ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

ستاد انتخاباتی

به احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا از حزب سبز

کمیسیون اروپا بسته کمک های جدید به فلسطین را اعلام کرد

سید احمد حسینی ماهینی | پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۰۶:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر


وین - ایرنا - کمیسیون اروپا جزئیات بسته جدید کمک به فلسطین شامل کمک هایی برای حفظ 'شخصیت فلسطینی' قدس و حمایت از فلسطینیان در مسیر تاسیس کشور فلسطین به عنوان بخشی از راه حل دو کشور برای مناقشه خاورمیانه را اعلام کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، کمیسیون اروپا چهارشنبه شب با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر 'تعهد اتحادیه اروپا به حمایت از احیای اجتماعی- اقتصادی قدس شرقی' اعلام کرد که این اتحادیه پروژه هایی را به منظور توانمندسازی مردم منطقه و حمایت از حضور فلسطینیان در این شهر ، از طریق اقدام های هدفمند به نفع جوانان و بخش خصوصی ، تامین اعتبار خواهد کرد. 
در این بیانیه آمده است: کمیسیون اروپا یک بسته کمک جدید 42.5 میلیون یورویی به نفع فلسطینیان از جمله حمایت های اساسی در قدس شرقی تصویب کرده است. 
'یوهانس هان' کمیسیونر سیاست امور همسایگی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه با تصویب این بسته جدید کمک ، به حمایت از فلسطینیان در مسیر آنها برای تاسیس کشور فلسطین به عنوان بخشی از راه حل دو کشور با شهر قدس به عنوان پایتخت هر دو کشور اسرائیل و فلسطین ، ادامه خواهد داد. 
در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است: بسته جدید کمک 42.5 میلیون یورویی شامل 14.9 میلیون یورو برای فعالیتهایی در قدس شرقی برای حفظ شخصیت فلسطینی این شهر و مقابله با وخامت نگران کننده شاخصهای اجتماعی - اقتصادی از جمله فقر گسترده است. تمرکز پروژه ها بر اقدام های حمایتی ، جوانان و آموزش و حمایت از بخش خصوصی خواهد بود. همچنین 27.6 میلیون یورو صرف حمایت از تشکیل یک دولت دمکراتیک و پاسخگوی فلسطینی از طریق اصلاحات هدفمند در سیاستها ، تقویت شرکت های کوچک و متوسط ، تقویت جامعه مدنی فلسطین و ایجاد دسترسی به آب و انرژی خواهد شد. 
این بیانیه یادآورشدکه اتحادیه اروپا پیش از این نیز کمک هایی به میزان 158.1 میلیون یورو بصورت کمک مستقیم مالی برای حمایت از حکومت خودگردان فلسطینی ارائه داده و 107 میلیون یورو نیز به آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ارائه داده بود. 
به گزارش ایرنا ، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر تصویب بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به فلسطین را روز چهارشنبه پیش از جلسه فوق العاده گروه بین المللی کمک به فلسطین (کمیته هماهنگی AHLC) در بروکسل اعلام کرد.
موگرینی در نشست خبری مشترک چهارشنبه با 'اینه اریکسون سوریده' وزیر امور خارجه نروژ گفت که هیچ راه حلی همانند تاسیس دو کشور وجود ندارد که بتواند آمال هر دو طرف از جمله نگرانی های امنیتی رژیم صهیونیستی را محقق سازد. 
وی افزود: پایه و هدف تعامل ما راه حل تاسیس دو کشور با شهر قدس به عنوان پایتخت آینده هر دو کشور است که بر اساس توافق های اسلو و قوانین بین المللی از جمله قطعنامه های شورای امنیت استوار است. 
موگرینی یادآورشد: در عین حال اقدامات بسیاری در صحنه عمل قابل اجراست که در نشست امروز آنها را بررسی می کنیم و به حمایت خود از حکومت خودگردان فلسطین و 'آنروا' (آژانس امداد کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی) ادامه خواهیم داد.
موگرینی، تعهد حکومت خودگردان فلسطین برای متحد کردن غزه و کرانه باختری تحت یک حکومت را حائز اهمیت دانست و گفت که در این ارتباط از نقش مصر حمایت می کنیم، زیرا اوضاع سیاسی در غزه ارتباط مستقیمی با وضعیت امنیتی در کل منطقه و مبارزه مشترک ما تروریسم دارد و همچنین نگرانی های امنیت مشروع رژیم صهیونیستی نیز باید در این چارچوب مورد رسیدگی قرار گیرد. 

  • سید احمد حسینی ماهینی

بسته کمک های جدید

فلسطین

کمیسیون اروپا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی