در سوریه حضور دارند. این گروه دارای ابزاری رسانه ای مانند شبکه ویژه تلگرامی هستند که بیانیه ها و فعالیت خود را از این طریق منتشر می کنند.

گروه تکفیری داعش که بر روستاها و شهرکهایی میان حماه و ادلب مسلط است و آنها را از هیئت تحریر الشام گرفت است.

هممچنین گروههای دیگری مانند احرار الشام، که هیئت تحریر الشام در جولای ۲۰۱۷ بر مناطق آنها مسلط شد، جنبش موسوم به نور الدین زنگی، جیش الاحرار، فیلق الشام، جیش العزه(بخشی از ارتش آزاد سوریه) و برخی گروههای کوچکتر در ادلب حضور دارند.

  • سید احمد حسینی ماهینی

نبرد ادلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی